Här leker vi sjukstuga...

Elmer sitter bredvid äter chips. Utöver välling är chips det första han äter idag :-) men det blir säkert bra. Dricker saft gör han också, det var gott tydligen :-D

Försökte ge båda barnen korv och potatis i plockbitar till lunch för att det skulle vara enkelt men nä, ingen ville ha. Gav Alvin glass i en skål som han kunde få äta till lunch istället eftersom han bara hade ätit en halv macka på hela dagen men inte ens glass dög. Han smakade inte på den en gång.

Nåja, huvudsaken de dricker bra och det gör de. Nu är Alvin för övrigt hämtad av M och ska vara hos honom. Skönt att dela upp sjuklingarna lite.

Själv skulle jag iväg på tjejmiddag nu om en timme och sen åka iväg till Varberg och partaja loss. Wheels & wings, Amanda Jenssen, The Ark, dricka en massa alkohol, skratta och ha kul i sommarnatten men nej. Här sitter jag med en sjuk bebis istället och svettas bort för att det inte går att vädra. På diskbänken står en hög med disk, på golven är det drivor med allt möjligt och jag orkar INGENTING. Noll energi.

Elmers feber sticker iväg upp över 40 om jag inte kör på Ipren. Jag har testat Alvedon varje gång men icke! Inte en halv grad ens.

Jag har pratat med läkaren vi träffade igår. De prover som är klara ser normala ut och det är helt okej att ge Ipren. Att Elmer blivit mera prickig är också okej om det är samma sorts prickar som igår och det är det ju. Han tyckte inte det var bra att testa hit och dit med febernedsättande för det är inte bra att han ständigt hamnar över 40 grader så jag ska ge regelbundet Alvedon var tredje timme och Ipren var tredje (varannan gång alltså, inte båda) och det är okej att han har feber fram till och med söndag. Är febern kvar på måndag ska jag ringa igen.

Elmers mage är INTE bra. Inte helt oväntat kanske när han redan var kass innan, nu har en massa medicin och dessutom mest bara äter välling. Han är inte sårig för jag tar honom direkt och använder bara olja och vatten på vanliga torra tvättlappar. Inga våtservetter med kemikalier, inget gnuggande utan mycket vatten i tvättlappen istället så funkar det bra. Vi får se hur det går, han har ju en massa prickar i rumpan också och de gillar inte riktigt bajsandet.

Alvin har inte fått prickar och har inte heller diarré. Han har enbart feber. Ingen snuva, ingen hosta. jag vågar sätta pengar på att han kommer få en öi! Det är hans femte då tror jag. Men det där får M hålla koll på i helgen.

Oj nu bubblade det till här. Ännu en snuskblöja... kanske sockret i saften gick rakt igenom... hej hej

**

Uppdatering:

Vad är det för jävla kassa mediciner? För två timmar sen hade han 39,6 och fick Alvedon. Inget hände såklart och en timme senare hade han 39,5 och fick Ipren. Nu när det gått ca 45 minuter när jag skulle byta blöja så satte jag honom i duschen och spolade av honom så svalt jag kunde utan att det skulle bli obehagligt och sen fick han sitta någon minut och leka i det tomma badkaret och lufttorka, sen upp på skötbordet och fortsätta lufttorka så tog jag tempen; 39,2!

Jag ska kolla om en stund igen.


Uppdatering igen:

Så där ja... efter Alvedon, Ipren och dusch med luftning så är febern nere på "bara" 38,3.

Kommentarer
Postat av: g

Ja stackars dig.



Du skickar iväg en sjukling hemifrån och du tycker sen att det är synd om DIG?



Skärp dig nu, allt i ditt huvud handlar om sjukdom, död och elände...du måste nu börja fokusera på annat för annars tar du snart ihjäl dig själv.



Börja inta starka mediciner så kanske det bli bättre?

2010-07-16 @ 17:54:23
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag har inte skickat iväg någon sjukling. Han åkte till sin pappa precis som vi planerat. Egentligen skulle båda åkt till pappa.



Skulle det vara något konstigt med att han är med sin PAPPA eller?



Synd om mig har jag aldrig påstått att det är heller! Så här är det att vara förälder men jag får väl för fan tycka att det är TRIST att missa en kul grej jag sett fram emot i en månad, eller?!

2010-07-16 @ 17:58:13
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Blåbärsflickan

Berlinmamman är det du som skriver de dumma kommentarerna som kommer från Tyskland tro?



Eller så gör du precis som många andra och använder skyddat ipnummer för att inte du heller vill få ditt ipnummer uthängt av Beckah när du har tillrättavisat henne i något hon skrivit som varit helt tokigt.



Nej jag syftade framförallt på Thile, Lisa 7 barnmamma och Egomamma som OFTA blundar för vad det verkligen står och bara kör med dessa vanliga blundande svaren "heja Beckah, söta elmer kramiz". Detta är personer som vi vet har egna barn som ändå sitter och hejar på Beckahs mobbning utav oskyldiga människor och som sedan blir jätte upprörda när Beckah får igen med samma mynt.

DET är något jag inte kan förstå.

Vad lär dessa personer sina egna barn? Var finns moralen hos dessa människor? Saknas den helt eller bara delvis?

Ni som jag namngett här får väldigt gärna svara på detta då det skulle vara intressant att få veta hur ni tänker och hur ni kan sova på nätterna.

2010-07-16 @ 18:04:28
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

1. Vem är det jag mobbar?



2. "samma mynt"??! NÄR har jag NÅGONSIN skrivit till NÅGON att de borde ta livet av sig tex?

2010-07-16 @ 18:06:55
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Thile

Du er en fin mamma du <3, så bra med litt svalt i dusjen. Glad for å høre feberen er gått ned!

Det kommer flere tjej- treff, gumman <3 Klart du tycker det er trist, vennen <3<3

2010-07-16 @ 18:10:31
Postat av: G.S

Vad feg du är som inte publicerar något negtivt eller kritik. Varsågod, lev i inbillningsland om det är det du vill.



Du måste tänka till, om Elmer skulle vara rikigt sjuk nu så vad är viktigt att värdera? Livet på riktigt eller fejklivet framför datorn? Du slösar på ditt och dina barns liv när du sitter framför datorn dagarna i ända!

2010-07-16 @ 18:13:12
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Men hallå din supertönt. Titta uppåt! Jag har inte tagit bort en enda kommentar.

2010-07-16 @ 18:14:35
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Blåbärsflickan: Jag är en av de som du har räknat upp och jag skulle mer än gärna vilja ha svar på vad det är som du påstår att jag skriver och tycker!



Detta skrev du!



Nej jag syftade framförallt på Thile, Lisa 7 barnmamma och Egomamma som OFTA blundar för vad det verkligen står och bara kör med dessa vanliga blundande svaren "heja Beckah, söta elmer kramiz". Detta är personer som vi vet har egna barn som ändå sitter och hejar på Beckahs mobbning utav oskyldiga människor och som sedan blir jätte upprörda när Beckah får igen med samma mynt.

DET är något jag inte kan förstå.



Förklara tack! Jag har knappast blundat för någonting. Jag har sagt min mening. Min åsikt om det som har skrivits, oavsett om det är Beckah som har skrivit eller om det är från en som har kommenterat.



Du vet att jag har egen blogg. Du kunde ha gått in där o ställt mig frågan!

2010-07-16 @ 18:41:55
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Blåbärsflickan: Jag glömde att skriva att jag sover hur bra som helst på nätterna. Jag lär mina barn att få ha en åsikt. Att de får tycka det dom vill och måste inte tycka som alla andra för att få vara med i skaran.



Jag har lärt dom att deras åsikt är lika mycket värda att lyssna på som alla andras.



Ja jag sussar så gott så gott!

2010-07-16 @ 18:49:28
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: hanna

fasiken va synd du inte ska ner.. men hojjta gärna till om du ska t vbg en annan gång så kanske man kunde träffats ju..

hoppas dem små snart e friska kram <3

2010-07-16 @ 18:56:54
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: carro

Men stackars liten Elmer. Men allvarligt kan inte Elmers pappa be sin mamma om hjälp så han kan ha dem båda två så du kommer i väg lite? Det låter som du kan behöva och förtjänar en liten paus i från allt sjukelände.

Många kramar härifrån <3

2010-07-16 @ 19:23:56
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Han skulle kunna ha båda själv men jag vill inte ut och festa när jag har sjuka barn och framförallt när Elmer är så här riktigt sjuk.



M's mamma är borta i helgen.

2010-07-16 @ 19:25:24
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lisa

Haha, oslagbart att carro tyckte att m behovde hjalp om han skulle ta bada barnen! Herregud, becka har val haft bada barnen sjalv, varfor skulle m inte kunna?

Hoppas pa en battring av elmer snart.

Kram.

2010-07-16 @ 19:37:10
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja, han blev plötsligt omyndigförklarad...



Samma sak i första kommentaren, att jag LÄMNAT BORT fast Alvin åkt till sin pappa som han gör så gott som varje helg och som var bestämt idag. jag antar att M LÄMNAR BORT Alvin på söndag då när han kommer hit igen...

2010-07-16 @ 19:39:57
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: klara

kanske carro tyckte att ingen av föräldrarna skulle behöva vara själv med 2 sjuka barn? vadå omyndigförklara, det har hon väll inte gjort?

2010-07-16 @ 20:50:13
Postat av: Berlinmamman

Blåbärsflickan: Haha, nej det är inte jag som skriver dumma kommentarer från Tyskland...använder inte heller något skyddat ip-nr.

Jag har inget behov av att vara anonym eftersom jag bara skriver sådant jag kan stå för. :)Jag skulle aldrig skriva något till en person på Internet som jag inte skulle kunna säga till denne ansikte mot ansikte. Så tycker jag att flera borde tänka.



Jag delar helt enkelt inte den bilden du har av Beckah som en mobbare och jag kan inte se hur de minst sagt osmakliga kommentarerna som dyker upp med jämna mellanrum är att "ge tillbaka med samma mynt" för något hon har skrivit.

2010-07-16 @ 21:02:42
URL: http://svenskiberlin.wordpress.com
Postat av: Blåbärsflickan

Så du Lisa 7 barns mamma menar alltså att om ett av dina barn skulle mobba ett annat barn skulle du berömma ditt barn för att han/hon sade i alla fall sin åsikt i stället för att hålla den för sig själv?

Lider du möjligtvis av Aspergers då du verkar sakna empati för andra människor?



Du skriver att du alltid skriver din åsikt oavsett om det är bra eller dåligt. Dock lyser din signatur med sin frånvaro varje gång Beckah går över gränsen. Skriver du något ändå så är det de vanliga "påhejningarna".

Jag har aldrig sett dig skriva något negativt om Beckah även fast där mycket som hon gör som är mindre korrekt.

Jag skulle vilja veta om du har en EGEN åsikt och inte bara går i Beckahs fotspår.

Exempelvis, Vad har DU för åsikt till att Beckah vill sparka huvudet av katter?



Du och många andra här inne verkar ärligt talat LIVRÄDDA för att yttra minsta lilla egen åsikt vilket dock inte är så konstigt då Beckah kan vara fruktansvärt elak i sina mothugg mot oliktänkande.

Varför klarar ni inte av att stå upp för er EGNA åsikt och försvara den gentemot Beckah?



Jag förstår inte heller varför Beckah måste omge sig med ett harem av nickedockor som ser upp till henne som en gudinna. Med Beckahs intellekt borde det vara mer givande för henne med någorlunda oliktänkande och att kunna föra en vänlig och respektabel dialog.

Är det inte roligare att kunna diskutera fram saker och ting bland väninnor än att Beckah säger sin åsikt och sedan säger åtta andra tjejer "det tycker vi också" fast de garanterat inte tycker det.



PS. Jag är inte ett dugg intresserad utav din blogg då jag är totalt ointresserad av dig som person då du bara representerar 95% av läsarna och kommentatorerna här inne.

2010-07-16 @ 21:04:31
Postat av: Lisa

Ja, herregud stackars barn som blir bortlamnat till sin mamma pa sondag!:)

En annan fraga till dig beckah. Kanner du ibland att du ar lite pa fel plats i livet. Om jag nu ska vara helt krass, sa menar jag klassmassigt. Du har tidigare tex berattat om hur din idealman skulle se ut, med jamnstalldhetstankande, valutbildad intellektuell osv. Och om man ska vara riktigt arlig sa hittar du val inte direkt de typ av mannen i dina kretsar?



Jag hoppas att du snart far ma battre sa du kan fortsatta din resa uppat! Du fortjanar verkligen sa mkt mer.

2010-07-17 @ 00:15:23
Postat av: Anonym

2010-07-17 @ 00:16:55
Postat av: Carola m 8

Men, så folk väljer att inte fatta vad du skriver??

Jag har inga problem med att läsa innantill som så många andra,;) så jag förstår både hur du menar med att det är skönt att dela lite på sjuklingarna, att det är trist att missa din planerade kväll och att du, även om M skulle ta båda killarna, inte skulle ha kul eftersom de är sjuka, ffa E då.

Att du skulle tillbringa hela dagarna framför datorn tvivlar jag på åxå, det tar ju inte många minuter att skriva ett inlägg...

Jag kan säga att jag har ställt in ett antal stora festgrejor för att nåt av barnen varit sjuka, jag vill vara där med dem om de mår dåligt.Valet är liksom givet. Men lik förbannat har jag ju tyckt det varit tråkigt att barnen skulle bli sjuka just DÅ, eftersom jag festar typ...eh aldrig. Men det är ändå inget val. Barnen går ju alltid först.

Hoppas att de kryar på sig, de små gossarna!!

Kramar <3

2010-07-17 @ 01:15:31
URL: http://wetterholm.bloggplatsen.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

men vad är det för sjukt påhitt att jag vill sparka huvudet av katter??! det är ju taget helt ur sitt sammanhang! Jag skrev att jag INTE tycker att man ska det!



här är inlägget med kommentarstråden kring det:



http://beckahbitch.blogg.se/2010/july/ute-och-rastar-smakillarna-trodde-elmer-s.html



LÄS ORDENTLIGT!

2010-07-17 @ 01:33:41
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Tack bland annat Carola som fattat exakt <3

2010-07-17 @ 01:35:33
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: carro

Jag menade verkligen inte att omyndigförklara någon. Jag är ensam med två barn själv och vet hur mycket enklare det är och ha ett sjukt barn i stället för två. Ursäkta eller något jag menade bara väl...

2010-07-17 @ 07:33:47
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Blåbärsflickan: Du är helt ute och reser!!! Det är inte alltid jag håller med Beckah heller i det hon skriver men jag kommer inte med taskiga kommentarer till henne för det. Detta är hennes blogg. Hon skriver vad hon vill i den.



Sen kanske så skulle hon kunna använda andra uttryck när hon tilltalar andra men jag har ingen rätt att tillrättavisa henne. Hon är vuxen och vet nog själv vad som är lämpligt att skriva.



Jag kan förstå henne samtidigt när hon skriver för de kommentarer som ibland dyker upp här är helt onödiga och mycket oförskämda. Ingen behöver läsa hennes blogg men gör dom det ändå så kan kommentarer som att slippa hennes tragiska blogg och att det är lika bra att hon tar livet av sig hålla sig borta!



Jag brukar inte kommentera här i denna bloggen heller för den delen. Det har hänt men innan denna diskussionen kom upp så var mina kommentarer lätträknade.



Bland dom kommentarerna jag har skrivit så har jag oxå ifrågesatt Beckah.



Sen mobbar inte mina barn någon annan o skulle de göra det så naturligtvis så hade jag sagt till dom vad som är rätt o fel. De vet redan om vad som är rätt o fel.



Jag skriver heller inte under fejkat nick utan jag skriver under mitt eget som jag alltid gjort. Det finns t.o.m en länk in till min egen "lya".



Vill du mig något i fortsättningsvis så kan du "promenera" in där så ska jag svara på alla dina frågor där.

2010-07-17 @ 08:11:03
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Många läser det dom vill läsa, sen är det bra med det. Anser många iaf. I stället för att läsa. tänka till och se vilka slutsatser det finns.



Jag är själv 7 barns mamma. Det är sällan jag kommer ut. Skulle vi planera in en dag som vi ska gå ut och ett barn blir sjukt just då nog farrao så hade man blivit besviken på att barnet skulle just bli dålig den dagen!!!



Bara för att man blir det så säger man inte i samma veva att man inte vill vara hemma med sitt sjuka barn.



Blåbärsflickan: Nej du är inte intresserad av mig som person men mina åsikter vill du har...hmmm...



Jag har skrivit några få kommentarer här inne och då helt plötsligt så vet du vem jag är?!



Otroligt! Läs de kommentarer jag har skrivit i de inlägg de befinner sig i och koppla inte ihop de kommentarerna till hela bloggen.



Jag har en fråga till dig. Om du anser att Beckah är en dålig förälder och som mobbar andra varför i hela fridens namn är du här o läser hennes blogg då för?



2010-07-17 @ 08:22:49
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: x

Blåbärsflickan: det är föga trovärdigt att tala illa om andra för att framstå som bättre själv...

2010-07-17 @ 08:48:56
Postat av: Trollis

Inne och kollar till er lite. Skickar massa krya på kraamar.

2010-07-17 @ 10:47:05
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Mamma till flickor

Du klagar själv Beckah över att folk inte förstår vad DU skriver, men sen när nån kommenterar (syftar på carro) så förstår du inte henne och skriver att hon omyndigförklarar M. Hur fan tänker du?



Och du, saft och chips låter nyttigt åt en BEBIS!

Och ja, jag vet att du har nån ursäkt för det också, men jag tycker likt förbannat att det är helt ofattbart att man ger sånt till barnen när dom är så små!

2010-07-17 @ 14:26:26
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag vet precis hur carro menar, att det var skrivet med omtanke.



Bebisen är 10 månader och sjuk. Då tycker jag inte att vanliga regler kring mat gäller. Du får gärna ge dina barn sockerfritt tills de börjar skolan. jag gör inte så. Elmer har provsmakat saft vid något enstaka tillfälle, det här var första gången han fick ett helt eget glas.



Chips är salt och är därmed ingen höjdare till så små barn men återigen så är han sjuk. har man diarré och hög feber kan man behöva både extra salt och socker. ifall du inte visste det så går det en halv tesked salt och 2 matskedar socker på en liter vätskeersättning ;-)

2010-07-17 @ 14:32:56
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Mamma till flickor

Tog du bort min kommentar hehe!?

2010-07-17 @ 14:39:23
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

hahaha nej, jag har inte tagit bort en enda kommentar på månader.



tror du att din mesiga kommentar skulle vara för mycket att hantera eller? :-D don't flatter yourself!

2010-07-17 @ 14:44:04
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Mamma till flickor

Det verkade ju inte som att du förstod henne med tanke på din kommentar ;)



Vem har sagt att jag ger mina barn sockerfritt tills dom börjar skolan? Jag anser bara att med tanke på att Elmer är så liten, har själv en dotter född i sep. 09, så tycker jag att det finns bättre alternativ än just saft och chips.



Och angående ersättning så visste jag inte det, men du! Vilken tur att jag har kört med bröstmjölk då ;)

2010-07-17 @ 14:44:36
Postat av: Mamma till flickor

hahaha du är så patetisk så det är roligt :D!



2010-07-17 @ 14:45:57
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Det var allt du kom på att skiva? att jag är patetisk?! :-) okej haha



Ang bättre alternativ; spelar det verkligen någon roll om han drickar saft och äter chips vid ett tillfälle när han är sjuk? Tycker du verkligen att det är så mycket att gnälla om?



Jättebra att du ammar istället, finns ingen bättre sjukmat men nu ammar inte jag längre så jag kan inte erbjuda bröstmjölk.

2010-07-17 @ 14:49:47
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Mamma till flickor

Nä jag hade nog kunnat komma på mer, men det va min första tanke ;)



Men varför erbjuda sånt bara för att han är sjuk, jaja inte mitt samvete så gör som du vill!

2010-07-17 @ 14:57:41
Postat av: fia

Jaså har du slutat amma? varför? Alvin ammade du ju i över 2år va? trodde du tyckte det var jätte viktigt!

2010-07-17 @ 16:30:32
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Elmer tyckte inte det var jätteviktigt. Jag försökte länge att hålla en gång om dagen iallafall men det räckte inte för att hålla igång produktionen så mjölken försvann.

2010-07-17 @ 16:33:35
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Haha först trodde jag att det var en skämt eller nån slags parodi när jag läste att Elmer åt chips och drack saft. Jag tänkte att nu måste hon ju skoja eller nåt :). Hoppas att en riktig hög prettomammor hittar hit och sätter morgonkaffet i halsen :D.

Nuförtiden är ju precis allt farligt, för att nämna debatten om ketchup exempelvis! Vi hade ketcup på typ allt, kokt ägg, stekt ägg, pyttipanna och så (givetvis korv och spaghetti och allt det). Herregud, det är väl bara att vara ute och skena omkring mycket med ungarna så skadar knappast lite ketchup. Eller chips.

2010-07-17 @ 16:36:01
URL: http://livetparanchen.blogg.se/
Postat av: sofie

nej fy fan för er! Ni borde SKÄMMAS! Här sitter ni och hackar på en mamma med ett sjukt barn? Hur jävla lågt kan ni egentligen sjunka? Jag skämms över att vara kvinna när jag läser era komentarer, faktiskt så skämms jag nått så fruktansvärt över att tillhöra samma köns som er. Vi mammor borde stötta varandra! Vad sysslar ni med? Hennes son är SJUK och hon bloggar för att ventilera sin oro och vad gör ni? JO HACKAR på henne och riktigt trackar ner! Jag ryser i hela min kropp över ett stort hat för er att man faktiskt kan vara så osympatisk som ni är just nu! SKÄMMS PÅ ER! och nu är jag ingen sån som brukar strycka beckah medhårs vilket beckah vet själv utan jag har även lämna kritik till henne MEN NU ÄR DET BRA! Hade jag kunnat hade jag gett er en stor käftsmäll för denna gången har ni fan gått för långt.

2010-07-17 @ 20:04:27
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: sofie

och nej min bloggadress är inte påhittad utan den är låst! Låst pga såna små bitterfittor som just ni!

2010-07-17 @ 20:06:38
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

<3

2010-07-17 @ 20:19:28
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: sofie

stå på dig! Alla är inte så elaka här ute i cybervärlden <3

2010-07-17 @ 20:37:11
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: Anonym

Blåbärsflickan!

Ingen behöver använda skyddat ip-nummer för att inte "bli uthängd av beckahbych".



Regeln är enkel och entydig: man får inte publicera ip-nummer i sin blogg. Det strider mot datalagen - Pul - och beckah vet ju det. Så något sådant är inte aktuellt.



Vad som är aktuellt är, att Elmer förhoppningsvis kryar på sig och det hoppas alla på just nu.

2010-07-17 @ 21:15:18
Postat av: sofie

tro mig hade någon kastat så mycket skit på mig i min blogg hade jag lätt hängt ut personen med både namn, nummer, ipnummer, skonummer, vad deras föräldrar heter ja ALLT jag hade kunnat få reda på!



Ni får inte glömma flera saker: Elmer är SJUK, beckah har nyligen blivit en helt ensamstående mamma. Hon har en pojke som är under utredning, hon mår själv inte bra. Och vad gör ni? Ni fullständigt pissar på henne

2010-07-17 @ 21:32:33
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: Lina

Om Elmer inte ätit något på hela dagen, är det då bättre att han INTE äter alls än att han äter lite chips?

Tror knappast den lille knatten som dessutom är sjuk sitter och MULAR i sig chips, eller hur?

Om han nu äter ca 10-15 chips vilket jag skulle gissa att han äter ungefär, vad skadar det?

Och ett glas saft till en sån liten är ju inte direkt 5 dl utan kanske 1 dl, och i den här värmen tycker jag inte det spelar roll om det är saft heller. Om han inte dricker vatten måste ju ändå saft vara ett super bra alternativ, bättre än inget.

vad är det att störa sig på?

Beckah skulle ha gett saft oavsett om hon skrev det i bloggen eller inte, däremot kan nu folk ha åsikter om det och då är det helt ok att vara otrevlig. Sen om Beckah är otrevlig vilket vissa tycker - ska man då vara så tillbaks?

Jag har alltid fått lära mig att jag ska vara trevlig så långt det bara går, varför ska jag vara otrevlig bara för att någon annan är det?

Speciellt någon jag inte känner...

2010-07-17 @ 22:35:10
URL: http://pupplina.blogg.se/
Postat av: sofie

precis ringer man barnakut och ber om råd när man inte får i sitt barn något så råder dem att ge ISGLASS i denna värmen, MEN OMG isglass? SHIIIT socker? äsch lägg ner alla ni hat människor! Fast jag blir glad av att se att det finns några vettiga människor här iallfall. Min mamma lärde mig en smart sak. BEHANDLA FOLK SOM DU SJÄLV VILL BLI BEHANDLAD! och JA om jag hade hoppat på en ensamstående mamma med en son som är sjuk så hade jag fan velat att NÅGON sätter ner foten och kallar mig bitterfitta!

2010-07-17 @ 22:53:29
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: Fia

ok där ser man bra att du försökte som du gjorde :) Angående chipsen och saften så TROR jag att det är bra att äta, värre med godis(förutom mörk choklad) än chips för där är det bara socker men chips är faktiskt även potatis, jätte bra att han äter nåt även om det är chips, det är som du skriver nyttigt med salten och sockret när man är sjuk, på sjukhuset REKOMMENDERA dem att de ska få saft antagligen för att barn tycker att det är gott och därför gärna dricker det så att dem slipper att bli uttorkade, sen blir dem i regel piggare av socker med och det kan ju vara bra om dem är trötta och hängiga ;)

Chips är gott och trevligt även för sånna små! Men Beckah är det samma person som skriver inläggen eller? för dem påminner om varandra. Ät gott! Kram

2010-07-17 @ 23:44:35
Postat av: Anonym

Görhemskt eller vad?

Saft, chips, socker: ett sjukt barn behöver salt och socker.



Men beckah - du har bäddat för dumma kommentarer då du hävdat tidigare att man ens inte får ge barn druvsocker då det är socker...



Alltså: barn med hög feber behöver salt, socker och vätska.

2010-07-18 @ 00:09:53
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

ööh va? När har jag hävdat det?!! skulle inte tro det. Jag är verkligen ingen sockerfaschist och alla mina tre har fått socker före de varit ett år.

2010-07-18 @ 00:28:38
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Mamma till flickor

Jag har rätt till min åsikt lika mycket som nån annan. Ni hoppar ju på mej för min åsikt men det är tydligen mer ok ;) Dubbelmoral eller?!Hon har en öppen blogg och då får hon räkna med att alla inte stryker henne medhårs och tycker att hon är så duktig osv osv.



Men med tanke på hur många som tycker att det är ok att börja med chips, saft och andra sötsaker i så tidig ålder så förstår jag att det är så mycket barnfetma idag ;)

2010-07-18 @ 10:05:05
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Så du menar att alla som tycker det är okej att ge en SJUK 10-månadersunge ett glas saft och några chips tycker då också att det är okej att trycka i barn en massa skit i tid och otid så det resulterar i fetma? Öh?

2010-07-18 @ 10:11:28
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Mamma till flickor

Ja det verkar ju så! Är det ok när dom är 10 månader så kvittar det väl ännu mer när dom är 2-3-4 år osv.

2010-07-18 @ 10:35:08
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Men alltså socker och fett är INTE farligt! Det "farliga" ligger i dåliga kostvanor. Dvs för MYCKET socker och fett. Äter man välbalanserat så finns det absolut plats för ett glas saft och lite chips då och då! Allra helst när man är SJUK!

2010-07-18 @ 11:07:26
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Berlinmamman

Men orka... Min dotter fick saft, glass och yoghurt med SOCKER när hon var pa sjukhus da hon var 11 manader, eftersom hon inte ville äta eller dricka. Det var sjuksköterskorna som tyckte att vi skulle prova med det, hör och häpna.

De ville säkert att min dotter skulle bli sockermissbrukare och överviktig. :D

2010-07-18 @ 11:10:37
URL: http://svenskiberlin.wordpress.com
Postat av: sofie

påhopp? nej det gör jag inte alls, det är skillnad på vart man lägger sina elaka komentarer man kan försöka vara liiiite finkänslig? Tycker inte man hoppar på bloggerskan när hon bloggar om sin sjuka son thats it. Du har gjort bort dig.

2010-07-18 @ 11:18:00
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: Mamma till flickor

Men orka hålla på med detta?! Jag visste ju att du skulle ha en ursäkt för det har du alltid och har du inte det så idiotförklarar du folk! Ge du chips och saft men JAG tycker inte att det är ok och skulle aldrig göra det. Inte vid den åldern!!! Men han får kanske godis ibland också, för det är såååå synd om honom som inte får nåt!



Gjort bort mej, haha! Det är din åsikt och ha du den.

Bloggen är som sagt öppen och man får ha vilken åsikt man vill.

2010-07-18 @ 12:11:52
Postat av: Berlinmamman

Mamma till flickor: det du inte tycks fatta är att Beckah inte behöver ha något URSÄKT för att ge sin son lite saft, eftersom det är helt normalt och inte farligt på något sätt. Att DU inte ger dina barn saft är också helt ok, men totalt onödigt att påpeka här i bloggen. Att DU tycker att ett glas saft när man är sjuk är dåligt är helt ointressant info för alla här.



Varför lägga en massa energi på att sitta och läsa en blogg du inte gillar för att hitta nåt att klaga på. När du inte hittar nåt så startar du en diskussion om en sådan här skitsak. Varför inte spendera den tiden med dina baaaarn istället?

2010-07-18 @ 12:28:59
Postat av: Mamma till flickor

Åh herregud!

Jag kommenterar vad jag vill och sen är det bra med det! Och anledningen till att jag kommenterade berodde delvis på att jag ofta tycker att Beckah vill framhäva sig som så duktig och redig jämt och saft och chips lät ju inte särskilt redigt, men hon som verkar så besatt av att Elmer ska gå upp massor i vikt och va rund och go är kanske rädd att han ska tappa lite i vikt :p



Och din sista kommentar är bara onödig, att skriva en kommntar tar inte lång stund och borde inte samma sak gälle er andra då, spendera tid med era baaarn istället! Beckah som har en sån sjuk son borde ju inte sitta här tex :p

2010-07-18 @ 13:18:38
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Men för jösse namn! Om ett barn är sjuk så är det för farao bättre att ge barnet saft och ett chips än ingenting alls!!! Om mitt barn inte vill äta eller inte kan fp i sig något annat när det är sjukt så hade jag inte gett barnet ETT chips utan jag hade gett barnet hela påsen! Det gör inte mig till en dålig mamma för det!!!



Nej jag skriver inte detta för att jag vill hålla med Beckah o stryker henne medhårs utan för att jag har MIN åsikt.



Ett barn som inte vill dricka eller äta vanlig "hälsosam" mat när han/hon är dålig så går det bra även med godis! Med godisätande så kommer törsten o då dricker även barnet!

2010-07-18 @ 13:47:21
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Berlinmamman

Den sista kommentaren skrev jag för att vissa verkar lägga tid pa att läsa bloggen varje dag, trots att de tycker att B är dum i huvudet och allt hon skriver är skit. Det brukar även klagas pa att B sitter vid datorn för mkt istället för att vara med sina barn, därför tycker jag att de som sitter här och gnäller kan göra nat bättre med sin tid istället.

Det gäller även mig själv, sa jag ska ägna mig at mina studier nu istället för att tjafsa här. :)

2010-07-18 @ 13:54:46
URL: http://svenskiberlin.wordpress.com
Postat av: Mamma till flickor

Han åt ju välling, så det verkade han ju kunna få i sig!



Och nu ska jag också göra nåt vettigare :p

2010-07-18 @ 14:21:59
Postat av: Anonym

Wheels & wings, inte Wings & wheels. ;-)

Förresten, vad har hänt med dagens outfit?

2010-07-19 @ 19:28:40
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Okej, tack :-) då ska jag genast ändra.



dagens outfit vet jag inte, har bara inte orkat :-)

2010-07-19 @ 20:01:05
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback