Prickar och Mastocytos

Det räckte att han blev lite irriterad och sur för att prickarna skulle lysa röda igen. nåja febern är borta ännu iallafall och nu sover palten.

Jag tanke slog mig - hans kropp gillar ju inte värme pga mastocytosen. Han brukar ju få utslag av varmt vatten eller när han skriker sig varm. Nu när febern kom så kom dessa prickar och när febern varit nere ett tag bleknade dem för att blossa upp igen när han blev upprörd och varm. Då är prickarna alltå en "allergisk reaktion". Så kan det vara :-) Jag skulle kunna testa med Tavegyl men jag är inte den som leker med medicin så jag avstår. han har ju inte ont av prickarna ändå.

I vilket fall, nu ska jag ta och diska och sätta igång en maskin tvätt, det är HÖG tid att tvätta för det sinar i högen med rentvätt ;-)

Kommentarer


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback