Så här började det...

För ett år sedan:


2 januari
Är galet illamående på kvällen…

3 januari

Jaha... illamåendet fortsatte så jag kunde inte stå emot längre. Kunde inte fortsätta bortförklara symptomen och intala mig att mensen kommer snart. Tog med mig Alvin och gick till Apoteket och köpte ett tvåpack clearblue. Väl hemma väntade jag en stund men när det gått 2 timmar sedan senaste toabesök orkade jag inte vänta längre …måste få veta! In på toa, fram med testet och så kissa. Stirrade på testet som genast visade upp ett plus och mitt hjärta stannade för en minut tror jag. ÄRE SANT?! Sen väntade jag och väntade men nä …inget kontrollstreck! Va fan? Då är ju testet ogiltigt! Fan också!!! Då måste man ju vänta flera timmar så kisset blir bra att testa igen.

Jag klarade att vänta 1,5 timme, sen var jag ett vrak av nervositet och var tvungen att testa. Jahapp…ett ännu starkare plus! …och sen kom det, kontrollstrecket. Testet funkade och även på det gamla testet kunde man nu ana ett kontrollstreck. Jahapp. Testen är eniga: jag är gravid!

4 januari
Plötsligt på kvällen slog det till, ena tutten lixom fylldes upp som om det var en uppblåsbar ballong. Kliar och har sig och känns välfylld som när jag ammade. Jisses. Hoppas nu bara den andra hänger efter ;-) annars blir det knasigt.

Magen är nu på kvällen svullen till den grad att det blir löjligt. Hur länge går denna graviditeten att dölja om det ska fortsätta så här? Eller är det ett helt fotbollslag där inne? Jag trodde jag fick mage snabbt med Alvin.

5 januari
Ringde MVC på morgonen. Tänkte vara ute i god tid eftersom tider är svåra att få. Inskrivning brukar vara i vecka 10 så om typ 5 veckor tänkte jag. Men jag hade fel. De har börjat med att dela upp inskrivningen i två delar så jag fick första delen redan nu på torsdag till Elisabeth som jag hade sist. Konstigt det känns, jag ska till barnmorskan!

6 januari
Känner mig inte gravid för fem öre idag. Konstigt.
Vad finns det för namn nu då förresten?

Frida, Iselin, Mileah, Josefin, Enya, Thea, Tella, Eden

Svante, Björn, Valter, Noel, Elmer , Elias, Lionel, Hemi

7 januari
Är jag gravid? Jag känner ingenting. Inte ens i brösten. Lite illamående är i princip allt som påmint mig om graviditeten idag och det var väldigt lite illamående det. Imorgon ska jag till barnmorskan, känns helt galet, jag gick ju nyss där med Alvin i magen och lovade att aldrig komma tillbaka för jag skulle minsann absolut inte ha fler barn :-D

Men först blir det lite inskolning på förskolan med Alvin på förmiddagen. Allra första besöket för honom så vi blir bara där en timme. Blir så att jag får ta med mig Alleballe till barnmorskan imorgon också eftersom jag inte gärna vill tjata till mig någon barnvakt nu när det är hemligt och allt.

8 januari
Missade BM eftersom jag fått fel tid. Ska dit på tisdag istället. Inskolningen med Alvin gick bra i alla fall J Idag har jag bara haft lite illamående, annars inga graviditetssymptom. Systerson Oliver fyller 7 år idag.'

15 januari
Tiden går otroligt fort. Om två dagar går jag in i vecka 7 (alltså 6+0 då). Känns märkligt och overkligt att det bor en skrutt i magen. Graviditeten känns iofs med illamånde och ömmande bröst och vidrigt humör (speciellt när jag är hungrig) men det känns bara som en massa symptom, inte som att jag är gravid. En del av den känslan hänger nog ihop med att det är hemligt och att ingen vet. Hade det varit öppet, uttalat, kanske det hade känts mer verkligt. Trodde det skulle vara jobbigare att hålla tyst än det varit, det känns helt okej.

16 januari
Det har kommit smygande men nu kan jag definitivt säga att jag kommit in i den där perioden i graviditeten då kaffe smakar skit. Tråkigt :-(  jag blir sugen men sen vill jag spy på både lukt och smak. Häller upp en kopp som bara står och kallnar. Samma visa varje gång. Hände vid den här tiden både med Victor och med Alvin också. Det kommer hålla i sig ungefär 4 månader framåt skulle jag tro.



***


Mer än så skrev jag inte och efter några veckor blev det ju officiellt :-)


Kommentarer
Postat av: Trollis

Så myyysigt att läsa! Kraaam!

2010-01-02 @ 16:15:50
URL: http://www.thinki.se
Postat av: thile

Enig med Trollis, <3 så heeerlig å lese, vennen, klem.

2010-01-02 @ 16:37:01
Postat av: Sandra med treungar

Så söt han är lille gossen! Kan sitta och allt.

2010-01-02 @ 18:27:12
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: Annica

Känner igen det där med kaffet! Hade också en period i graviditeten som det smakade skit. Men inte hela tiden! Surfa gärna in på min nya blogg :-) har inte blivit så många inlägg dock eftersom den kom till i dag!

2010-01-02 @ 21:45:36
URL: http://livetienfyra.blogspot.com/
Postat av: Lindisen

haha, sitter och skrattar åt det där med kaffet =)Har precis börjat få i mig 1-2 koppar kaffe om dagen, men på morgonen kan jag hälla upp och mest bara titta på det. Men suget kommer smygande ju längre gången jag är =)

2010-01-03 @ 08:25:16
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback