Prov skickat!!!

Allt löste sig pga en liten vänlig själ som kom och passade mina glin på sjukhuset. Tack Nena <3

Men vilken smart människa som jobbade där... jag hade lixom bokat tid för att lämna prov för att bli blodgivare (de vill att man bokar tid för det) och samtidigt lämna prov till Tobiasregistret.

Jag gav alla papper, dels hälsodeklarationen för blodgivning och dels infopapperet om Tobiasregistret. Han ba "Men hälsodeklarationen skulle du skickat en vecka innan till dem" jag svarade att jag gjort det, den jag hade med mig var som sagt till dem för blodgivning. Jaha sa han då.

Sen kollade han allt och sånt och så skulle han ta proven. Jag tittade åt ett annat håll eftersom jag har lite ont av sånt men han satte nålen och två sekunder senare var det klart. Han drog ut nålen och jag tittade dit. Hm...? Va? Det andra provet då? tänkte jag "Oj va fort det gick" sa jag och kollade på röret som var knökfullt. "Ja det var ett kanonkärl" sa han bara... "Men det andra prover då?" undrade jag...

Vaddå? svarade han förvånat. "Ja provet till att bli blodgivare" Han såg undrande ut och frågade om jag hade tid för det? Doooh! Det var ju därför jag var där! Men det "hade ingen sagt" menade han. Han sa att jag fick gå ut och vänta i väntrummet så skulle han ta en annan emellan så kunde han ta provet sen.

"Hell no" tänkte jag. Ett stick räcker gott och väl på en dag så jag gick istället. Får ta och boka en tid vid ett senare tillfälle istället.

HUR SOM HELST så är det viktigaste provet taget och ivägskickat till Tobiasregistret.

Kommentarer
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

¨Vad bra, duktigt av dig och få det fixat fast blodgivarprovet strulade ^^

2010-07-28 @ 18:05:47
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Elin

Men vilken tönt. Varför kunde han inte ha stuckit om dig med en gång då, om det nu gick så fort.

Du skulle nästan ha haft med dig barnen in och tillåtit dem leva rövare där inne och frågat labgubben om han verkligen ville att du skulle komma in igen.

-bra, då lämnar jag barnen här sålänge då. hihi

2010-07-28 @ 18:19:07
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: maria

smidig läkare liksom.

vad är problemet o göra ett till på en gång om nu kärlet var så kanon o det gick så fort?



bra att iaf det viktiga kom iväg

2010-07-28 @ 19:27:46
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: Carin i Umeå

Åh vad irriterad jag hade blivit!

Vilken snäll tjej som hade barnen :)

2010-07-28 @ 20:00:29
URL: http://carinslillalada.blogg.se/
Postat av: Christer Romso Lande

Det där var mammas raggningsreplik när hon träffade pappa: "Vilka fina vener. De vill jag sticka!". Sen gifte de sig och fick två barn och tre barnbarn. Men det verkar inte som att du och kanonkärlssyrran klickade riktigt lika bra...

2010-07-28 @ 21:27:00
Postat av: Martina

Bara en stilla undran. Varför är Tobiasregistret viktigare än att vara blodgivare? Blodgivare räddar ju livet på folk varje dag, precis som givare från Tobiasregistret.

2010-07-29 @ 13:49:00
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag menar inte att det ena eller andra är mer eller mindre viktigt på det viset men det finns massor av blodgivare som är A rh+ som jag men vem vet, det kanske sitter någon där ute som väntar på en benmärgstransplantation som har just MIN vävnadstyp. det finns miljoner olika vävnadstyper. Just jag kanske är den som behövs för någon sjuk person. När det gäller blodet är inte just jag viktig utan alla blodgivare tillsammans.

2010-07-29 @ 19:17:22
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Moa

men vad segt... jag är också med i tobiasregistret och när jag lämnade mitt prov var det en himla massa krångel för att min VC inte visste vad det var och att det skulle vara gratis om man var i prioriterade målgruppen.

hoppas du får blodgivarprovet fixat snart också. utan krångel :p

2010-07-30 @ 22:19:15
URL: http://legobit.bilddagboken.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback