BVC - Elmer 15 månader

Nu har jag lämnat Ellebellen på dagis efter att ha varit med honom till BVC på 15-månaderskontroll :-)
Kollat lite längd och vikt och pratat om hans röda badfläckar, vad BVC-sköterskan tror att det är.

Jag förklarade precis hur det varit med hans hud och hon kände på honom och kände samma som mig, alltså att han inte är speciellt torr men visst, liiiite lite torr på armar, händer och ben så hon tror det är atopiskt eksem som kanske reagerar mycket på vatten trots att det är en mild form just eftersom hans hud och celler är som de är. Smörja smörja är det som gäller iaf men det gör jag redan. Nu har jag kört med A-creme det sista och den är helt makalöst bra måste jag säga.

Förresten; nej, atopiskt eksem behöver INTE klia, vilket vissa redan skrivit men jag fick det bekräftat nu :-)

Vikt och längd då? Jodå han växer bra :-) han väger prick 12,3 kg och är 82,3 cm lång.

Nästa BVC-besök blir i mars och då är det dags för vaccination.



Kommentarer
Postat av: Erika

Vad det gäller badfläckarna har mina två äldsta varit känsliga och reagerat liknande (om inte lika) som Elmer när de badat. Om det berodde på att de har/haft allergier (den ena med eksem och den andra reagerar kraftigt på gräs o gråbo) vet jag inte men torr hud har de haft båda två. Den äldsta var väääldigt känslig och tvål kunde inte användas alls. Men det rödflammiga och fläckarna dök upp vilket som och jag kopplade det till värmen på vattnet. Inte för att vattnet var för varmt utan just att det var varmt. Det blev ju ingen reaktion när de badadeutomhus på sommaren liksom.



En tanke bara...

2010-12-09 @ 11:03:25
Postat av: Karin W

Inte alls långt ifrån mina gissningar... Han är en finfin kille!

2010-12-09 @ 13:12:47


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback