Det man inte vet...

Jag tycker det är lite sött, och väldigt naivt att folk blir chockade över lite bebisbajs i handfatet på en offentlig toalett. Att detta är det äckligaste som hänt i världshistorien typ hehehe.

BAJSBAKTERIER kan finnas precis överallt! Naturligtvis allra helst inne på en offentlig toalett.

Personen innan dig kan mycket väl ha bajsat på toaringen och sedan torkat bort det lite lätt så det inte syns, sen kommer du och slår ner din rosiga stjärt mitt på den osynliga bajsbakteriefläcken :-)

Gissa vad de flesta gör efter de bajsat? TORKAR SIG i röven! Sen då? Jo sen tar de sina bajstorkarhänder och vrider igång kranen för att tvätta händerna. Den kranen kommer du sedan och tallar på. Dvs, de slår igång kranen och tvättar sig - om vi andra har TUR! Annars tar de sina bajstorkarhänder och öppnar dörren med dörrhandtaget och går vidare ut i världen och fingrar på en massa olika dörrhantag, på pennor, trappräcken och tryckknappar, på tomaterna i grönsaksdisken och på ketchupautomaten på McDonalds osv osv.

Men detta är tydligen inte alls upprörande, för det här är sånt som vi väljer att inte tänka på ;-) Vi vill inte veta.

En annan bajsvariant är ju 1,5-åringen med bajsblöja. In med ungen på offentliga toaletten, av med blöjan och torka det värsta, sen sätta barnet på handfatskanten och tvätta av bajset - just det BAJS i handfatet ;-)

För att inte tala om alla nerbajsade kläder, tygblöjor, tygtvättlappar o dyl fulla med bajs som sköljs av i handfatet :-)

Jag hoppas att ni förstår hur mycket äckliga saker som finns där ute?

Folk som kissar i bassängen på badhuset tex är extremt vanligt framkom i en omröstning på familjeliv. När vi ändå är i badhuset kan vi ju ta upp de andra grejerna i vattnet, sura gamla intorkade flytningar, svett, snor, slem, saliv, bajsrester, fotludd, könshår och annat mys som folk släpper ifrån sig.

På bussen kanske du sitter på ett säte som är indränkt i bakterier från personen innan som torkat sina bajsiga händer på byxorna. Samma person hat tryckt på DIN "pling-knapp" och hållit i samma räcke när hen gick av bussen.

Dina småpengar har legat på golvet hemma hos en sunkig familj med hundbajs, kattpiss och massa lera, hår och matrester på golvet.

Osv osv.  Ni måste verkligen sluta vara så naiva gott folk :-)

Hålla bebisen över handfatet är dessutom inte alls speciellt ovanligt på offentliga toaletter bland dem som väljer att EC:a sina barn ;-)

Ta och läs på lite vettja :-)


Måste bara fråga; är det värre att låta en bebis bajsa i handfatet, plocka upp det och spola ner och sen tvätta handfatet än att låta bebisen bajsa i en potta, sen hälla bajset i toan för att slutligen skölja ur potta i - ja just det - HANDFATET ja ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker helt enkelt riktigt synd om dina barn!

Du är ju en sjuk människa!

Väx upp, skaffa dig ett liv, och gör någonting vettigt, framförallt: Ta hand om dina barn på ett bättre sätt!

2010-02-06 @ 22:40:07
Postat av: linjes

Klart man vet om alla jävla äckliga bakterier men varför måste man skriva ut att barnet bajsar i handfatet? Finns det någon speciell anledning till att du vill medverka till alla dessa äckliga bakterier?

2010-02-06 @ 23:03:44
Postat av: Leah

Jag badar inte på badhus pga att det är ohygieniskrt. Jag har alltid med mig handsprit och sevetter i handväskan. Jag spritar toaletten innan jag sätter mig och använder serveter för att öppna dörren, låsa , spola osv plus att jag spritar händerna när jag kommit ut.. Allt detta pga att det finns vidriga människor som du!

2010-02-06 @ 23:05:54
Postat av: Ellinor

Jag tror att man mår sämre av att tänka på sådant hela tiden än att få lite bakterier på sig.

2010-02-06 @ 23:11:52
URL: http://sambassadeur.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Leah du behöver söka hjälp för dina fobier, det där låter inte sunt. Verkar som di´na problem verkligen förstör ditt vardagsliv :-)

2010-02-06 @ 23:12:43
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lena

Du om jag såg ngn snuska sig på offentliga ställen skulle jag undvika att gå på samma ställe eller oxå så skulle jag säga ifrån att jag tycker att det är äckligt precis som jag gjorde till dig. Normalt folk beter sig respektfullt mot andra sen finns det dem som är ungdomar, inte är som dem ska om dem exp petar snor på stopknappen på en buss....men dem är väll inte rikitg normala anser jag eller iaf inte mogna intressant att du jämför dig med dem ;)

2010-02-06 @ 23:13:27
Postat av: Bodil

Det är därför jag är handspritmissbrukare av stora mått. ;)

2010-02-06 @ 23:15:20
URL: http://enmynta.se
Postat av: Wilma

Där kom det ja, eftersom vi inte tyckte som du var vi söta och naiva, naaaaaaaaaw. Du bestämmer inte vad jag ska tycka, tycker jag det är äckligt att du väljer att din son ska bajsa i handfatet på offentliga toalettet, så tycker jag det.

2010-02-06 @ 23:37:11
Postat av: Wilma

Måste tillägga, även jag har handsprit med mig i väskan, skulle aldrig sätta mig, eller mina barn på en offentlig toalett utan att torka av med sprit innan. Inga fobier här inte, jobbar som ssk och har lärt mig att vara väldigt noga med hygien för att undvika smittspridning.

2010-02-06 @ 23:39:44
Postat av: Leah

Söka hjälp för mina fobier? villak fobier? Jag är hygienisk något fel med det?

2010-02-06 @ 23:39:50
Postat av: Sophie

Fast jag måste ändå säga att jag tycker att det är äckligare med bajs i handfatet än med en ny disktrasa i ett klädpaket...

2010-02-06 @ 23:43:48
Postat av: Sandra

Jag bara ler när jag ser vad du svarar folk =) Go girl!Är sick på dessa j´vla duktiga kvinnor.Man vill bara spy över dom.Tycker du är så jäkla stark som ger dom svar på tal!!

2010-02-06 @ 23:47:35
Postat av: linjes

Sophie där slog du hövvet på spiken

2010-02-06 @ 23:56:38
Postat av: Elisabeth

En bajshög i ett handfat är en SÅ mycket större potentiell bakteriehärd än några molekyler på ett dörrhandtag, även efter du har torkat bort det. Handfat är ofta repiga och slitna och där fastnar små rester av bajset hur noga du än sköljer. Tänk om någon står och tvättar händerna och tappar tex ett örhänge i handfatet, då måste man ju röra vid det, eller hur? Kanske den personen inte vill ha osynligt/synligt bajs på händer eller örhänge?

Det känns väldigt ofräscht att bajsa i ett handfat, bebis eller vuxen. Jag har alltid sköljt ur pottor och hällt innehåll OCH sköljvatten ned i toan, hur svårt kan det vara? Att EC:a säger jag inget om, men använd potta/toa...

2010-02-06 @ 23:59:11
Postat av: linea

ja men då är juh du presis som dem då som torkar sitt bajs på kranarna!!!!!!! eller tar i kranarna med sina bajsfingrar... Oo man brukar väl iallefall ta vatten från Kranen i pottan o hälla ut de I TOAN??? det gör iallefall ja.. ja skulle aldrig kunna hälsa ut det i handfatet pga hygieniska skäl...

Men svara på varför vill du att dina barn särskilt E att dem ska kunna så mycket SÅ SNABBT?? varför inte bara njuta av bebis???

2010-02-07 @ 00:44:06
Postat av: Emmie

Vill man inte ha osynligt bajs på sig får man leva ett VÄLDIGT isolerat liv...



Och JA! Alla som skriver här har bajsbakterier på er skärbräda, i ert kylskåp, på era glasögon och på tangentbordet ni skriver på! Jag kan lova, med alla garantier, att det är så (och att det är ganska mycket bajsbakterier)!



Inte är ni sjuka för det! (Eller mer hygieniska än handfatet!) :)



Go Elmer! Skönt att slippa blöjan!



2010-02-07 @ 00:59:09
Postat av: Anna

Du glömde alla som kissar i handfatat på offentliga toaletter:)Tycker du är en Härlig människa med 3 Underbart söta barn.

2010-02-07 @ 07:34:23
Postat av: thile

Go for it, Elmer og mamma!!! <3

2010-02-07 @ 09:29:14
Postat av: marie

Bajset är inte hälften så äckligt som den som låter barnen bajsa i handfatet. Snacka om WT!

2010-02-07 @ 09:43:01
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Egentligen är det helt sjukt hur äcklig världen är. :D Man borde inte gå ut utan en tunna handsprit på ryggen, våtdräkt och gasmask... ;P

2010-02-07 @ 09:45:03
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: Stina

Jag måste säga att jag imponeras alltid över dina inlägg. Du är otroligt rapp i käften och många gånger håller jag med dej! Kan inte förstå att folk ska ha sådana problem med nästan allt du skriver, hur farligt kan det vara med lite bajs i ett handfat? Jag har använt tygblöjor till min dotter och jag har sköljt många blöjor i handfatet och hittills har vi inte blivit sjuka än mindre dött.

2010-02-07 @ 10:17:42
URL: http://parkerarsnett.blogg.se/
Postat av: caroline

fan vad äckligt att låta ungen bajsa i vasken. Kvittar vad du skriver.

2010-02-07 @ 10:38:50
Postat av: Monika

Jag kan hålla med om att det finns allehanda bakterier på många ställen och det värsta kanske inte är bebisbajs i handfatet. Men jag har lite svårt att förstå varför det är jobbigare att hålla bebisen över toaletten. Jag började hålla min dotter över toaletten så att hon kunde bajsa och kissa när hon var ganska liten. Kände aldrig något behov av att använda handfatet till det. Pottan häller jag inte ut i handfatet heller utan den töms självklart i toaletten efter ursköljning.

2010-02-07 @ 10:51:49
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jo Monika, såp här ligger det till... Elmer är 5 månader och har korta ben. han kan inte sitta på toaletten för hans lår är helt enkelt för korta.



jag kan inte heller stå och hålla honom över toaletten för om jag står rak i ryggen så hamnar han så högt att han skulle bajsa ner hela rummet. jag kan inte heller sitta på huk och hålla honom för då hamnar vi för långt ner.



Alternativet som finns kvar är att jag står och hänger med böjd rygg och har bebisen hängande fritt i luften. Det orkar varken min rygg eller mina armar.



När han får längre ben får han sitta på toaletten så kan jag sitta på huk och hålla honom där men fram tills dess går inte det.



Potta funkar såklart men jag brukar inte släpa med mig en potta i bakfickan om jag ska vara ärlig.



Jag har alltså inte lärt mig ett jota av hela den här långa diskussionen och kommer således att fortsätta rasta bebisen i handfatet på offentliga toaletter.



Hemma hos oss finns det potta däremot och hemma hos andra tycker jag det är helt fel att bajsa i handfatet så där kommer han få skita i blöjan.



Så nu vet du och alla andra.

2010-02-07 @ 11:17:42
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Maria - Mamma till två

Undra jag hur många som skulle blivit så upprörda om det inte vore Beckah som begått detta "fruktansvärda brott"?



Jag måste vara lika dålig förälder jag, och sjuk i huvudet och vad all annan skit folk öst ur sej för när sonen bajsar över blöjkanten (vilket sker ofta just nu då han är lös i magen pga av tänderna) så sköljer jag alltid de nedbajsade kläderna i handfatet, oavsett vart vi är =/



Och hur många föräldrar använder handfatet som sköljplats vid blöjbyten istället för ex våtservetter??



Nej, Beckah, du är varken sjuk i huvudet, dålig förälder eller äcklig!

2010-02-07 @ 12:57:52
URL: http://o0misa0o.blogg.se/
Postat av: Lena

Stina rapp i käften är man väll inte om man skriver! anser inte jag, det kan man bara vara ögonblickligen när man pratar med någon för när man skriver hinner man tänka igenom allt innan man skriver och då är man inte sk rapp i käften, hon försvarar sig ju bara här i bloggen :)

2010-02-07 @ 12:57:55
Postat av: zandrama

Apropå nåt äckligt så hörde jag av en städare om folk som skruvar av kåpan på lampan, bajsar i den och sätter tillbaka.



Skönt att slippa bajsblöjor! :tumsup:

2010-02-07 @ 13:25:30
URL: http://zandrama.wordpress.com
Postat av: Amanda & Oscar

Gud så roligt att läsa att folk tycker på allvar (eller??) att du är sjuk och en dålig förälder pga av detta. Jag sitter här och fnissar.... :)

2010-02-07 @ 19:46:43
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: a

du är en stark människa, en bra förälder och otroligt en bra förebild för (smarta) föräldrar. tänk att folk kan vara så korkade och trångsynta som vissa som kommenterar här, väldigt tydligt är.

2010-02-07 @ 20:02:31
Postat av: Malin Rydberg

Vad exakt är skillnaden mellan en offentlig toalett och en toalett hemma hos grannen? Bör inte båda ställen behandlas med samma respekt?

2010-02-07 @ 23:54:11
Postat av: Linda

Vet faktiskt inte vad jag tycker -för eller emot bajs i handfatet :) ..

Men vad jag däremot vet är att jag tycker det är desto äckligare att tänka på vad överkåta killar/karlar sprutar i/omkring dessa handfat på offentliga toaletter..



Dessutom bör nog de som tycker detta Beckah skrev är så hemskt, passa sig för att äta på fik och caféer, för inte ska ni tro att det tvättas händer så starkt efter personalens toabesök!



Kul blogg Beckah, härligt att du står på dig i det du tycker är rätt och riktigt!

2010-02-09 @ 17:30:40
URL: http://http
Postat av: Erica

hahaha :) va kul att hitta en människa som tänker som jag ! Ha det bra

2010-05-27 @ 11:19:11


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback