Prinsessbröllop - vem BRYR sig?

Lista över saker som intresserar mig mer än det förbannade bröllopet:

* Förra veckans matsedel på Lindängs äldreboende här nere i byn
* Hur många grässtrån det totalt växer på min gräsmatta
* Församlingsbladets samtliga artiklar
* Hur mycket navelludd en person kan producera under en livstid
* När grannen har tvättid nästa gång
* Hur många tomater som ryms i en flaska ketchup
* Vilken dagstidning som Arne Person i Tierp läser
* Hur mycket kaffe man dricker på kafferasten på Ullas städservice
* Helgmålsringningen
* Nisses snickarfirmas budget


Bland MYCKET annat...


Foto: DN

Kommentarer
Postat av: Julia

ASG! Bästa inlägget!

2010-06-19 @ 23:39:30
Postat av: Terese

Jag som trodde att jag var nörd, men jag hade fel ;-)



Jag bryr mig lite, men mest för att jag är såååå nyfiken på klädsel, gäster och annat plus att jag vill se KÄRLEK mellan två personer...hehe...

2010-06-19 @ 23:45:30
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Anonym

ingen som tvingar dig att kolla på det eller läsa om det!

2010-06-19 @ 23:47:06
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Du har fel, anonym! Det är OMÖJLIGT att slippa undan skiten, man blir VISST påtvingad det.

2010-06-19 @ 23:48:54
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Annette

Jag bryr mig. Jag tycker det är fint :)



Varför stör du dig på det?

2010-06-20 @ 00:00:33
URL: http://www.annetteskriver.blogspot.com
Postat av: Roger

Du glömde hur många chips det går på 200 gram ;)

2010-06-20 @ 00:00:51
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Vem har sagt att jag stör mig? :-) jag bara listade saker som är mer intressanta ;-) Men det verkar vara ett känsligt ämne :-)

2010-06-20 @ 00:15:39
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Annette

Åh nej, för mig är det inte ett dugg känsligt. Varför skulle det? Det är ju inte mitt bröllop ;)



Ditt hmmm, mogna inlägg fick mig att tro att du störde dig på det :D



Jag har knappt hört eller läst någonting om bröllopet, och jag kollade på de bitar jag ville se på SVT play. Inte alls svårt att välja vad man vill se eller höra.

2010-06-20 @ 00:22:25
URL: http://www.annetteskriver.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag tyckte inlägget var rätt humoristiskt och med glimten i ögat ;-)

2010-06-20 @ 00:27:00
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Angelica

Jag tycker det såklart är jätteintressesant och vackert att se. TÄNK om man själv hade en sådant bröllop. Tänk på den tiden då kungen faktiskt bestämde ALLT i landet. Klart man ska hylla dom.



Mvh!

2010-06-20 @ 01:17:48
URL: http://sweamne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker att just det här kungliga bröllopet är intressant. därför att:

-kronprinsessan är en modern, välutbildad kvinna

-hon valde en man hon älskar, inte efter konvention

-Daniel är ett föredöme på många sätt, en renlevnadsman

- förr skulle detta giftermål betraktats som en mesallians



Prinsessan gifte sig alltså med en man uppvuxen i Ockelbo.



Dessutom gläder jag mig åt alla yttringar av kärlek människor emellan.

2010-06-20 @ 08:47:14
Postat av: Anonym

på vilket sätt blir du påtvingad?

2010-06-20 @ 10:37:31
Postat av: Annette

;-)

2010-06-20 @ 11:06:38
URL: http://www.annetteskriver.blogspot.com
Postat av: Pauline

Hehe, du har humor Beckah! Dock tycker jag själv att det var jättekul att kika på bröllopet :-)

2010-06-20 @ 11:14:25
URL: http://familjengould.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

yes! Någon som fattade humorn i det hela :-)

2010-06-20 @ 11:17:59
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Therese

Men det var ju jätte vackert,Victoria verka vara en väldigt varm och snäll person som kan göra mkt gott, likaså är Daniel oxå bra tycker jag han är en från folket helt otroligt!



Det var ett historiskt ögonblick väl värt att se för det kanske är enda gången man får se något sånt. Jag har inte brytt mig om bröllopet innan men sen var det svårt att låta bli....

2010-06-20 @ 11:18:58
Postat av: Helena med Eskil och Simon

Skönt att se att det är fler som inte ger en råttas arsle.

2010-06-20 @ 12:10:04
Postat av: karlssons på taket.

Lite roligt är det att du skriver "Det är OMÖJLIGT att slippa undan skiten, man blir VISST påtvingad det." Jag vill bara säga att jag känner EXAKT samma sak med din blogg. "Läs inte om du inte vill" - Precis beckah, Titta inte om du inte vill du är ju inte "tvingad" det är "frivilligt" .....

2010-06-20 @ 12:23:57
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Jag bryr mig egentligen inte, tyckte det var roligt att se vår president på mattan bara samt att man såg att Viktoria var superlycklig ute på kyrktrappan, hon åmade sig som en marskatt, det var gulligt tyckte jag, alltså då dom kom ut :-). men annars är det nog en aningens påkostat.

Men kärlek i sig är alltid vackert. :-)OM man kan bortse från det andra.

2010-06-20 @ 12:24:34
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: saramedm

Jag kan inte låta bli att tycka om att se riktigt strålande kära människor tillsammans

Oavsett om det är Pelle och Stina i Hökarängen eller vårt kronprissespar

Det är härligt att se

Och talen sen, vilka tal!

2010-06-20 @ 12:27:15
Postat av: Sara & pojkarna

hahaha, .. Vart man än tittar så ÄR DET DÄR! Tidningar,tv,på bussen.. ÖVERALLT är detta bröllop. Det går inte att undvika!

2010-06-20 @ 12:31:35
URL: http://ourson.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Men vad är det för MUPP som jämför med min blogg?!! Är min blogg direktsänd hela dagen på varenda jävla TV-kanal?



Skriver varenda människa om min blogg i sin FB-status?



Är det affischer uppsatta? Atriklar i tidningar om min blogg?



Har min blogg övertagit hela Aftonbladet.se?



Har folk pratat om min blogg i mååånader?



Har det varit en BeckaHBitcH.se festival i veckor både i Strockholm och på TV?



JASSÅ INTE?! Nähä... men då kanske det var en rätt IDIOTISK jämförelse då ;-)

2010-06-20 @ 12:52:39
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Varför unnar du inte dem lyckan beckah?

Jag trodde inte du var avundsjuk av naturen.



Eller?



L.

2010-06-20 @ 13:01:11
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

skärp dig! det har väl inget med missunnsamhet att göra ! de hade förhoppningsvis varit precis lika lyckliga utan att hela resten av världen stannade upp under deras bröllop.

2010-06-20 @ 13:03:47
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Inte så konstigt att lilla Beckah blir bitter och svartsjuk när Kronprinsessan tar all uppmärksamhet. Beckah har tyvärr inte den egenskapen att känna empati eller glädje för andra människor. För henne är det ett måste att stå i centrum för all uppmärksamhet. För handlar inte allt om henne s¨å är det inte intressant. Dessutom så ser hon rött så fort någon annan motsäger sig hennes åsikter. För skulle du ha en annan åsikt än Beckah så blir du automatiskt kallad för mupp och div andra glåpord.



2010-06-20 @ 13:22:22
Postat av: karlssons på taket.

Hehe tänk att jag alltid lyckas trampa på din ömma tå beckah! :)



Din blogg är väl i direkt sändning dygnet runt.

Du berättar om ditt tråkiga bittra liv i din

blogg och håller man inte med dig så är man en "mupp, en idiot, m.m"



Nej, din blogg har inte tagit upp hela aftonbladet en, och det är väl just det som stör dig något så förbannat att just NÅGON ANNAN tagit den platsen..



Alltid är du så bitter, försök vara lite glad för någon annans skull? Bara en dag? En gång?



Jaså INTE? nä, de va ju tråkigt!

2010-06-20 @ 13:25:59
Postat av: An1

Jag tycker det hör till vår allmänbildning att se/läsa en del om bröllopet då det gäller vår historia - med risk för att reta en del människor nu.

2010-06-20 @ 13:28:30
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Varför skulle jag inte vara glad för deras skull? Vad i blogginlägget säger att jag inte är glad för deras skull?



Men MÅSTE man verkligen sitta och dreggla framför TV:n och tycka astt det är årets händelse?



MÅSTE man finna det intressant? Det är ett bröllop lixom...



Det är jättefint, bra, trevligt. Kul för dem men för mig personligen är det INTE ett dugg mer intressant att Victoria och Daniel gifter sig än att Anna och Kasper i Motala gifter sig.



Det betyder INTE att jag är missunnsam. Eller inte är glad för deras skull.



MÅSTE man verkligen tycka att det är sååå himla intressant?! Räknas man inte som svensk annars? Jisses.



dessutom, för er surfittor som missat det, så är det ett HUMORINLÄGG, det är menat att skrattas åt, inte att tas på allvar era töntar!



Självklart är det väl för fan mer intressant med bröllopet än helgmålsringningen men det var en överdrift för att det var HUUUUMOR. Hört talas om det?

2010-06-20 @ 13:34:31
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Som sagt , jag tycker inte att ditt inlägg om bröllopet var det minsta roligt utan tyckte det bara lätt bittert. Alltså har jag en annan åsikt än vad du har och direkt blir jag kallad en rad olika glåpord.



2010-06-20 @ 13:39:31
Postat av: karlssons på taket.

Jag tycker inte det inlägget var det minsta roligt ...

Vem mer tyckte det var roligt?



Och där kom den "Ni surfittor" :) Du svär så otroligt j*vla mycket, och det visar verkligen

att du är bitter sen kan du försöka inbilla någon annan av dina bloggstalkers att du inte är

bitter... Det var inte något humor inlägg.

Du kan inte unna andra lite lycka och det är fakta lilla hjärtat!



Nä jag har inte hört talas om någonting.....^^

2010-06-20 @ 13:41:55
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Eh ja? och jag blir kallad bitter, missunsam, egoistisk, egocentrisk, humorbefriad, tråkig, gnällig osv osv ;-)



Deal with it!

2010-06-20 @ 13:42:50
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Inte så konstigt att du blir kallad alla dessa saker. En bra beskrivning på hur du framför dig i bloggen. Synd med sant.



Deal with it!!!!!

2010-06-20 @ 13:51:03
Postat av: Anonym

Ja du blir kallad dessa saker efter att du rent ut sagt fått ett av dina kända utbrott och kallat folk för "bitterfittor m.m för att de inte håller med dig" Du känner inte personerna som skriver till dig, men vi känner ju dig eftersom du skriver om hela ditt.



Deal with it!!!

2010-06-20 @ 13:54:05
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Man får vara bra lågbegåvad för att tro att man KÄNNER någon efter att ha läst dennes blogg :-)



Hahaha ni blir bara sötare och sötare.

2010-06-20 @ 14:00:59
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Elin

hahahaha vilket kackel här inne! JAG tyckte det var SKITKUL becka

2010-06-20 @ 14:02:02
Postat av: karlssons på taket.

Haha jaha så nu är vi lågbegåvade med för att vi inte har samma åsikt som dig? Verkligen gulligt sagt!

2010-06-20 @ 14:03:34
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Uppenbarligen kan du inte läsa heller :-) jag skrev att ni är lågbegåvade som tror att ni KÄNNER en person för att ni läst dennes BLOGG. Inte för att ni är av en annan åsikt (hur nu detta blev en åsiktsfråga?).



Snälla lilla vän, om du ska kommentera, läs först istället för att framställa dig själv som en komplett idiot :-) Ett tips i all välmening.

2010-06-20 @ 14:11:12
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Julia

Hahahaha jag skrattar ihjäl mig! Go Beckah!

2010-06-20 @ 14:13:12
Postat av: karlssons på taket.

Men herregud beckah, hur vet du om jag känner dig endast via bloggen eller IRL? Vad vet du om någon som skriver en kommentar?



Du ska bara vara så himla kaxig och bäst precis hela tiden och du ska häva ur dig att folk som inte håller med dig är bitterfittor och lågbildande osv osv ja listan kan göras hur lång som helst!



Sluta var så jävla patetisk!

2010-06-20 @ 14:24:24
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hallå smartsmurfen! Jag svarade på citat:



"Du känner inte personerna som skriver till dig, men vi känner ju dig eftersom du skriver om hela ditt"



ÅTERIGEN: LÄÄÄÄÄS om du ska kommentera!

2010-06-20 @ 14:32:10
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lizz

Haha lågbegåvad?? Hm det står väll du för....ganska bra? Du är i varje fall omogen tycker jag i ditt sett att formulera dig. Är du så här irl? Du har inte mycket till social begåvning. Jo det är lite så att man lär känna den som sitter och bloggar, det fattar väll även du? Du känner däremot inte oss som kommenterar men vi känner dig mycket mer. Sant vi vet INTE allt om dig men ganska mycket, tror du verkligen själv att ingen vet det mesta om dig? Känner du till detta: Apan känner ingen men ALLA känner apan! JO vi vet ganska mycket om dig tillräckligt mycket för att kunna bedöma dig! Tyvärr vet du inte nåt om oss så är det att blogga. Det är lite så som andra skrev att ja du står ju INTE i allas centrum nu därför gör det dig sur att Victoria ta all uppmärksamhet och du vill ju helst vara med i alla tidningar!!! Vem vill läsa allt om dig??? Du är ego du skriver att du vill inte veta ett skit om Victorias bröllop men dig ska alla läsa om i tidningar osv. Tycker bara att du sjunker till en taskig nivå med sånna här inlägg. Har tyckt definitivt bättre om dig sen du skrev från hjärtat, det gillar vi! Ha det bra. Mycket bättre läsning då. (jag vill dock läsa om dig för jag är intresserad av att läsa om alla människor även kungafamiljen jag skrev så bara för att du skulle förstå smutskastningen!).

2010-06-20 @ 14:46:20
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Era analyser är patetiska :-) man kan faktiskt tycka att prinsessbröllopet är ointressant utan att vara avundsjuk ;-)



Att jag har ett enormt stort behov av uppmärksamhet och gillar att stå i centrum är inget jag skäms över eller hymlar med så varför i hela helvete skulle jag LÅTSAS om det var där skon klämde. Då hade jag väl för fan sagt det :-)



Skon klämmer inte över huvudtaget. Jag har INTE speciellt ont av bröllopet alls, jag bara bryr mig inte. Jag tycker inte det är årets grej. Jag tycker att det är ett bröllop som vilket bröllop som helst.



Jag skrev det här inlägget för att det är min humor. Jag är SKITNÖJD med det här inlägget, tycker det är fantastiskt roligt skrivet men för att uppskatta roliga texter måste man ha humor ;-)



Den som bokstavstolkar inlägget och tror att jag verkligen stör mig på bröllopet är bra humorbefriad, pinsam och korkad, faktiskt.



Okej att man inte delar samma humor, okej att man tycker att bröllopet ÄR årets händelse men att inte begripa att inlägget är humoristiskt menat och med glimten i ögat? Nä det är pinsamt. Jag skäms för er skull som inte fattar det ens.

2010-06-20 @ 14:54:31
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Pauline

Vad konstigt att man kan uppfatta saker och ting så olika!



Jag ser att det är en del av er härinne som ser Beckah som bitter och empatilös.

Tänk, jag uppfattar henne egentligen helt tvärtom. Jag ser hur hon med "glimten i ögat" skriver vissa inlägg, som tydligen retar gallfeber på vissa och jag ser ofta hur hon engagerar sig i andra människors liv där hon på olika vis försöker hjälpa på bästa sätt.



Vi läsare måste försöka sluta vara så dömande när vi läser. Tänk istället att det faktiskt är väldigt roligt och intressant att få följa Beckah i hennes liv och vardag. Det tycker iallafall jag!



Givetvis kan man inte tycka om alla, men då brukar man väl hålla sig från personen i fråga?

Tråkiga kommentarer med kränkande och sårade meningar är ju bara så lamt och omoget?



2010-06-20 @ 15:00:09
URL: http://familjengould.blogg.se/
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

*Prinsessbröllopet ÄR ointressant (min yngsta sons jobbiga och pågående diarré är mer intressant) och JAG stör mig på skiten! * Det är då fan ingen som kommer ge mig sina jävla skattepengar för att betala mitt bröllop.

2010-06-20 @ 15:03:13
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

oooo passa dig nu Geshiia ;-) bäst att ducka :-P

2010-06-20 @ 15:04:49
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: karlssons på taket.



Nä beckah vi lär inte känna dig för du "låsas" väl vara någon annan i din blogg?

Våra analyser? Vi vet nog tillräckligt om dig för att kunna bedöma dig, med tanke att du visar upp dig precis överallt.

Hackar på allt och alla och tror att du vet precis allt. Det kalls faktiskt okunskap, men sen kan du skrika bäst du vill

att vi som inte håller med dig är bitterfittor, det är inte vi som skriver i en öppen blogg hur "hemska" vårat liv

varit bland annat!



Förstår inte din ilska... Hoppas du blir en mer ödmjuk människa när du inser

att man själv inte är lika perfekt som de man själv har kritresterat.

2010-06-20 @ 15:11:42
Postat av: MP

Jag är en person som älskar humor och ironi, men inte ens jag kan se vart humorn i det hela är. Även om du ser det som ett humoristiskt inlägg så måste man tyvärr vara mer än övertydlig till att framföra det med i texten och inte bland kommentarsvaren.

2010-06-20 @ 16:36:21
Postat av: Linda

åhh, jag tyckte det var jättemysigt att sitta framför tv´n i stort sett hela dagen. Det var så vackert, Victoria var så otroligt fint och vilka rörande tal som hölls... :)



Men smaken är ju som baken, jag håller på att bli tokig på all denna fotboll som jag anser visas heeeela tiden medan jaggärna hade följt bröllopet och brudparet ett par veckor till på tv :)

2010-06-20 @ 19:42:08
URL: http://eldgrisen.blogspot.com
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Beckah Jag behöver inte "ducka", grejen är att folket som skriver här hos dig gör det för att jävlas med dig, trycka ner dig, reta upp dig. De är inte så intresserade av vad andra skriver oavsätt om det man skriver i en kommentar är värre än det du skriver.

2010-06-20 @ 19:57:10
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Sant iofs ;-) märkligt fenomen...

2010-06-20 @ 19:58:45
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Det är ju så här beckah:

Du behövedr inte tycka att Viktorias och Daniels bröllop är intressant.



Men du gör en sak av ditt ointresse - och i den saken framstår du som bitter och missunnsam.



Varför kommentera något som i grunden är ointressant?



Kan du inte unna Viktoria och Daniel deras lycka - och alla dem som finner glädje i att delta - just glädjen i att delta?



L.

2010-06-20 @ 22:29:52
Postat av: emmy

tillräckligt intresserad för att skriva ett helt inlägg om det iaf!

2010-06-23 @ 22:43:42
URL: http://www.nattstad.se/emmysexblogg


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback