Två sjuka barn då...

Elmer vaknade igår när jag borstade tänderna. Gnällig och lite varm. Han hade 38,1 och skakade i hela kroppen. Världens feberfrossa (=stigande feber). I med Ipren eftersom det bara var runt 2 timmar sen han fick Alvedon. Han fick vatten och så skulle vi lägga oss och i sängen hittade jag en liten kamin till...

Fram med termometern. Alvin hade 38,7 och fick Ipren han också och vatten. Sen skulle vi försöka sova. GAAAH! två supervarma och klängiga och klättriga barn! Jag funderade på att lägga mig i soffan istället men vi lyckades till slut somna alla tre ändå.

Nu på morgonen hade Elmer hög feber och en diarréblöja. Blöjbyte och tempning: 40,0. Alvedon, Antibiotika och välling stod på frukostmenyn. En halvtimme senare hade han 39,9 jag ska kolla snart igen om det går neråt. Alvin har iallafall "bara" 38,0 och verkar må hyfsat så jag har inte gett något febernedsättande. Febern är ju till för att hjälpa kroppen döda dumma bakterier och skit.

Elmer är superprickig nu! Trodde inte det skulle bli värre men jodå...

Kommentarer


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback