Bortskänkes: jobbig unge!

Bortskänkes: 2,5-åring!

Nä fy fasen så jobbig period han är inne i! Jag håller på att bli tooookig! Han gör alla sattyg han någonsin skulle kunna lista ut och mer där till. Fattar inte hur han ens kan komma på allt. Antingen är han väldigt mycket vildare än Victor var i samma ålder eller så har jag helt enkelt förträngt.

Jag vet att Victor var så jobbig i den här åldern så vi inte ens kunde gå hem till folk och hälsa på, vi var typ inte välkomna, men jag kan inte minnas hur det var rent konkret.

Tänk så praktiskt om man kunde få hoppa över perioden mellan 1-4 år. Då hade man orkat ha massor av ungar.

Men nu börjar det bli FÖR jobbigt. Jag är lixom van att ha dagis, men nu har Alvin varit hemma sen veckan innan jul - i ett streck. Jag får fan aldrig pausa! Även när Mathias sticker iväg med Alvin så har jag ändå Elmer plus att man måste passa på att ta städ och sånt när ändå Alvin är borta en liten stund.

Mathias kan ju däremot åka hem till sig eller sticka i väg och fiska, åka och handla på egen hand osv så han pausar ju fan hela tiden!

Men nu är min gräns nådd för jag håller på bli galen på riktigt, hela tiden poppar det upp en stark vilja att bara ta på mig kläderna och gå. Bara dra härifrån och skita i allt.

Alvin måste åka iväg några dagar innan jag exploderar. Men mina syrror är inte direkt sånna som längtar efter att ha extra barn (inte jag heller iofs, vi tar varandras barn när det är tvunget typ, inte för att låna dem bara så där) så kvar finns farmor men hon har varit sjuk och är fortfarande trött och har en massa att göra som hamnat efter när hon varit dålig. Dock är hon alltid glad åt att låna barn, det känns inte som en belastning, så som när man lämnar barn till en syster.

Man skulle haft ett par systrar utan barn som bodde här också :-) folk utan barn, men som gillar barn, är kalasbra! De tycker att det är ROLIGT att låna extra barn och gör det gärna även helt utan anledning. Jag minns den där känslan, förr, innan jag hade egna barn - på den tiden jag tyckte andras barn var urgulliga och jag mer än gärna var barnvakt. Nu fick jag iofs barn när jag var 15 så den tiden var i mitt fall inte så lång men jag har pratat med massor av andra som upplever samma: andras barn var jättegulliga - tills man fick egna!

Blablabla nu ska jag dricka en massa välbehövligt kaffe!

Kommentarer
Postat av: thile

Jeg forstår deg vennen, det ER jobbig, trassalderen ca 3 år ://.

Håper farmor kryar på seg, og kan hjelpe deg av og til.

Håper mine tanker og styrkekramiser, hjelper litt.

<3

2010-01-23 @ 11:49:20
Postat av: Emma

samma här killen är iväg en massa gånger per vecka och man själv får ha Eddie och aldrig vara själv det är påfrestande men ingen förstår det ....

2010-01-23 @ 11:53:07
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/index.html
Postat av: Christel

Fy vad du skriver illa om dina barn !!

Man skall inte skaffa barn om man inte kan ta hand om dom själv !

Och att barn har perioder borde du vetat innan !

2010-01-23 @ 11:56:51
Postat av: Marica Rödebäck

Eftersom jag älskar barn tycker jag det är jätteroligt när jag får passa barn eller jobba på dagis vilket jag gjort några ggr.

2010-01-23 @ 11:58:11
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag har energi över som vill du sända Alvin till umeå några dagar så går det bra. Eller om du själv vill komma bort så har jag en sängplats över.



Mathias får väl ta med Alvin på fiske och handling och dyl. nu när han är föräldraledig, och kanske hjälpa till lite med städning för det låter ju onekligen ohållbart att du ska passa på när de inte är hemma, du gör ju slut på dig själv.

2010-01-23 @ 12:00:40
Postat av: Heidi

Jag vet precis vad du pratar om. Jag har precis den där känslan när jag åker hem till andra.. liiivrädd över vad Meja kan hitta på medans vi är där. Ibland kan hon "kors i taket" vara som en liten ängel..(händer inte såå ofta dock) och folk kan inte förstå vad jag pratar om att hon e vild å galen! Men sen andra dagar så är hon överallt å ingenstans samtidigt!

Du får gärna komma hit å hälsa på med Alvin så får de vara ute och springa å vi kan fika ;-)

Jag e van vid den vilda typen så jag bryr mig inte alls om han råkar riva ner nått ;-)

kram

2010-01-23 @ 12:06:26
URL: http://vittsomsocker.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Skönt med folk som förstår <3



Mathias gör såklart en del av städning och sånt också, vi gör ju sånt med Alvin hemma men det är lättare när han inte är hemma så det är därför jag gärna passar på.



han har oftast med Alvin när han åker och handlar och har testat att ha med honom och fiska och sånt också mend et är svårt eftersom Alvin gärna vill stoppa ner pimpelspöna i hålet och så där ;-)



Mathias är mer med Alvin än jag fast han kan ju ha effektiva pauser och det kan inte jag sålänge Elmer är pyttig.

2010-01-23 @ 12:14:51
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Jessica

Mathias får aktivera honom nu när han är pappaledig=)

2010-01-23 @ 12:15:26
Postat av: Jema

Jag tror du behöver komma ut en stund för dig själv. Det är jättemysigt att vara med sina barn men till slut blir det för mycket. Ta en paus och låt Mathias ta hand om båda två ett tag. Det går bara man vill och jag tycker du ska prioritera det. Läs min blogg om du vill se vad som händer när man inte prioriterar sig själv, nånsin ;)

Kram!

2010-01-23 @ 12:33:58
URL: http://jemaochlivet.blogg.se/
Postat av: lisa

jag hade gärna lånat honom en dag :) älskar att låna andras bran, men jag kanske ändrar mig när jag får egna.

2010-01-23 @ 12:46:08
Postat av: Jessica

Åh jag förstår dig till fullo!



Lider med dig, jag ÄLSKAR mina barn men ibland står jag inte ut! Den lilla på snart 2 år är en pina i häcken då hon alltid piper dagarna i ända. Vad man än gör så är hon inte nöjd. Skiter fullkomligt i vad man säger till henne utan bara flinar och gör det hon inte får ändå.

Stora tjejen på snart 7 är en riktigt plåga hon oxå i perioder och tror hon bestämmer fast man försöker förklara lugnt o stiila men hon bara gapar och skriker tillbaka vet inte hur jag ska göra.



Men de säger ju att allt blir bättre med tiden så det får vi hoppas för din skull och det hoppas jag även för din givetvis =).



Hur kommer det sig att Alvin inte går på dagis för tillfället, du kanske har skrivit det men jag har missat.



/Jessica

2010-01-23 @ 13:26:24
Postat av: Anonym

Va, har ni 2 boenden??? Varför om man får fråga? Måste ju bli jättedyrt!

2010-01-23 @ 13:27:26
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Alvin är in te på dagis för att Mathias inte är pappaledig.



**



Vi har inte två boenden tillsammans utan ett varsitt och anledningen är att när vi testade att bo ihop så blev det inte bra.

2010-01-23 @ 13:41:30
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Kaiza

Åh känner så igen denna känsla du beskriver. Lås in dig på toa och ta ett långt bad, eller åk hem till mattias hus en stund och pausa, du har inte möjlighet att pumpa ur så mattias får ge Elmer mat? Om det inte går kan du ju ta med dig Elmer nånstans och lämna vildebusen hemma med pappa. Man behöver få lite andningspaus när barnen har mycket humörsvägningar. Killar tror jag är bättre att ta sig tiden, vi tjejer (nu generaliserar jag grovt) väntar på att nån ska ge oss den. Det händer inte så ta dig tid och ha inte dåligt samvete för det. Det gynnar er alla i slutändan. Lycka till!

2010-01-23 @ 14:05:21
Postat av: me

Christel, fan vad det är patetiskt och tröttsamt med personer som dig. Sådana som ska vara så jäkla politiskt korrekta hela tiden, som alltid ska sätta upp den perfekta fasaden utåt och alltid säga och göra de rätta sakerna (själv tror jag stenhårt på att i de lugnaste vatten simmar de jävligaste fiskarna)



Att vara mamma ÄR jobbigt, det är fruktansvärt jobbigt. Och innan man har fått barn själv så kan man aldrig ens föreställa sig exakt hur jobbigt det är.



Beckah är fullständigt mänsklig när hon känner och tänker så här, alla mammor har nog någon gång känt att det blir för mycket.



Vi kan ju inte alla sätta upp en fjantig perfekt fasad, det överlåter vi åt personer som du som måste få vara pk för att må bra!!!!

2010-01-23 @ 14:08:33
Postat av: Jessica

Är han inte pappaledig? My misstake sorry

2010-01-23 @ 14:09:11
Postat av: Anonym

Men ni är väl fortfarande två om att ha skaffat barn? Då kan väl Mathias ta hand om Alvin (låta honom sova äver hos han etc) och du tar hand om Elmer. Eller så tar Mathias hand om både Alvin och Elmer några timmar så att du får pausa.

2010-01-23 @ 14:17:20
Postat av: MansonDust

Kan inte Alvin sova hos Mathias en helg då ? Och du, jag förstår dig. FÖRSTÅR !! Vår 3½-åring driver en till vansinne. :P Hon är skitgo men SKITJOBBIG ! Haha, de som säger att man inte ska skaffa barn om man inte "vill ta hand om dom själv". HAHAHAHAHAHA !! Tillåt mig småle. Det där kan inte en mamma ha sagt. En mamma som får pausa & ladda batterierna är en bättre mamma, så det så.

2010-01-23 @ 15:01:55
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

yey! Nu är Alvin hos farmor och ska sova där :-)

2010-01-23 @ 15:13:21
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

"Fy vad du skriver illa om dina barn !!

Man skall inte skaffa barn om man inte kan ta hand om dom själv !

Och att barn har perioder borde du vetat innan !"



Får jag gissa att personen som skrev det här inte har barn själv...? Finns inte så mycket mer att säga än PUCKO!!

2010-01-23 @ 15:15:31
Postat av: Anonym

Vad ni är fula i mun, somliga av Er. Pucko och fan - vad är det för språk.

Det verkar som att Mathias har hand om Alvin ganska mycket. Och farmor ställer upp - men orkar inte alltid vara stand-in.



Elmer är en lugn baby. Vad är problemet?



Psst. Jag är också farmor.

2010-01-23 @ 15:25:33
Postat av: Älskar allas barn

Sorgligt att läsa att så många tycker det är SÅÅÅ jobbigt att ha barn. Jessica skrev t.o.m att hennes dotter var en "plåga". Usch, för såna människor som har NOLL tålamod. Säkert såna som slår sina barn oxå...

Om det är så fruktansvärt hemskt och jobbigt att ha barn så ge fan i att stoppa in snoppen då 0 GÖR INGA BARN! Så får ni slut på eländet.

2010-01-23 @ 16:33:23
Postat av: Snart 4 -barnsmamma

Trist attityd ni har, mammor! Brukar ni kolla på Familjen Annorlunda så kan ni ju lära lite av dessa underbara föräldrar. Dem kan säkert oxå tycka det är jobbigt ibland men då har dem inte 1-3 barn utan 10!!! Er klagan över hur jobbigt det är med barn i trotsåldern är skrattretande... Älskar barn och deras humör!

2010-01-23 @ 16:42:12
Postat av: Anne

Är ni särbos? Så behändigt. Du får väl ta och sticka till M´s lya en natt eller tre så att du får vila upp dig.



Kram

2010-01-23 @ 17:07:05
Postat av: Sanna

Varför skaffa barn om man hela tiden ska klaga på dom? jag tycker du inte gör något annat. Att vara mamma är ingen dans på rosor det vet jag eftersom jag själv har barn , men inte klagar jag för det. Har man barn så finns det inget som heter jag måste längre barnen ska alltid sättas i första hand. varför kan inte karln din ta hand om ungarna en vecka så att du kan ro om dig själv? Så att du kan gå ut och ha kul med vänner och dyl.

2010-01-23 @ 17:19:12
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Vaddå sånna som slår sina barn?!! Tvärt om tror jag risken är större hos sådana som vägrar erkänna för sjig själv och andra att det är jobbigt! Sådana som klistrar på ett leende och låtsas som att det är en dans på rosor. En vacker dag brister bubblan och då blir dse monster.



**



Ang Mathias hus så är det ett renoveringsobjekt och inget han bara kan släpa med sig ungarna till och bo där.



**



Den som skrev att jag bara gnäller och klagar på att ha barn kanske ska ta och läsa min blogg lite noggrannare!



**



Till alla surpuppor vill jag påminna om att alla har olika förutsättningar och vad som kan tyckas vara samma sak kan för den ene vara jättelätt och för den andre jättesvårt.



Alla barn är inte likadana! Alla har inte bra fördelningar hemma, alla har inte lika många barn och lika tätt, alla har inte släkt och vänner som ställer upp, alla har inte möjlighet att komma iväg och andas, alla har inte ekonomi att göra livet lättare (Vad jag menar? well ett bra exempel är väl att kunna köpa diskmaskin).



Blablabla Poängen här är att man kanske inte ska döma andra trötta mammor eftersom man inte vet ett jävlka skit om DERAS förutsättningar.



Jag skäms inte det minsta för att jag tycker det är jobbigt och tungt. verkligen inte. jag är en så bra mamma jag bara kan vara, en jättebra mamma - som blir trött ibland. Det betyder inte att jag tycker ALLt är jobbigt med barnen, uppenbarligen för då hade jag sett till att sterilisera mig efter första barnet.



det finns miljontals ljuspunkter med att ha barn också men nu var det inte det jag ville skriva om IDAG, just idag skrev jag om en negativ sida - det får man faktiskt tycka att det finns också!

2010-01-23 @ 17:38:11
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: oboy

Vår minsta tjej är lika gammal som din Alvin och jag håller med dig, den här åldern är skitjobbig men å andra sidan så går det över, det är en kort period. Hade nog ändå förträngt hur jobbig den är. Vi får härda ut, det blir bättre snart.

2010-01-23 @ 17:53:07
Postat av: Sanna

Sjävklart är inta alla barn lika , och visst är det jobbigt i bland men jag anseer inte att det är något att klaga över saken blir inte bättre för att man gör det.



Som sagt ta en pause och låt Karln ta barnen 1 vecka eller under en helg. ta in på ett hälsohem och bara ta det lugnt och ro om dig själv och kom hem utvilad och glad.

2010-01-23 @ 18:11:58
Postat av: Anne

Kommer inte ihåg om jag läst tidigare men är ni inte ihop längre eller bodde ni inte ihop när du blev gravid eller när Elmer föddes heller? Kram

2010-01-23 @ 18:16:08
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Men sanna, vaddå klaga? jag "skriver av mig" det är lixom det jag har min blogg till och JO det blir mycket bättre FÖR MIG om jag får skriva av mig. Så funkar jag.



**



Vi har inte bott ihop sen Alvin var nyfödd.

2010-01-23 @ 18:20:15
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sanna

Du får ursäkta men på det sätt du skriver på så låter det mer som om du klagar över hur jobbigt allt är.



Som sagt jag vet att det inte är en dans på rosor att ha barn har själv 2 flickor och mellan dom är det bara 10 mån

2010-01-23 @ 18:46:03
Postat av: Johannas Alex

Men herregud vilka idiotiska kommentarer folk fäller.

Jag tycker att det är jätte jobbigt med barn ibland och jag har ändå bara ett och han är bara 5 månader.

Alla mammor blir trötta. Man orkar inte precis allt jämt. Det finns stunder som mamma då allt känns som pest och pina. MEN barnen vet inte det, för man visar inte det OCH man älskar dom villkorslöst i alla fall och skulle aldrig vilja göra det ogjort. För dom goda lycko stunderna övervinner dom dåliga.



Jag vet precis hur du känner Beckah! <3

2010-01-23 @ 19:08:34
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Sandra

"Vaddå sånna som slår sina barn?!! Tvärt om tror jag risken är större hos sådana som vägrar erkänna för sjig själv och andra att det är jobbigt! Sådana som klistrar på ett leende och låtsas som att det är en dans på rosor. En vacker dag brister bubblan och då blir dse monster."



Håller med dig helt och hållet.Gillar din blogg,kanske inte håller med dig i allt men i mina ögon verkar du vara en toppen mamma som bryr sig och älskar sina barn.Erkänner att du är den första mamma bloggen jag förstår mig på.Ärligt och bra skrivet.Tycker alla andra är mest fulla av skit en massa duktiga mammor som aldrig gör några fel.Därför är det härligt med din blogg!Att man själv känner igen sig lite.

Från en mamma till en annan hoppas du får en fortsatt trevlig kväll!

2010-01-23 @ 19:20:43
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Tack till alla förstående sötisar <3 Det är sådana som ni som kan lyfta en hel grå dag.

2010-01-23 @ 19:27:04
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Helena med Eskil

Hahaha, detta inlägg känns verkligen igen! Jag var tokigt barnkär innan jag fick Eskil ;-). Jag var så besviken över att ingen i umgängeskretsen kunde "skaffa" barn innan vi så jag kunde få låna och vara barnvakt. Nu är läget ett annat ;-). Inte mkt energi man har kvar att intressera sig för andras barn när man har fullt upp med sin egen 2,5-åring (och är höggravid).

2010-01-23 @ 19:32:13
Postat av: klara

jag menar absolut inget illa nu... men du måste tänka lite mer på dig själv! jag vet att det är jätteviktigt för dig att elmer helammas och att han ska ha fri tillgång till amningen men tänk om det inte är värt det? tänk om du är påväg in i den berömda väggen??? =(

jag skulle önska att du iaf ville överväga att lämna bort båda småkillarna nångång så att du bara får vara DU en stund och andas lite. jag tror att alla föräldrar behöver det, tror du inte det?

kram på dig

2010-01-23 @ 19:58:23
Postat av: Anna

Vad jobbigt för både dig och Alvin. Hoppas att det blir en bra paus för båda! Kanske Alvin också känner av att du inte mår så bra just nu?

2010-01-23 @ 20:33:34
Postat av: Anonym

Fast, varför sätter man ytterligare ett barn till världen om man inte ens klarar av att bo ihop???

2010-01-23 @ 20:43:39
Postat av: caroline

så underbart att nån är ärlig hur det är att vara mamma och att klara det mesta själv. jag har en 4 åring som är sjövild å har varit sen dag ett, en två åring som verkar ha blivit som förbytt med tonårshormoner å en bebis på 4 månader som just nu är dunderförskyld. man känner bara för å packa väskorna och åka men d kan man ju inte å ingen förstår säger man att något är jobbigt då får man höra varför skaffar du barn då men det är ju inte därför man klagar utan för att få höra att det är fullkomligt normalt å känna så och att tappa orken men många erkänner inte d..därför läser jag din blogg för då får man verkligen läsa om någon annan som har det likadan man är inte själv om det..

2010-01-23 @ 20:56:10
Postat av: Kristin

Nu vet jag ju inte allt om er situation, men är det helt omöjligt att Mattias tar med sig Alvin hem till sig ett par dagar?



Jag förstår precis hur du känner, har en treåring som just kommit ur den där jobbiga fasen vid 2 ½ år. Hon har varit otroligt krävande hela sommaren och hösten, men nu börjar det lätta. Så det finsn hopp :)

2010-01-23 @ 21:42:29
Postat av: Sandra med 5 ljuvliga barn

OCH HUR LÄNGE SKA DU SKYLLA PÅ ATT MATTIAS HUS ÄR ETT RENOVERINGSOBJEKT? GÖR HAN ALDRIG FÄRDIGT DÄR NÅNGÅNG ELLER? LÅT ANNARS HAN BO I DIN LÄGENHET MED ALLA BARNEN SÅ KAN VÄL DU SOVA PÅ EN LUFTMADRASS I HANS HUS. NÄR DU LIGGER DÄR PÅ LUFTMADRASSEN MITT I RENOVERINGEN SÅ... NJUUUUUUT! (Av att få vara alldeles ensam utan dina odrägliga, jobbiga, påfrestande ungar som du vill skänka på annons!)

2010-01-23 @ 21:43:52
Postat av: Anonym

Konstigt värre.

Hur har det plötsligt blivit så svårt att ha barn?

Beckah ...skaffa inga fler barn eftersom både Victor och Alvin tycks dig övermäktiga.

Nej, det är inte naturligt att ha det så här svårt att ha hand om sina barn.

Sök hjälp - du var ju på gång i höstas, de var till och med hem till dig från vårdteamet.

2010-01-23 @ 21:50:18
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Vad du skriker Sandra. Ser ut som en över-uttröttad mamma med för många barn, men som inte kan erkänna för sig själv att det är jobbigt och låtsas istället vara en helig moder från någon ihopdiktad bok. Ta och andas lite, du FÅR tycka ungarna är jobbiga :-) kram på dig.

2010-01-23 @ 21:50:54
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lotta

Får du alltså bidrag som ensamstående?

Och underhåll från fk för tre barn?

2010-01-23 @ 22:25:22
Postat av: Cdot

Så jävla skönt att läsa dina inlägg ibland Beckah för jag är i samma båt!! Barn i samma ålder och min dotter som är 2 år och 3 månader är väldigt krävande periodvis...helt otroligt hur less man kan li på dem ibland trots all den kärlek man känner. Jag skulle behöva egentid en vecka just nu! KRAM

2010-01-23 @ 22:25:59
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja jag får barnbidrag för 3 barn men jag får bara ett underhåll från försäkringskassan (Victor) sen får jag två underhåll från Mathias varje månad.

2010-01-23 @ 22:27:18
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Jenny Viklund

Alla mammor blir mer eller mindre trötta emellan varven så är det och man kommer inte ifrån det. Isabelle är inne i 3 års trotsen och det är inte alltid så spännande och kul alla gånger. Jag har då sån tur att min man brukar ta med henne så hon får åka plogbil eller lastbil vilket hon älskar och gärna gör så jag får ta det lugnt med Josefine. Eller så tar gärna min syster eller mamma Isabelle och även Josefine en stund så jag får hinna städa eller bada eller bara göra nått för min egen skull. Jag inser att jag har tur som har en så snäll familj och make och det är inte alla som har det. Därav har jag möjlighet att få ladda batterierna och orkar ta när Isabelle är trotsig. Jag förstår att det inte är så lätt för dig becka och önskade att du hade lika tur som jag. Och sen vill jag bara tala om att mina föräldrar flyttade till var sitt boende när jag var 14 år och min bror var 13 år och min syster var 5 år men dom fortsatte att vara tillsammans ändå och är det fortfarande och det blev jätte bra för dom bråkade hela tiden när dom bodde tillsammans men slutade näst intill helt att bråka när dom hade var sitt boende. Och inte blev jag sämre människa för det bara för att mina föräldrar inte bodde tillsammans. Jag beundrar dig för du verkar alltid vara ärlig och fortsätt skriv av dig för så gör jag i mina bloggar oxå. Kram kram

2010-01-23 @ 23:18:12
URL: http://jennfy.blogspot.com
Postat av: Helena

Jag har märkt att det blir så otroligt mycket jobbigare att vara en bra mamma och räcka till när man inte har något val, som jag inget val alls, barnets pappa jobbar nästan jämt på annan ort, alla bekanta har egna barn och orkar inte vara avlastning, mamma är kroniskt sjuk och orkar inte. Pappa hade jag ingen kontakt med innan han dog för 14 dagar sen. Jag har inte vart utanför dörren efter 19 en enda gång på snart 5 år, 3 nätter på den tiden har jag lyckats få vara barnfri. och det är en enda tid jag varit ifrån barnet om man bortser från 6 timmar dagis 4 dagar i veckan sen ett år tillbaka. Vissa dagar vill jag bara gråta för allt känns så jobbigt och jag önskade att jag hade ett val, någon att ringa som bara lånade föräldraskapet några timmar. Dock går det i vågor och just nu är en ganska bra tid, veckorna före jul lämnade jag på dagis, sen åkte jag hem och sov till det var dags att hämta igen (för att orka vara mamma efter hämtning), maten blev lidande, nästan bara halvfabrikat, färdiga köttbullar och makaroner och sånt där, inte gott med funkar när orken tryter.

2010-01-23 @ 23:37:19
Postat av: Elin

alltså, att ha en blogg där man kan skriva av sig, det är för mig ett toppensätt att INTE skrika på ungarna.

förstå mig rätt. men har E en jobbig dag, då känns det mycket bättre efter att ja har fått skriva av mig. Då skriver jag och sen är det liksom rensat i mig. istället för att det ska stå och småkoka tills det kokar över och vi blir ovänner resten av dagen.



Men att man slår sina barn bara för att man är trött och utmattad, vilket jävla löjligt påstående. De flesta normalt funtade människor har ju en spärr och de som inte har den spärren skulle ju knappast skriva på sin blogg hur jobbiga ungarna är.



man tar liksom en time-out när man sätter sig vid datorn och skriver allt man bara känner för.

MEn kan då några rader i en blogg göra att man rensar ur sig själv så man kan fungera bättre efter, ja då är det ju värt det helt klart

svammel

2010-01-24 @ 00:32:17
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Malin Rydberg

Vilka oerhört vidriga kommentarer ni fäller. Som om inte ALLA mammor varit jävligt trötta på sina barn någon gång. Det är mammor som ni som gör att man inte vågar säga till när det blir för mycket. Vilket då förstås i slutändan går ut över barnen. Så om ni nu älskar alla barn så fantastiskt mycket - dra ut the stick up your asses och inse att ingen vinner något på att hålla en perfekt fasad.



Och försök inte. Det ÄR en fasad. Uppenbarligen. Ingen mamma tycker att det är rosor och hundvalpar HELA tiden. Det enda Beckah gör är att skriva ner det alla mammor redan vet: ibland är barn helt sjukt jobbiga.



Men Beckah, denna mening fattar jag inte:



"Alvin är in te på dagis för att Mathias inte är pappaledig."



Que?

2010-01-24 @ 02:21:52
Postat av: MansonDust

Det är inte så konstigt att alla dessa "perfekta" mammabloggar finns, för klagar man på barnen så blir det en jävla massa påhopp, som här inne. Man är inte en robot bara för att man är en mamma !! Min sambo kan vara SKITJOBBIG han med, jag älskar honom ändå men kan behöva vara ifrån han med. Precis som våra BARN.

2010-01-24 @ 08:52:12
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: Christel

Jodå jag har tre barn och deras pappa jobbade borta hela veckorna när dom var små och därför hade jag ingen hjälp och min släkt på annat håll då jag flyttat .......... men jag hade aldrig någon tanke på att vilja lämna bort dom !!

Jag skaffade barn för att jag själv ville ta hand om dom och jag älskar dom av hela mitt hjärta !!

2010-01-24 @ 10:33:55
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

"Jag skaffade barn för att jag själv ville ta hand om dom och jag älskar dom av hela mitt hjärta!!"



Ja, jag med, vad har det med saken att göra?

2010-01-24 @ 11:30:55
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

"Men Beckah, denna mening fattar jag inte:



Alvin är in te på dagis för att Mathias inte är pappaledig. "



Nej jag förstår att du inte fattar :-) jag har nämligen skrivit fel. För att han ÄR pappaledig ska det ju stå, inte att han INTE är det.

2010-01-24 @ 11:34:27
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

många har mycket att säga, synd bara att de flesta är tråkigt anonyma. Folk verkar ha svårt att stå för vad de tycker och tänker.



Och jag menar alla som både håller med och inte håller med om saker.

2010-01-24 @ 13:25:56
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Maria

Christel: Vad vill du ha sagt egentligen? Att du tror du är så mycket bättre än Beckah eller? Det är du inte, även om du gärna vill tro det.

Har du inte insett att människor är olika? Vad nån tycker är jobbigt tycker nån annan är lätt och tvärtom.



Du är säkert en bra mamma åt dina barn och Beckah är det åt sina, du är inte bättre för att du aldrig tyckt det är jobbigt!

2010-01-24 @ 13:30:42
URL: http://o0misa0o.blogg.se/
Postat av: Lillis

varför inte ge flaska med bröst mjölk, så att man kan komma ifrån ..?

2010-01-24 @ 13:37:26
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

1. jag kan inte pumpa



2. han ska inte ha nappflaska (och det är för jobbigt och krångligt att skedmata/koppmata OM jag hade kunnat pumpa).

2010-01-24 @ 13:39:58
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lena

varför kan inte du pumpa? det är väll en träningssak? i övrigt förstår jag verkligen hur jobbigt du har det och man får faktiskt berätta det för andra, det gör en starkare och andra med då dem vet att det dem känner och tänker är normalt och dem är inte ensamma om det. Klart att barn är jobbiga ibland så är det, försök vila så ofta du kan!

2010-01-24 @ 14:48:24
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nej det är ingen träningssak. Vissa kan inte pumpa helt enkelt. Det är inte så att jag inte fattar hur man GÖR, det är det att mina tuttar inte klarar av att tömma sig med hjälp av en pump.

2010-01-24 @ 14:50:47
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Christel

Ja du Maria !!

Om jag är bättre eller sämre det vill jag inte diskutera med dej !

I alla fall har jag inte skaffat barn förrän jag haft det andra ordnat ...... att inte ens bo med barnens pappa när man har ett barn och ändå sätter ett barn till världen och sedan skriver så om dom låter illa i mina öron !

Jag har i dag ett bra förhållande till mina barn och det tror jag har att göra med att dom känt sig älskade ..... Hur skall barn som kan läsa om hur jävla jobbiga dom är m.m känna sej älskade !

Jag är även i dag farmor ........ men inte farmor för att vara barnvakt .... utan farmor för att bara vara och skapa ett jättefint förhållande och barnen älskar sin farmor och kivas om henne !

Det är liv man sätter till världen !

2010-01-24 @ 15:36:22
Postat av: Maria

Christel: Det var ingen inbjudan till diskussion om du trodde det =)

Så duktig du tror du är! Tror du verkligen att livet blir precis som man tänkt alla gånger?

Vem har sagt att man måste bo ihop för att ha barn? Är man en sämre förälder för att man väljer att inte bo med den andra föräldern?

Mina föräldrar har (naturligtvis) barn ihop men inte bor de tillsammans för det, och det finns många gånger min mamma tyckt att det är jobbigt med barn men jag kan lova att inte känner jag mej mindre älskad för det..

Det finns andra sätt att få barn att förstå att de är älskade än att sitta o hålla upp en fasad av att allt är perfekt!

2010-01-24 @ 16:42:59
URL: http://o0misa0o.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja, tänk att man vill skona sina barn från gräl och diverse otrevlighetr är ju fruktansvärt! Slog det aldrig dig Christel, att dem kanske bestämde sig för att bo isär så att barnen skulle se en fungerande relation mellan sin mamma och pappa? Ett väldigt moget beslut, om jag får säga min mening.

Fast du kanske tycker att det är bättre att man bor ihop och har konstanta gräl som barnen får lyssna på, då mår dem ju såklart mycket bättre !! Nu förtiden kan man ha barn OCH en fungerande relation trots att man är särbo, tiderna förändras tack å lov!!

Jag är helt övertygad om att Beckas barn känner sig precis lika älskade som dina barn gör. Om du inte klarar av att en helt normal mamma har en "dålig" dag och skriver av sig i SIN blogg, då rekommenderar jag dig att låta bli att läsa!

2010-01-24 @ 16:56:02
Postat av: Angelica

Jag förstår dig med.

Storebror är inte alltid så rolig att ha och göra med. Är så glad för dagis tiden han har. Fast ibland önskar jag att jag kunde lämna lillebror på dagis och bara ha storebror hemma.

Hur tänkte jag lixom när jag ville ha två barn så tätt?

Ångrar mig inte, men tror nog att jag inte riktigt tänkte till. =)



Jag tänkte på en sak, du nämnde diskmaskin.

Strunta i de dyra kläderna ett tag. Typ overallen till nästa vinter, och lägg de pengarna på en diskmaskin. ;)

Bara ett förslag.

Jag vet att du traderar mycket kläder, men fundera på hur mycket du köper kläder för, och kolla sen vad en diskmaskin kostar.

Här har vi en diskmaskin inhyrd i hyran. =)

2010-01-24 @ 18:52:41
URL: http://angelicaheltenkelt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag tar han.

Meddela tid och plats bara.



Och så en lista på livsmedel han kan äta. Jämfört med sin födelsevikt är han ju rätt mager.

2010-01-24 @ 22:43:45
Postat av: Frida

Jag måste säga att det är intressant att än idag finns det människor som lever på stenåldern med de inpräntade idealen om att man ska leva mamma,pappa,barn...verkar som en del inte kommit ifrån leken man lekte som yngre. Misstolka mig inte fel nu utan visst är det bra om det fungerar men så är inte alltid fallet, idag bor fler och fler särbos just för att de kan inte bo ihop men vad säger att deras kärlek är mindre värt? Kanske blir dyrare men är inte kärleken värdefullare än pengar... Barnen tillbringar man tid ihop med minimum 12 timmar per dag minimum 300 dagar om året, barnen blir ibland trötta på sina föräldrar likväl som vi blir trötta på dom - att säga något annat vore att ljuga. Som Beckah nämde tidigare så har alla olika förutsättningar; alla har inte släktingar, vänner, familj eller ekonomin till att ordna barnvakt. Att en del som tittar in på denna sidan och klagar över detta inlägg borde tänka ett steg längre - självklart vill hon inte ge bort sin son men det finns inte en människa i världen som behöver en timeout. För länge sedan kunde jag se på föräldrar med barn runt 2-3 år och undra vad de sysslade med, idag vet jag och jag lider med dom. Jag har själv en dotter på 10 men 3 års trotset glömmer jag aldrig för det var den jobbigaste tid jag varit med om så visst blir det bättre men ni som säger att man inte ska säga si eller så. Ge er, klanka inte ner utan stötta de som känner att det är tufft istället för det kan lika gärna vara er bästa vän.

2010-01-25 @ 00:44:23
Postat av: Diana

Jag tror ALLA tänker ibland--ohh jag orkar inte mer!!

För det finns jobbiga peridoder..speciellt om man har fler..så alla ni som LEKER DUKTIGA MAMMOR..ni känner egentligen oxå så ibland..kanske inte än..men lugn d kommer..ni ska få se!

Man är förfan en bra mamma ändå.Man älskar förfan sina barn ändå..

2010-01-25 @ 08:45:33
URL: http://dianaws.blogg.se/
Postat av: lillo

Jag fattar inte.



Du får underhåll för tre barn och han är pappaledig? Han är pappaledig men har inte hand om sin son?



Jag får inte ihop det?

2010-01-25 @ 17:51:36
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Alvin är skriven hos mig och bor hos mig. Jag står för alla hans kostnader (mat, kläder osv). På dagtid tar hans pappa hand om honom, istället för jobb+dagis. Varför är det så svårt att förstå?

2010-01-25 @ 18:09:06
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback