OBS! IP-nummer

En viss person skriver en hel massa kommentarer och använder sig av minst 5 olika Alias.

Du skriver ju inget elakt, tvärt om, men det känns lite obehagligt/märkligt när du skriver 20 kommentarer om dagen och låtsas vara olika personer. Kan du inte bara vara dig själv, det skulle jag uppskatta mest <3

Men tack för alla mängder av fina ord du skriver <3


***

Edit... några fler än 5 då...

Hanna - själv ung mor
Fia
Marie
Birgitta
sanna
Sia
Kristina
Anonym
Denise
Sara

Är samma person. Du verkar vara en varm och fin person, kan du inte skriva som dig själv bara? Kram.

Kommentarer
Postat av: Mian

ditt bloggarkiv sträcker sig "bara" till november 2008. bloggade du någon annanstans innan? känns som jag följt dig längre =)

eller hade du bara hemsidan då? (blogg på hemsidan kanske?)



2010-06-14 @ 10:51:11
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Japp, har haft blogg sen våren 2005 (på hemsidan) men den här bloggen startade jag i november 2008. men i den gamla bloggen skrev jag ganska lite.

2010-06-14 @ 10:54:13
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

IP-nummer betyder inte person!

Jag har t.ex en haft en internetanknytning som grannar har kunnat använda.



Du kan dessutom lokalisera adress men inte användare via IP-nummer.



L.

2010-06-14 @ 10:57:53
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jo visst L, men det här är inte på det viset ;-) det här är samma person :-)

2010-06-14 @ 10:59:24
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Jess

HAHAHA pinsamt

2010-06-14 @ 11:06:14
Postat av: Elin

Kanske ett internetcafé, bibliotek, skola, arbetsplats?

2010-06-14 @ 11:07:28
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Sannolikheten att 10 olika personer, helt utan koppling till varandra skulle sätta sig vid samma dator på en skola/internetcafé eller på annat sätt dela IP och besöka min blogg och skriva snarlika kommentarer är inte så speciellt stor, eller hur?



Hon skriver klumpvis. tex så kan det under en timme komma kommentarer från 4 av dessa personer och sen dröjer det 6 timmar så kommer det en ny klump av kommentarer från kanske 4 andra av dessa "personer".



Samma sätt att skriva, liknande innehåll.



Skärp er, gör er inte dumma genom att försöka förklara bort detta :-)

2010-06-14 @ 11:11:37
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Mian

tack för svar =)



du var ju även rätt aktiv på FL i början av min mammaledighet. kanske därför det känns som att jag följt dig längre =)



tycker förövrigt att det är jättebra av dig att bearbeta och ta tag i dina "demoner". Något jag kämpar med själv.

Jag hoppas du får hjälp med att ta fram känslorna nu, det verkar som du är redo för det.



massa kram!



2010-06-14 @ 11:25:57
Postat av: Marie

HÄR ÄR JAG!

Fast det verkar ju märkligt för jag använder mig av TVÅ alias: Marie och Hanna - själv ung mor. Det går nämligen inte att skriva samma namn på en stund efter man har skickat till dig...

Jag är mig själv och heter HANNA MARIE STRANDH (därför kallar jag mig för Hanna ibland för att få iväg en kommentar). Jag är som sagt ung mamma och skriver för det mesta min e-mailadress i kommentarerna. Den ser du väl?



Låter ju lite skumt att fler kan ha samma ip-adress... Jag sitter ju hemma! Blir lite rädd att det är virus i datorn eftersom många kan gå in och skriva på min. Jag är som sagt mig själv och vill dig absolut inget ont. Vill bara stötta och förstå och lägga mig i... Vill inte barns ka fara illa! Varma kramar från Hanna Marie Strandh

2010-06-14 @ 11:26:10
Postat av: Egomamma.se

Skumt det där, varför gör man så?! Visst kan det vara någon delad IP-adress eller någon som fulsurfar på andras nätverk, men knappast när det kommer så klumpvis som du beskriver.

Konstigt att man väljer att göra på det viset i stället för att vara sig själv.. den ultimata formen av dåligt självförtroende?



Har läst ikapp lite som jag inte läst sedan i fredags.. OJ. Mycket info, många tankar o känslor. Och en eloge till dig som inte bara genomlevt allt detta, utan som även delar med dig av det. FÅ hade vågat. Du är stark mitt i allt det svaga. Men som vi redan vet så är det inte bra att "vara stark". Det är inte en komplimang från min sida, det är ett konstaterande. Det är lättare att förstå dina ibland "bitchiga utfall" i vissa frågor när man får en aning om vad du genomgått. Någonstans måste man få revoltera. Min amatörpsykologiska sida säger mig att du nog gärna vill ha rätt och gärna kämpar för din sak bara för att du alltid trycktes ner och var lite slit-och-släng-docka åt andra under hela din uppväxt.

Och du har så rätt om att nå botten. Det är ett ställe man inte vill vara på, men det har fördelen att man åtminstone slipper falla längre ner. Jag hoppas att du blir motiverad att klättra upp igen snart nog.

2010-06-14 @ 11:32:31
URL: http://egomamma.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hej Hanna/Marie :-)



Nej din mailadress har inte följt med på alla dessa inlägg men däremot nu i kommentaren du skrev här.



Bra nu vet jag vem du är :-) Tack för svar.

2010-06-14 @ 11:33:02
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

tack egomamma. jag tror att amatörpsykologen i dig kan ha en poäng.



mm ja botten ja. Nu tror jag att jag rest mig igen, jag känner mig lite piggare idag. kanske för att jag vet att jag ska till psykologen imorgon.



kram

2010-06-14 @ 11:35:58
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: diana

skumt ju.Skillnad om mna heter samma men olika ipnr..men olika namn oxå..skumt.

2010-06-14 @ 11:43:18
URL: http://dianaws.blogg.se/
Postat av: Anonym

Återigen: IP-nummer hör samman med nätverket, inte användarkontot.

En IP-adress betyder alltså inte "samma person".



Bara att nätverket används.

Jag rekommenderar Hanna Marie Strand att förnya sin IP-adress lite då och då.



L.

2010-06-14 @ 12:11:17
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

ja, L, det du skriver stämmer men i DET HÄR fallet är det både omöjligt och osannolikt att det handlar om olika personer.

2010-06-14 @ 12:13:00
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: lindet

hur förnyar man IP adress? aldrig hört att man kan göra det själv ens? trodde att man tilldelades olika ipnummer. att det förnyasdes ibland av operatören man har .



2010-06-14 @ 13:58:58
URL: http://lindet.blogg.se/
Postat av: Blivande farmor;)

Som sagt blivande farmor, det är jag det...=) Och den blivande mamman mår ypperligt.Hon påminner en hel del om dig när det gäller många inställningar till bebbar och annat som rör småbarnstiden...OCH DET ÄR JAG VÄLDIGT GLAD ÖVER.Kram och fortsätt i samma stil

2010-06-14 @ 15:17:18
Postat av: Anonym

Du förnya IP-adressen genom att klicka på ikonen för nätverksanslutning; du får då upp olika alternativ.

Därefter klickar du på "Reparera".



L.

2010-06-14 @ 15:53:35
Postat av: Helen K

Hej Beckah! Har en fråga som du kanske kan svara på.

Om jag går in i någons blogg. Kan jag se IP-nr på folk som kommenterat där fast att det inte är min egen blogg och jag inte är inloggad? Hoppas du förstår vad jag menar. Blev lite krångligt. På min egen blogg kan jag se IP-nr på kommentarerna såklart. Men kan jag det på andras bloggar på något sätt?



//H

2010-06-14 @ 16:53:49
Postat av: jeklos

Jag har också kommenterat din blogg lite då o då och jag använder ett nätverk som ganska många runtomkring mig också gör. Vi alla läser din blogg. (ta det som en komplimang:-) så visst kan det vara några st som sitter o läser din blogg som känner varandra.

2010-06-14 @ 16:55:25
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Helen K, på vissa bloggar syns det men inte på blogg.se då ser bara bloggaren.

2010-06-14 @ 16:58:05
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Josefin

hur förnyar man sin ip-adress?

2010-06-14 @ 17:06:55
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

"L" har skrivit hur man gör i en kommentar.

2010-06-14 @ 17:08:46
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lindet

Tycker det låter lite VÄL konstigt att det kommer klumpar med kommentarer från samma IP med olika namn och att det skulle kunna vara olika personer.



MEN det är inte helt omöjligt att det är som Jeklos skriver... att faktiskt ett helt kompis gäng följer dig och då kanske de går in på rasterna och kommentar. Who knows? Man brukar ju gilla samma saker när man är i skolåldern.. eller? :)



Men låter långsökt :P

2010-06-14 @ 18:45:41
URL: http://lindet.blogg.se/
Postat av: Lindet

får göra ett tillägg för postade lite för tidigt..



men låter lite långsökt :P

eftersom du säger att det ser ut att vara samma person och kommenterar typ samma saker..



aja strunt samma iof. så länge det inte är en massa elaka inlägg. Du kanske har någon som gillar dig lite extra mycket bara och inte vet hur den ska uttrycka det ?:)

2010-06-14 @ 18:47:39
URL: http://lindet.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback