En sån lättnad!!!

GUUUUD vilken lättnad att ha dagens två prov avklarade!!! Wiiiiiie!!!!

Först ut var engelskaprovet i förmiddags. Det gick bättre än väntat! Härligt! Min starkaste sida är ju egentligen nationella proven som man slipper plugga till ;-) värre med de här vanliga proven som det inte räcker att kunna engelska för, utan man måste kunna precis just de ORD som används i just våran engelskabok och jag har missat enormt mycket lektioner och inte haft tid att plugga hemma heller.

Jag har alltså inte gjort övningarna eller glosorna eller läst texterna ;-) men igår satte jag mig med alla dessa miljoner glosor och pluggade in dem iaf :-P resten är ju mer allmän kunskap och det gick faktiskt bra! Kanske inte MVG men bör absolut bli VG (hans prov är ärligt talat ordentligt svåra och det är inte bara jag som tycker det).

Igår fick jag förresten veta hur det gått på reading/writing-delen på nationella engelskaprovet och det hade gått ganska bra på det :-) 80 av 89 och ett MVG på den delen :-D vet inte än vad writing gav och speaking är inte gjort än.

Sen nu ikväll var det då dags för spanska. Jag är verkligen helt kass, har missat typ hälften av lektionerna och inte öppnat boken en enda gång hemma; förrän nu en stund i går och en liten stund i eftermiddags och faktiskt så tror jag det hjälpte. Det blev inte en katastrof! Jag tror till och med jag får godkänt :-)

*LÄTTNAD*



Kommentarer
Postat av: Veronica- mamma till Alfred, Elmer & Willy

Bra jobbat!! :)

2010-12-07 @ 21:45:03
URL: http://veronicamamman.blogspot.com
Postat av: Lindet

Jag har länkat dig i ett julklapps/välgörenhets inlägg idag i min blogg. Hoppas detta är okej, hojta annars till så tar jag bort din länk.



//Linda

2010-12-08 @ 15:53:19
URL: http://lindet.blogg.se/
Postat av: thile

Superdupert, vennen! Heia deg.

2010-12-08 @ 18:10:20
Postat av: M i z c a

Det är klart jag vill hjälpa på något vis ;)

Sprider iallafall budskapet vidare :)



Hihi .. det förståss, men det kom så roligt!

Han är så charmig. Gick ut i kapprummet, släkte lampan och sprang in i köket och kastade sig på mig.. med ett stooooort leende. Han springer riktigt fort förresten!

2010-12-08 @ 20:29:02
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Martina

Snacka om läshuvud! :-)

2010-12-08 @ 23:07:32
URL: http://ytterligare.blogspot.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback