Då fick vi korka upp Tavegylen då...

Ville få i säng barnen tidigt men klockan var lite fööör tidigt så jag tänkte ta ett långt mysigt bad med dem först. Jodå, mysigt var det. Tills Elmers knasfläck bubblade till sig. Lilla fläcken på axeln svarade med ilsket rött och sen blev han röd i ansiktet.

Det här har ju hänt en gång tidigare men nu den här gången blev det inte riktigt lika illa som det blev då förra gången. Han var inte lika röd som förra gången och så var det bara huvudet (hela huvudet inte bara ansiktet) inte ner på bröstet och ryggen som förra gången.

Dock hade jag ingen som helst lust att vänta och se om det skulle bli en värre reaktion så jag gick genast ut i köket med honom och gav Tavegyl. Eftersom han mådde så bra så gav jag ingen Betapred. I efterhand känns Tavegylen också onödig men å andra sidan var Tavegylen effektiv på Knasfläcken tror jag (undrar om den ens ska det?) för den var RIKTIGT ilsken och bubblig och röd runt om men blev helt platt och lugn mycket snabbare än vanligt. Typ på en halvtimme eller så.

Jaja. Två månader sen sist. Det är ju inte sååå himla ofta iallafall...

TRÖTT blev han kan jag lova! Poff, somnade som en stock nu kl 18.


Kommentarer
Postat av: Anna

min dotter hade massa eksem innan , och fick tavegyl mot klådan , men hon blev helt speedad av den !! så vi fick byta mot en annan sort..

kanske därför hans sovande varit lite knasigt ikväll ??

2010-07-05 @ 20:31:06
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja kanske. Jag vet inte för jag har aldrig gett Tavegyl innan :-/

2010-07-05 @ 20:32:37
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback