Senaste bilderna med Canon EOS 550D

Igår efter BVC tog vi en sväng förbi Johanna och Alex. Passade på att fota lite och så fick jag testa ett annat objektiv (wow! skillnad!) och Johanna lärde mig lite tekniskt med ;-) hehe bra bra.




Alex kryper i gräset


Min systerdotter Celine bor på samma gård


Alex med Felicia som var med Celine.


Alex får en puss av sin hund Bamse


Alex stjäl en blomma av Elmer


Här ska jag visa skillnaden mellan objektiven!!!


Vanliga standardobjektivet


Det lånade....


Alla andra bilder ovan utom den på Alex och Elmer är taget med det lånade...


JEPP! Ett sådant ligger högt upp på önskelistan :-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Se där ja! Det blev ju visst bra :). Ja Niclas får passa information till mig och jag vidare till dig ;-)

2010-07-02 @ 21:20:08
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: kattis

Vilka slags objektiv använde du? Läckert vilken skillnad det blev och jättefina bilder :)

2010-07-02 @ 22:06:34
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Har ärligt talat inte en susning hahahaha :-D

2010-07-02 @ 22:12:24
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Em

Måste vart ett objektiv med högre bländartal? Antar jag? Juste skillnad iaf! Skriv gärna vilket objektiv det är!

2010-07-02 @ 22:13:30
Postat av: Tania

Alltså... Felicia ser ut som en riktig fotomodell.



Hon har "det".



//Tania aka Tyra ;-)

2010-07-02 @ 23:10:56
URL: http://takenine.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

håller med. hon gör sig verkligen på bild. Johanna tog en jättefin bild på henne häromveckan också :-)

2010-07-02 @ 23:17:19
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Carin i Umeå

Så jäkla läckra bilder. Själv har jag en förkärlek till svartvita bilder, unikt nog ;)

2010-07-03 @ 00:20:33
Postat av: Jeanette

Wow vilken skillnad!! Vill oxå lära mej mer att ta riktigt fina bilder.

2010-07-03 @ 12:17:29
URL: http://nettandavid.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag vet bara att objektivet är ett 55 mm, men inte vad det heter. Ligger runt 1000 lappen i pris :)

2010-07-03 @ 18:16:18
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Johan

Hej

Nyfiken på vad du har för objektiv, zoomläge om det är zoom, bländare och slutartid på de två jämförelsebilderna. Syns skillnad, men inte större än att det skulle kunna vara samma objektiv och kamera, men olika tid och bländare. Så utan uppgifterna ovan är en jämförelse meningslös.

Alla dessa uppgifter kan du se i originalbildernas EXIF som du kan se i de flesta bildbehandlingsprogram.

2010-07-04 @ 02:19:29


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback