Trevlig midsommar! <3

Vilken härlig midsommar :-)

Jag har varit i Göteborg med syster A och shoppat loss ordentligt :-) najs najs. Blev en hel del barnkläder kan jag säga ;-) och så lite filmer i present till Alvin. Bland annat boxen med "5 myror.." som någon tipsade om i inlägget där jag frågade efter idéer till Alvinpresenter :-)

Det var jag, Elmer, syster A och Tiger som var iväg till Göteborg. Victor har varit hos syster S sen igår och Alvin är ju på Liseberg med sin pappa, farmor, faster osv :-)

Efter Gbg-besöket så åkte vi till syster S och hämtade henne och stack iväg och köpte lite sen lunch på Restaurang Gyllene Måsen. Efter vi ätit fick jag gå hem och mata Ellebellen och fixa i ordning kvällens mat för vi ska ju grilla och ja, där är jag nu då :-) jag är klar med allt och ska snart gå tillbaka till Syster S. Vi blir många ikväll, både vuxna och barn. Trevligt.

Men fy, helt trevlig har inte dagen varit för det hände en liten olycka här i morse. Jag häller Alltid upp kaffe i termos på morgonen och den termosen fiskade Alvin tag i och tryckte på den roliga knappen i mitten och böjde termosen mot sig så han hällde skållhett kaffe över bröstet på sig själv. Inte mycket, tröjan fick bara en liten fläck, men det räckte ju för att bränna sig. Alla kläder inklusive skor och ryggsäck (han var klar för att åka med pappa) åkte av i en handvändning. Det tog typ två sekunder innan han stod i duschen med svalt vatten (ja vissa säger att man ska ha kallt vatten, andra säger kroppstemperatur, jag har alltid kört strax under kroppstemp men inte iskallt när det hänt sånt här och det har funkat bra). Så det gick som väl var bra! Han blev lite röd bara och fick lite ren Aloe-gel på.

Nej nu ska jag dra bort till syrran igen :-) Hoppas alla har en underbar midsommar!

Kram!



I brist på dagsfärska bilder så får ni denna från midsommarfirandet på dagis igår.


Kommentarer
Postat av: thile

Ååh, så godt du var så snarrådig med Alvin <3.

En travel mamma, skal helst ha øyne i nakken ......

"5 myror.." må være helt perfekt til Alvin :)

Vi feirer midsommer 23.6.

Så ha en herlig midsommer vennen <3

2010-06-25 @ 17:58:57
Postat av: majja

Varför inte ge M enskild vårdnad över Alvin? Och gammelpapa över Viktor? Och så behåller du Elmer?



Om du tänker på dina barn så är väl det de bästa för varje individ?

2010-06-25 @ 18:58:16
Postat av: qat

Hmmm...Märklig kommentar från Majja... :/

2010-06-25 @ 20:29:02
URL: http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se
Postat av: Suzan

Ljummet vatten ska man använda. Använder man kallvatten på en brännskada (speciellt de större) så kan det blir en kylskada under brännskadan vilket gör det svårare att läka ut sen. Det fick jag lära mig när jag läste till uska för ca två år sedan.



Tur att det gick bra iaf!

2010-06-25 @ 20:57:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/suzan
Postat av: Maria

Ljummet vatten ska det vara enligt min granne som är akutsjuksköterska. Stackars Alvin, tur det gick bra ändå. Kram!

2010-06-26 @ 08:58:20
Postat av: A

majja hur har du kommit fram till den ofantligt smaaaarta iden???? vad är gammelpapa??? är det victors spermadonator du pratar om?? el papasmuf?? gammelsmurf??? el vad?? och hur tror du M skulle klara enskild vårdnad?? han jobbar otroligt mycke + att han har huset och har barnen så fort och så mycke han bara hinner med, tror inte du inser hur ofantligt långa dagar alvin skulle få på dagis.. låt du m&R bestämma själv över hur DERAS barns umgänge å vårdnad ska se ut... har du själv barn?? skulle du pyttsa ut dina barn till olika personer, bara för att du hade det lite känslomässigt jobbigt en period???

2010-06-26 @ 09:00:48


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback