Tjurskalle-balle

JOBBIG!

Idag har Alvin var en liten pain in the ass och hittat på alla möjliga sattyg och varit allmänt gnällig, sur och tvär. Arg och snäsig, busig och vild.

Till slut fick Mathias köra hem honom till farmor en stund för Alvin har ju tjatat så länge och det blev ju inte natten mellan söndag och måndag som det var tänkt och inte heller igår.

Jag skickade hem Mathias till sig också samtidigt så jag fick vara HELT ifred ...ja så när som på en liten bebis :-) jag ägnade tiden åt att städa, skönt och avkopplande och sen lagade jag mat (kotletter, potatis, gräddsås) och sen kom Mathias hit med Alvin igen :-)

Alleballen fortsatte att vara på sitt "soliga" humör ända tills han la sig dock. Men nu sover båda smågrisarna och Victor är på G han också. Jag slappar med en kopp kaffe och lite bloggande :-)

En del kanske undrar varför jag inte lagt upp ett nomineringsinlägg till veckans blogg igår? Jo av den enkla anledningen att intresset var så svalt förra veckan. Jag har ändå VALT en blogg som jag kommer lägga upp imorgon eller möjligtvis senare ikväll.


Hur ska jag göra framöver? Ska det vara någon nominering eller inte?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag tycker att du kanske kan variera lite mellan att bara välja och att man får nominera, spelar inte så stor roll för mig. Dock tycker jag att det är bra tråkigt om du inte väljer bloggen som vinner utan att den slumpas fram. Därför har jag inte nominerat mer än en gång.

2010-01-19 @ 21:08:05
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Maria

Mycket roligare om du själv väljer! :)

2010-01-19 @ 21:18:46
Postat av: Carro

Strunt i det, ointressant.

2010-01-19 @ 21:51:56
Postat av: sofie

äsch din blogg så jag tycker du ska få välja

2010-01-19 @ 22:13:04
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: janne

Hej igen, jag har lagt en länk till din bloggsida om Haiti på min bloggsida om jordbävningen.

2010-01-19 @ 22:30:40
URL: http://jannealg.blogg.se/?tmp=192227
Postat av: Petra

Jag tycker att det är rätt ointressant med både nomineringar och reklam. Jag tycker att det är kul att läsa om ditt liv och åsikter i olika frågor. Nomineringar och reklam hoppar jag över.

2010-01-19 @ 22:58:17
Postat av: samira

Jag tycker att du ska välja ut en blogg som du nominerar. På så vis blir det mer trovärdigt och man vet att det inte blir en ytlig "mode med utvikningspecial á la silikonpumpade läppar"-blogg som vinner.

2010-01-19 @ 23:44:23
URL: http://pepparkakssam.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det är så trist när alla bara rekomenderar sina egna trista bloggar,sorry men sant,så välj du en blogg du tycker är bra istället

2010-01-20 @ 06:47:01
Postat av: Helena med Eskil

Säger som Petra (som hoppar över nomineringar och reklam). Sen kan jag förstå att det gynnar bloggen att du har sponsorer osv.

2010-01-20 @ 08:33:40
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Som jag sagt tidigare så tycker jag att du ska välja själv. :)



Hur många har du valt själv til veckans blogg? 3-4? Du måste ju ha koll på fler än så antar jag som du tycker är bra? eller är de flesta du läser bara skitbloggar? inget av intresse för oss andra?

2010-01-20 @ 09:19:32
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har många bra inlägg i din blogg - om sådant som berör. Jag beundrar din förmåga att både vara trebarnsmamma, sköta allt inklusive sjukhusbesök med Elmer ( sötare för varje dag som går!)och sköta bloggen.

(men varför kallar du Alvin för balle? det är ju slanguttryck för pung?)

2010-01-20 @ 09:22:25
Postat av: Suzan

Jag läser din blogg för att läsa dina åsikter och tankar och om vad som händer med dina barn. Tävlingar och nomineringar och sånt kollar jag ändå aldrig på. Men visst kan det vara roligt med veckans blogg, ibland kan det juh dyka upp något man vill följa.

2010-01-20 @ 09:54:58
URL: http://suzantycker.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Balle betyder inte pung, det betyder snopp (utom i Skåne där jag tror det betyder rumpa?) Jag kallar honom det för att det rimmar med Alle :-)

2010-01-20 @ 10:17:42
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: sofie

Balle är lika med rumpa i skåne yes yes!

men va fan jag kallar min Elin ellebelle päreskrälle ;-) fast med kärlek i rösten hahaha

2010-01-20 @ 12:52:46
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag kallar Elmer för Ellebelle bebisskrälle :-D

2010-01-20 @ 13:09:09
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: sofie

HAHAHAHA men då kan han bli ett päreskrälle sen när han inte är bebis mer skratt

2010-01-20 @ 13:12:36
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: Anonym

Men nu fattar jag ingenting. Bor inte ni ihop? (Är en ganska ny läsare).

2010-01-20 @ 18:16:39
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nope, vi bor inte ihop men vi umgås hela tiden.

2010-01-20 @ 18:18:46
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Balle är (vardaglig) benämning för testikel.

Varför kallar du din son för Testikel?



(Kolla Wikipedia)



Stötande att Alvin blir testikel och Elmer belle....



kolla i wikipedia även det.

2010-01-20 @ 19:47:17
Postat av: Anonym

Alltså: Du kallar din som Elmer Ellebelle = vacker kvinna.

Du kallar Alvin för Alleballe = alletestikel.



Hur kul är det på en skala?

2010-01-20 @ 19:51:57
Postat av: sofie

ÖHH okej ni känner inte att ni överanalyserar det hela?

Kära nån ett smeknamn OMG

då är jag också hemsk jag kallar Elin= Ellebelle och Benjamin= Tjocke Bibbo! SKJUT MIG!

2010-01-20 @ 21:16:10
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kanske jag - vi överanalyserar smeknamn.

Jag skulle tänka mig för vad jag kallar mina barn - visst får man skoja. Ofta är det stor ömhet i smeknamn. Inom familjen kan man ha många goa smeknamn.

Men ....balle? Det är ingen överanalys - det handlar om språkkänsla.



Och Vacker kvinna om en son...ehhhhhh.



För övrigt är båda söta och charmiga.

2010-01-21 @ 18:37:43


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback