Melodifestivalen - deltävling 4





Då var det dags för sista deltävlingen i melodifestivalen!


Ikväll ska vi till Malmö och träffa dessa:

Anna Bergendahl - "This Is My Life"
Lovestoned - "Thursdays"
Neo - "Human Frontier"
Noll Disciplin - "Idiot"
Pernilla Wahlgren - "Jag vill om du vågar"
Peter Jöback - "Hollow"
Py Bäckman - "Magisk stjärna"
Sibel - "Stop"


Jag har som vanligt lyssnat igenom och så här tycker jag:

1. Bidragets titel: Stop
Upphovsmän: Mikaela Stenström, Dimitri Stassos
Artist: Sibel
Sibel är duktig och låten är helt okej. Detta skulle kunna bli bra. Vet inte om låten riktigt passar in dock?

2. Bidragets titel: Magisk stjärna
Upphovsmän: Py Bäckman (musik, text), Micke Wennborn (musik)
Artist: Py Bäckman
Vet inte om låten var bra för jag somnade innan första meningen var slut...

3. Bidragets titel: Human Frontier
Upphovsmän: Anneli Axelsson, Tobias Jonsson
Artist: NEO
Lite gladkäck sådär. Inget speciellt.

4. Bidragets titel: Thursdays
Upphovsmän: Peter Boström (musik), Thomas G:son (musik), Sharon Vaughn (text)
Artist: Lovestoned
Denna gillar jag. Speciellt ögongodiset som sjunger ;-)

5. Bidragets titel: This Is My Life
Upphovsmän: Bobby Ljunggren (musik), Kristian Lagerström (text)
Artist: Anna Bergendahl
Söt låt och duktig sångerska. kan bli bra. Det får vi se ikväll.

6. Bidragets titel: Jag vill om du vågar
Upphovsmän: Pontus Assarsson (text & musik), Daniel Barkman (text), Jörgen Ringqvist (text & musik)
Artist: Pernilla Wahlgren
Pernilla har inte fattat något. detta är en TYPISK gammal schlagerlåt, javisst men det FUNKAR inte längre! Det är många år sen det gick att vinna med sådana låtar i finalen ...typ sen Charlotte vann för 100 år sen, eller 11 år eller vad det är.

7. Bidragets titel: Idiot
Upphovsmän: Per Aldeheim, Niklas Jarl
Artist: Noll disciplin
Hm...har vi inte hört denna låt förrut, med någon annan grupp/artist? Dålig i vilket fall.

8. Bidragets titel: Hollow
Upphovsmän: Anders Hansson, Fredrik Kempe
Artist: Peter Jöback
han sjunger oslagbart vackert och han är fin att titta på. Låten duger också :-) men iofs hade låten inte varit bra med en halvdan sångare :-/



Nåja. Vi får väl se i kväll, man kan ju ändra sig, det har jag gjort på många låtar hittills. tex Timotej som lät blä på förhandslyssningen men rätt trevligt sen LIVE :-)


Här kan du också lyssna: http://svt.se/melodifestivalen


Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej, brukar tjuvläsa bloggen din dagligen. =)

Läste att ni gillar detta snö "oväder", och det är samma här. Kika gärna in på bloggen min och se massa bus i snön. Visserligen inga barn men dock räknas det som mina "barn".



Ha det fint!

2010-02-27 @ 16:36:47
URL: http://sweamne.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback