Babbel och overall!

Blir inget sova borta för Alvin idag :-( han som längtat så. Farmor är fortfarande trött och dålig efter att ha varit sjuk. Vi får lämna honom där imorgon bitti innan vi åker till sjukhuset med Elmer.

Ska bli spännande att se vad Elmer väger imorgon, om han gått upp lika bra nu den senaste veckan som veckan innan, ser så ut iaf. Hoppas blodproverna går smidigt också. denna gången blir det INTE någon Emla iallafall!

Utslagen han fick sist är jag helt säker på att de berodde på Emlan, för att han har känslig hy. dessutom blev det ju inte ens på Emlastället de tog provet för Emlan drog ihop blodkärlet så det enda som  hände var att vi blev av med bästa stick-stället.

Jag SKA äta lunch på Burger king också innan vi åker hem för det har jag längtat efter hur länge som helst. älskar deras strips och Hot cheese-dip.

Skulle vara kul att shoppa lite i Borås också när man ändå är där. Behöver fortfarande ha tag i en overall till Alvin till nästa vinter.


Om någon vet var man kan få tag i en FÄRGGLAD OVERALL (funktionsoverall) i storlek 104 för absolut max 1000 kr så hojta till! Någon webshop eller begagnat, allt går bra bara det är i bra skick.

Det ultimata hade varit en Molo regnbåge (gamla modellen med klargrönt ist. för mossgrönt) men alla färger går bra även om jag helst undviker svart, grå, marinblå, mossgrön och annat tråkigt.

Kommentarer
Postat av: A

Hoppas provtagningen går bra imorgon! Lilla pärlan Elmer jue, inte ska det behöva vara så krångligt. :-)

BK äter jag inte, tycker deras mat smakar skit,haha. Men en ElMaco från McD skulle ju inte sitta fel ;-) Tur att smaken är som baken.



Varför ska du hitta overall redan nu? :-) (jag är totalt hopplös och handlar allt preciiiis när det behövs!)

2010-01-17 @ 14:07:27
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag köper overall nu för att det är billigt :-) Elmers overall till nästa år kostar i ordinarie pris 1799 men jag betalade 604 kr :-)

2010-01-17 @ 14:12:39
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: thile

Lykke til imorgen, vennen. Jeg tenker på dere. Lille vakre Elmer jo <3

2010-01-17 @ 14:39:36
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Tips!



stl 98/104 _molooverall_kavatskor__25274780.htm?ca=12&w=3" rel="nofollow">http://www.blocket.se/stockholm/Barnklader_molooverall_kavatskor__25274780.htm?ca=12&w=3

2010-01-17 @ 14:54:32
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Tess

http://www.my-baby.se/webshop/klader-skor/ytterklader/overall-polaris-lipstick.html



2010-01-17 @ 14:58:05
Postat av: kelli

fin blogg du har! :)

2010-01-17 @ 15:15:54
URL: http://kellsi.blogg.se/
Postat av: Elin

om du går in i webshoppen på www.meandi.se så hittar du deras overall till ett bra pris. jag har bara hört bra kritik om den overallen och nu är den dessutom billig.

det är den röda som finns kvar i strl 104 ser ja nu. men 550:- är ju ett bra pris

2010-01-17 @ 15:44:30
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Elin; har kollat meandi-overallen flera gånger. Att lime ihop med rött är fult kan jag stå ut med hehe men det står att de är små i storlekarna och då går det inte. behöver en vanlig eller stor 104 för jag har redan en hyfsat stor 98.

2010-01-17 @ 15:58:21
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lena

Hej men inte kan du ju ha dåligt med pengar när man ser hur mycket en overall får kosta, upp till 1000kr då har man inte dåligt med pengar. Det är ett hån för oss som verkligen har det tufft att klara oss ekonomiskt när ngn på "kul" skriver att dem har det sååå fattigt och inte råd med någonting men har ändå råd att köpa hur mycket kläder som helst visst att det är begagnat en del men den mängden du köper gör ju inte att du sparar mycket pengar!

2010-01-17 @ 16:35:10
Postat av: Ida

Jag köpte en fin röd Didrikson Aspen overall till min son ifrån linuslotta.se 799:- gav jag för den.

2010-01-17 @ 16:59:03
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Vaddå ett hån?! Om jag köper ett plagg för 100 spänn så säljer jag det sen på tradera för mellan 50-150 spänn!



Det gäller ju att vara smart! jag kan köpa en overall för 1000 kronor för att jag kommer sälja den sen för minst 700 spänn.



Det tycker jag är bra mycket smartare än att köpa en dålig omärkesoverall för en struntsumma, barnen får en sämre overall och den går inte sälja sen heller.



Jag PRIORITERAR att köpa bra kläder till barnen. Andra prioriterar att köpa cigaretter, krogbesök och kläder till sig själv kanske.

2010-01-17 @ 16:59:34
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Angelica

Jag gillar din blogg Beckah och oftast det du skriver, men håller med Lena här. Du framstår oftast som en person som har dåligt ställt. Men har i Sveriges "fattig vecka" råd att lägga 1000.- på en overall Alvin ska ha nästa vinter.

Jag ÖNSKADE jag hade råd att lägga 1000.- någon enda månad på båda mina barn. Att kunna lägga 1000.- på ett plagg till ett barn är för mig helt omöjligt.

Min son fick denna vinter gå i förra vinterna kläder. Srtl 86 trots att han har 98 numera. För att jag inte hade råd att köpa nytt elr begagnat till honom.

Han fick en ny jacka efter jul då han fick julklapps pengar.



Men kan trots det tipsa om Mido´s i Borås, bra kläder. Kolla Barnvagnscentralen med. De har snygga Didriksson och säkert nåt mer.



Jag prioriterar mina barn. Jag röker inte, köper nästan aldrig till mig själv och går inte på krogen. Ändå har jag inte råd att ge mina barn det jag önskar dem.

2010-01-17 @ 18:21:54
URL: http://lindgrensprinsar.blogspot.com
Postat av: sofie

tradera?

jag handlar MASSA där nu sen jag blev ensamstående... När jag lämnade barnens pappa hade mina barn en massa urväxta POP och MOLO kläder, detta räddade en hel månad i mat o nöjen till oss.. hade en helt annan ekomomi med barnens pappa =) detta tackar vi för NU när de kunde säljas ;-)

2010-01-17 @ 18:24:19
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Vad var det du inte förstod? Jag har inte råd med 1000 kr, jag måste sälja andra saker för att ha de pengarna och sen i framtiden säljs denna overall för att finansiera nya kläder osv.

2010-01-17 @ 18:25:36
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Diana

gillar du molos randiga förglada overall?regnbågsfärgad?

2010-01-17 @ 18:51:20
URL: http://dianaws.blogg.se/
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

varför är det alltid en eller fler fjantar som bara måste komma och påpeka saker? fortsätta älta trots att du har förklarat att du köper dyrt och sen säljer på tradera och får tillbaka nästan samma summa om inte mer i vissa fall. Jag fattar inte vad som ska vara så jävla svårt att fatta!!

2010-01-17 @ 19:18:41
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Diana

sorry..såg du skrivit molo sen ju men tyvärr e min bara 86=(

2010-01-17 @ 19:27:20
URL: http://dianaws.blogg.se/
Postat av: C

Vad mycket sunkig mat du verkar äta. Socker, transfetter och mat med en massa skumma tillsatser.

Hur mår din kropp egentligen?

2010-01-17 @ 20:47:17
Postat av: Diana

till dig som skrivit sunkig mat..Precis som du själv aldrig äter Mc eller Bk ??? nångång är det fan gott och speciellt om man inte äter det ofta!! Sen tycker jag hon kan äta vad hon vill..bestämmer väll hon själv,,en vuxen människa..Ohhh vad puckon det finns!! Men du vet..När man klagar osv hela tiden...det är avundsjuka! så dom är avundsjuka på dig hela högen för du har perfekt liv med en fin familj=)

2010-01-17 @ 21:23:55
URL: http://dianaws.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

<3 Diana :-)

2010-01-17 @ 21:27:32
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Diana

kolla gärna i mitt inlägg..hur går det till..och svara vad ni tycker angående vårdnad över barnen om föräldrarna dör och om det går rätt till som jag läste..och vart man kan skriva nånstans vem som ska ha vårdnaden om båda föräldrar går bort tex.

2010-01-17 @ 22:49:24
URL: http://dianaws.blogg.se/
Postat av: Therése

_molooverall_kavatskor__25274780.htm?ca=14&w=3" rel="nofollow">http://www.blocket.se/stockholm/Barnklader_molooverall_kavatskor__25274780.htm?ca=14&w=3



Overaller_NYA_ochCanadianrookies__25512200.htm?ca=14&w=3" rel="nofollow">http://www.blocket.se/goteborg/MOLOOveraller_NYA_ochCanadianrookies__25512200.htm?ca=14&w=3



hittade dessa då jag själv är på jakt efter lite vinter kläder till nästa år :)

2010-01-18 @ 10:47:44
Postat av: klara

Anledningen till att jag tycker att Beckah är en sådan bra förälder är just denna, hon prioriterar alltid sina barn framför sig själv! Barnen ska alltid ha det bästa, tänk om alla föräldrar resonerade så och var lika osjälviska.

2010-01-18 @ 13:38:21
Postat av: A

Klara: Jag hoppas du inte menar att vi föräldrar som INTE HAR RÅD att ge våra barn det "bästa" är sämre föräldrar.

Prioriterar inte mig själv utan mina barn, men har absolut inte råd att ge mina barn det bästa. (rent materielt iaf)



Jag förstår Beckah i valet av kläder. Jag hade velat vara där med, att jag hade kunnat välja och vraka mellan alla fina märkes kläder. Även jag handlar på Tradera. Men har inte ens där råd med de dyrare märkena.



Jag har ibland valt att köpa bättre märken till mina barn, men då på lånade pengar, tiggda pengar av min mor eller så har jag prioriterat bort annat, tex en räkning elr mina mediciner.

2010-01-18 @ 19:26:31
Postat av: klara

A: Nej, menar absolut inte så! Hyllar alla föräldrar som prioriterar barnen framför sig själva, oavsett hur mycket pengar dom har =)

2010-01-21 @ 12:56:46


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback