Vi räddar barn från att dö, du och jag <3

Ett halvt ciggpaket, en påse chips, en läsk, en tidning, en påse godis...


...eller 20 kronor till Barncancerfonden genom Histiohjältars insamling?


Tänk om de 1200-2000 personer som besöker min blogg dagligen kunde tänka sig att avvara en 20-lapp eller två var...ojojoj säger jag bara :-) det skulle ju kunna finansiera ett forskningsprojekt för att tex fortsätta att undersöka om LCH är en cancersjukdom eller inte, eller få svar på om LCH är ärftligt och hur det egentligen ligger till med den där kopplingen till en ärftlig benägenhet att få autoimmuna sjukdomar ...känner du någon med en autoimmun sjukdom? Diabetes, Crohns, Giftstruma, MS, Glutenintolerans, Addisons?

Jag är så glad och tacksam för att det redan kommit in över 1700 kronor till insamlingen, även om det bara motsvarar ca en krona per bloggläsare jag har.

Underbart att det finns så fina människor som vill hjälpa till i kampen! Barn ska inte dö! För 20 år sen var FHL en dödsdom, idag är överlevnadschansen 50%, lilla Hailey lever ännu <3 Tack vare forskning.

STORT varmt tack till alla ni som hittills skänkt en peng till Histiohjältar och stort tack till alla er som kommer att göra det vid ett senare tillfälle. Ni är fantastiska! Tillsammans räddar vi barn från att dö, kan det finnas något finare?






http://www.barncancerfonden.se/8047


Kommentarer
Postat av: Fia

Det finns ju så extremt mkt att skänka pengar till. Visst 20kr är inte mycket men om man ska skänka till alla fonder som behöver blir man fattig....hjärta & lungor, cancer, diabetes och alla andra unika och ovanliga sjukdomar. Man måste välja något om man inte har så mkt pengar.

2010-12-05 @ 09:26:45
Postat av: Stina

Läser din fina blogg dagligen sedan din tid på "babynätet". Självklart vill jag hjälpa till att bota Elmer och alla andra barn med denna sjukdom så jag har nu satt in pengar till er....♥

Du är fantastisk Beckah! Önskar jag hade din glöd att kämpa, du är enastående!!

Kramar ♥

2010-12-05 @ 10:57:13
Postat av: Heléne - mamma till Alexander

En liten slant fick det bli iaf :) hade givit mer om plånboken tillåtit.

Många har råd att avvara åtminstone en 20 lapp, så jag hoppas många öppnar hjärtat nu :)

2010-12-05 @ 12:18:27
URL: http://renrot.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback