Vaknatt

Sova, vad är det?

Liten hade ont någonstans igår. Kanske i magen (för mycket kvällsgröt) eller ni tänderna (höger framtand nere är på G, väldigt svullen bula där) eller något. Han vaknade på kvällen och var gnällig och skrikig. Efter en timme somnade han igen för att sedan vakna ytterligare en gång och skrika. gallskrika. grejen med smärta som man inte vet var den kommer ifrån är ju att det är rätt dumt att behandla med Alvedon innan man vet vad det är. Om det är något allvarligt så kan Alvedonet ta bort symptomen och symptomen har man ju som varningsklockor.

I vilket fall så skrek han tills han somnade. Inget hjälpte, inte ens sitta i sjal. Ja alltså han skrek inte i ett streck, han gnällde mest men skrek lite då och då.

Sen skulle jag lägga mig hos honom och då vaknade han igen. Då gav jag Alvedon iallafall och sen låg vi och tittade på TV. Något program med matlagning och Elmer låg äntligen tyst och lugnt (och stirrade på TVn). Vid 03:30-4:00 typ så somnade han! Men inte kunde jag somna för det... jag är ju sjuk själv och kunde inte somna för huvudet höll på explodera, hade feberfrossa (utan feber) och ont överallt. Efter Ipren somnade jag vid 5-tiden.

Häääärlig natt!

Idag är Elmer solig och som vanligt iaf :-) fast lite förkyld precis som jag.

Kommentarer
Postat av: thile

Mange tanker og varme styrkeklemmer til deg og Elmer!

Så slitsomt med syke barn. Jeg tror det er tennene som gjør vondt.

2010-01-25 @ 11:00:33
Postat av: Anna (ssk)

Alvedon är alltid bra att ge om man har smärta etc.

2010-01-25 @ 11:12:39
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nej det är inte alls ALLTID bra! Om man ger smärtstillande kan det ge en falsk känsla av smärtfritt medan kroppen går sönder. Vad ska man ge för exempel? Om barnet skriker av smärta pga blindtarmen tex och man ger alvedon som tar bort smärtan så kanske man inte upptäcker blindtarmsinflammationen förrän blindtarmen brustit.



Om man däremot vet varför barnet har ont eller om barnet har hög feber så är alvedon bra att ge men kom inte och påstå att det ALLTID är bra!

2010-01-25 @ 11:39:39
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Emma

vi beställde en bok med 50 bilder men när den kom var bara boken halv alltså bara 25 bilder och räkning på 300 :- det skulle den kosta om alla bilderna fanns men icke ....



mvh emma

2010-01-25 @ 12:13:36
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/index.html
Postat av: Emma

Dom hittade inget fel och vi var tvungna och betala riktigt otrevligt företag !!!

2010-01-25 @ 12:16:01
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/index.html
Postat av: Karoline

Försvinner värken pga av alvedon så är det ju tecken på att nått är fel i kroppen,och tro mig att blindtarmsinflamation tas inte bort av alvedon,så jo det är bra att ge alvedon

2010-01-25 @ 13:18:29
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Det var ett EXEMPEL. Det finns andra symptom som man kan dölja med paracetamol så man missar viktiga sjukdomar.



Nu pratar jag småbarn som inte kan prata och förmedla var de har ont.

om barnet kan säga att det har ont i örat eller tänderna osv så ska man såklart ge Alvedon! jag gav ju även till Elmer. Poängen var att man inte ska skynda sig med Alvedonet när man inte vet vad som är fel.

2010-01-25 @ 13:28:39
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: åsa

jag hade oxå en "mysig" vaknatt!!

Thor(1 år) gnällde och pep vaknade och somnade tuttade hit och dit!!!

när han äntligen somnade ordentligt vid tre så vaknade storasyster/4,5) med ett skrik av en MARDRÖM

monster i håret eller nåt???

Då vaknade Thor oxå igen...

kl 4 somnade båda barnen och sov gott till 07:00

nu har Thor sovit middag i 2 timmar så han sover väll igen och Isabella lär somna tidigt ikväll!

(gubben sov och snarkade på soffan :-) )

Hoppas att vi får sova inatt, både ni och vi

2010-01-25 @ 14:48:32
Postat av: klara

min mamma som är ssk är också väldigt restriktiv med alvedon till småttingar. men i det här fallet hade du ju två tänkbara orksaker till elmers smärta. jag hade också gett alvedon om jag var du.

2010-01-25 @ 14:49:04
Postat av: Lena

haha men tror du att smärta till något riktigt allvarligt försvinner om man tar alvedon? är man riktigt sjuk krävs receptbelagt medicin är jag ganska säker på ;)

2010-01-25 @ 18:45:02
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

JA jag tror att man kan dölja exempelvis Hjärnhinneinflammation för att nämna ett riktigt exempel.

2010-01-25 @ 18:46:42
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anna (ssk)

Nej, vissa symtom på hjärnhinneinflammation går inte att dölja med Alvedon.

2010-01-26 @ 13:23:24
Postat av: Ellan

Heheh...tro mig Alvedon döljer inte hjärninflammation. Becka det är inte så farligt att ge Alvedon. Det är om barnet visar magsmärtor som man ska undvika. Men annars är det inga restrektioner. Men alvedon döljer absolut inte hjärninflammation tro mig.

2010-01-26 @ 14:15:47
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

HjärnHINNEinflammation skrev jag.



Fattar inte varför ni tjafsar över huvudtaget? jag gav ju för fan alvedon! Har aldrig påstått att man ska låta bli eller ens dra ut på det. Det enda jag sagt är att man inte ska kasta sig över alvedonet och proppa i ungen när man inte vet varför ungen skriker. Det KAN röra sig om någon allvarligt som man då tar bort eller dämpar symptomen på.



Det är medicin, man ska alltid vara vaksam med medicin.



Pinsamt att en påstådd SSK motsätter sig detta. Ta och läs på!

2010-01-26 @ 14:32:46
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback