Än är de inte för många :-)

Det känns lite nördigt att skriva det men det saknas skinntossor i Elmers samling!

Vi bara MÅSTE ha ett par svarta Spöket Laban från Nowa-Li och ett par Lundmyr-tossor och helst vill jag ha ett par grå Bobux med en Zebra på Det är den snyggaste Bobuxen! Vill även ha I-Walk Junior från Bobux. Efter tips om Bellio är jag toksugen på att testa dessa med :-)

*dreggel*



På bilden:
Robeez, Tinyzone, Inch Blue, Po.p
Bobux, Bobux, Bobux, omärkesskräp
Shooshoos, Shooshoos, Lindex, Vej ej?

På bilden är det tossor i strl M och L (eller motsvarande). De i strl M är på gränsen nu.

Här hemma ligger också: ett begagnat par Bobux i strl S, ett par splitternya Bobux S och en hel hög helt nya i strl S av omärkesmodellen med båten som ses på bilden här ovan. Dessutom har Alvin ett par Shooshoos i strl 24 :-) så det finns en del tossor här hemma kan man säga ;-)

Men vissa på bilden är ju från Alvins tid så det är ju inte bara införskaffat NU hehehe :-) tråkigt nog har jag hunnit sälja en hel hög av Alvin gamla och det ångrar jag bittert!


****

Eftersom jag fick lite frågor så har jag skrivit en kommentar till detta inlägget med fakta om Skinntossor :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, det var ingen dålig samling! Hinner han använda alla ;-)

2010-06-08 @ 11:46:09
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hinner gör han men jag har ju favoriter så vissa används nästan varje dag och andra typ aldrig...



Några av dem är lite stora ännu också :-)

2010-06-08 @ 11:47:20
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Trollmor

hihi vilken söt samling =)

2010-06-08 @ 11:52:15
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Elin i Malmö

När, var, hur använder du dem? Alltså jag menar, har du dem istället för strumpor eller bådeoch? Jag tycker de är snygga men min lille Malte på snart 4 månader har grym fotsvett och fixar knappt ha strumpor utan att bli grymt varm om fötterna. Har man dem inne eller ute? Är det "bra" för något annat än att vara snygga? :-)



Många frågor till någon som bara MÅSTE var en expert ;-)

2010-06-08 @ 12:03:13
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Främst för min del handlar det om halkskyddet. Småbarn och framförallt bebisar har svårt att gå i bara strumpor för de halkar. Speciellt när de lär sig resa sig osv.



När det gäller Elmer har det även att göra med att han har så sjukt långa tår att han annars snubblar på tårna! Jo det är helt sant... han viker in tårna så han snubblar på dem.



Vanligtvis använder jag dem ovanpå strumpor om det kinte är varmt då blir det nakna fötter i tossorna.



Det är inneskor i mina ögon och Alvin hade aldrig sina ute men med Elmer har jag varit lite mer flexibel och han har faktiskt sina ute ibland och framförallt åker han ofta bil i dem.



Alvin brukade ha skor när han åkte iväg och så tog jag med tossor typ till Öppna förskolan och sånt.



Jag har provat många märken och det jag märkt är att billiga verkligen ÄR billiga. Oftast är det resåren som är kass! Antingen att den går sönder eller att den sitter på tok för hårt! Bobux tex har inget gummiband alls men sitter superbra iallafall.



Undantaget som finns är labantossorna från Nowa-Li som är min favorit efter Bobux och de kostar bara runt 175 kr. De är superbra!



Shooshoos och till viss del Robeez är lite stabilare och stelare, tjockare. de andra märkestossorna är tunna och mjuka. Framförallt Inch Blue som är väldigt mjuka.



Ja det var väl lite om Skinntossor det :-)

2010-06-08 @ 12:11:18
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Nåja, nu snubblar Elmer på sina tår.

Annars är rekommendationen att ha barnen barfota inomhus när det börjat resa sig och öva gå.

Varför?

Kontakten fotsula - underlag ger bättre signaler om balans till hjärnan.



Men gillar man sockor och tossor och små skor, finns väl inget hinder till att samla på dem!

2010-06-08 @ 12:31:48
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Mina barn blir lätt för kalla när de är barfota och allra helst när man är iväg på tex Öppna förskolan och sådant.



Skillnaden mellan barfota och skinnfossor är inte så stor men ja, jag känner till den rekommendationen. Men som sagt detta är det näst bästa och om barnen blir för kalla eller om de viker tårna är detta bättre än barfota.



Sen behöver man såklart inte skaffa 10 par men ;-)

2010-06-08 @ 12:35:30
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lina

Testat Bellio? Ekologiska, svensktillverkade och snygga (tycker jag iaf!)

2010-06-08 @ 12:40:21
Postat av: Elin i Malmö

Tack för infon! :-)



Åh! Bellios var verkligen snygga! :-)

2010-06-08 @ 13:01:22
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nej, dem har jag inte testat men det låter intressant :-)

2010-06-08 @ 13:26:57
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI - nybliven 2-barnsmamma!! ♥ ♥ ♥

Zack har flera stycken tofflor från Bellio som är helt fantastiska, så vi har aldrig provat någon annan sort!

2010-06-08 @ 14:53:46
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

jag måste testa Bellio med andra ord :-)

2010-06-08 @ 14:55:35
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Johanna

Herregud! haha :P

2010-06-08 @ 15:14:02
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Linda S

Shit Beckah! Du är som Carrie i Sex and the city, fast du har hang upp på barnskor. =)

What a collection!

2010-06-08 @ 15:49:29
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

o yes ;-)

2010-06-08 @ 15:51:20
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Johanna

Kul att se att det finns fler som överkonsumerar tofflor. Min son hade bara tofflor när han var liten, strumpor skar in i smalbenen eftersom ha var ganska rund.



Säg till om du vill testa Bellio!



/Johanna som startat och driver Bellio!

2010-06-08 @ 20:26:12
URL: http://www.bellio.se/blog
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

TILL!!! :-)

2010-06-08 @ 22:33:02
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Trulsa

Nu tänkte jag komma med ett tips som riskerar att ställa till ekonomin lite ;) På sjalbarn hittade jag den här tråden:

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=164473

Skurk har 50% rabatt på alla varor bland annat bobux tossorna...

2010-06-09 @ 14:51:01
URL: http://trulsa.blogspace.se
Postat av: M

Våra bobux har resårband, våra bellio också.

Älskar dem, används varje dag. Lillan som inte lärt sig gå än har de även ute istället för skor.

2010-06-10 @ 22:06:43
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja jag skrev skitklumpigt jag menar att de inte har något resårband som sitter åt alls. Alltså bak över hälsenan medan många av de billiga är så kassa i modellen att he måste ha resårband som är åtdraget och sitter hårt för annars trillar skon av. Typ så.

2010-06-10 @ 22:09:03
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback