Skola, dagis, barnen med mera

Jösses vad här är lugnt när Alvin är på dagis. Jag lääängtar efter att få börja skolan med, komma iväg på dagarna och göra något vettigt. Hjärnan får jobba lite och så med ;-) lär ju ta en stund att komma in i det hehehe, har ju gått hemma ett bra tag nu om man säger så!

Idag är Elmer en aning mindre prickig och en aning mindre gnällig. Just nu sover palten dessutom så nu är det noll gnäll ;-) ååå snart snart börjar han dagis. Han är ju sååå liiiiten. Men nu går han iallafall ordentligt, vilket känns skönt när han börjar dagis. Eller ja, han är ju lite rund under fötterna och trillar ganska lätt men han föredrar att gå framför att krypa så det är inte så mycket krypande längre.

Elmers mage då? Ja inte så mycket att säga om den. Varannan gång normal och varannan gång lös typ men den stora förändringen är att han börjat bajsa på pottan igen! Mer än hälften av gångerna hamnar det i pottan vilket är UNDERBART att vara tillbaka på det läget igen! Jag var rädd att alla veckor med diarré och bajsblöjor hade gjort att han inte ville bajsa i pottan längre.

Victor börjar högstadiet nu. HÖGSTADIET - MIN UNGE! Fatta att inte ens vara 28 år fyllda och ha ett högstadiebarn :-o hahaha jag har inte ens kommit upp i genomsnittsåldern för att få första barnet ;-) Många i min ålder har inte ens börjat skaffa barn än lixom...

Nä nu ska jag sluta babbla :-)

Kommentarer
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Ja det är ju lite coolt, högstadiet ^^ Nu kan du börja vänta på barnbarnen ;-) skojar ;-)

2010-08-03 @ 12:07:08
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: sandra

är högstadiet i sexan? eller har han gått upp en klass?

2010-08-03 @ 12:21:49
URL: http://sandraphotoblog.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Han hoppade över andra klass.

2010-08-03 @ 12:22:50
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Petra

Haha - och jag kan inte ens föreställa mig att ha tonåringar i huset ;-) Kram

2010-08-03 @ 12:24:19
URL: http://www.willvindesign.se/blog/
Postat av: Åsa

Förlåt, nu har jag inte hängt med alls. vad är det du ska plugga?

2010-08-03 @ 12:37:18
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag hoppas verkligen inte att jag kommer vara ÄLDRE än 26 innan jag får mitt första barn. Tycker att klockan börjar ticka lite fortare då. Det tycker jag trots att dom flesta jag känner tycker tvärtemot. Jag förstår faktiskt inte varför man vill vara "gammal" innan man skaffar sig första barnet.

Men jag vill heller inte vara yngre än 20 hehe. Vill hinna gå ur gymnasiet i alla fall. Kanske renovera klart köket vilket känns som att det ALDRIG kommer göra. =/



Kramar!

2010-08-03 @ 14:02:52
URL: http://linneaangelica.blogg.se/
Postat av: Thile

Du babblar IKKE NOT!!!

Herlig og lese hos deg! Du skriver så levende og bra om dine tre kids, eller..tenk, högstadiet, vennen....

Ojda, hvor tiden løper fra oss...

Klem

2010-08-03 @ 14:25:07
Postat av: Johanna M

Haha, nej jag hade inga barn i din unga ålder... :-) Sen har du ju glädjen av att ha barn i så olika åldrar, så många olika perspektiv.



Kan tänka mig att det känns jätteroligt och spännande att få börja i "skolan". Är det ssk-utbildningen eller hade du kvar på KOmvux?



När jag varit föräldraledig i nästan ett och ett halvt år kändes det underbart att komma till jobbet. Prata med vuxna människor om annat än blöjor, välling och majspuré - vilket lyft!

2010-08-03 @ 14:40:38
URL: http://anotherplaceincyberspace.blogg.se/
Postat av: Stina

Det blir så närman får barn tidigt, snart börjar det droppa in barnbarn ;-)

2010-08-03 @ 15:12:31
URL: http://parkerarsnett.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

jag ska läsa två terminer på komvux innan sjuksköterskeutbildningen :-)

2010-08-03 @ 15:20:38
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Egomamma.se

Ja det måste ju kännas lite småknepigt när man sätter det i ett sådant perspektiv.. Jag var 24 när Lucas föddes, men blev 25 samma dag som vi åkte från BB.. Det var bland de senare i min släkt när det gäller att få barn. Många har fått barn när de är i sena tonåren, tidigast var min morbror som blev pappa som 14-åring!! Min mamma hade fyllt 17 ett par månader innan hon fick mig, så hon var också tidig.

Fördelen är nog att du fortfarande "har koll" på vad som gäller i skolan och att du har lite mer energi än en 45-åring som får sitt första barn. Kanske lite fördomsfullt, men jag tror det är bättre att få barn innan 40.. av många skäl.



Förresten. Har en barnrelaterad tävling om du vill vara med. Tänkte bara nämna det i förbigående..

2010-08-03 @ 15:36:40
URL: http://egomamma.se
Postat av: Anonym

Men du kan trösta dig med att han inte är tonåring än iaf. Min son är bara 2 månader äldre än viktor för övrigt...apropåinget. Men han börjar såklart sexan då. :)

2010-08-03 @ 16:31:49
Postat av: qat

Det var jag som skrev ovan förresten. Qat. ;)

2010-08-03 @ 16:33:58
URL: http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

När jag var 28 år hade jag oxå 3 barn. När jag var 30 hade jag 5. 5 år senare hade jag 7. Nu är det slut ;-)

2010-08-03 @ 17:13:21
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Linda S

Går också och väntar på att få börja skolan. Säger lite att min "semester" börjar den 23:e aug.



Det enda jag har rätt mycket ångest över är att Marcus ska börja hos dagmamma och han är så mammig... Ledsen i mammahjärtat blir jag när jag tänker på att han ska va borta från mig flera dagar i veckan. =/

2010-08-03 @ 19:10:05
Postat av: Johanna

Hur har det gått med alla elaka kommentarer? Kommer dem fortfarande?

Varför tror du själv att du får dem? Tror du personerna är avundsjuka på dig?

Vore intressant att höra din teori.



Alvin är verkligen en kopia av sin far.

2010-08-03 @ 19:38:21
Postat av: Angelica/Jeka

Jag är lite nyfiken på Elmer och hans dagis start.

Nu verkar ju hans sjukdom vara under kontroll.

Men finns det spec saker personalen ska hålla ögonen efter?

Hur mycket "utbildning" behöver de?

Elmers sjukdom är ju ändå rätt spec och så hur mycket behöver personal lära sig om den och veta för att du ska känna dig trygg?



Du som mamma ser ju allt och kollar allt en extra gång, men dagis personalen kanske inte är lika uppmärksamma.

2010-08-03 @ 20:03:23
URL: http://angelicaheltenkelt.blogspot.com
Postat av: Annie xoxo

Vad har hänt med veckans blogg? Det var så bra innan för man hittade massa nya bloggar man aldrig skulle hittat annars.

Skulle vilja tipsa om en blogg i alla fall, Alexandra heter hon och är nybliven mamma till Alizia.

Hon är en vettig människa med vettiga åsikter och som äntligen fått rätsida på sitt liv med sin fästman/sambo efter några turer på varsitt håll.

Är säkert flera av dina läsare som redan läser där för hon är rätt bra på att uppdatera men kanske kan vara kul för någon som inte hittat dit än att få nys om något nytt.

Alltid kul med nya bloggar.



inscrutable.blogg.se

2010-08-03 @ 20:26:08
Postat av: Mia 17år - Mamma till William och Marcus

Hej, jag heter Mia och jag har fått äran att bli en utav de 20 finalisterna till årets (unga) mammabloggare. Nu behöver jag din hjälp för att vinna!

De ända du behöver göra är att klicka på länken, och skriva att du röstar på nr.19 - Mamma Mia.

Jag delar med mig utav vinsten till alla som röstat på min blogg, om jag vinner!



Länk till tävlingen:

http://chicmommy.blogg.se/2010/august/finalister-i-arets-ungmammablogg-tavling.html



Ps. Man kan rösta en gång om dagen! Tävlingen avslutas sista dagen denna månaden!

Kram Mia

2010-08-03 @ 20:42:10
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/
Postat av: Annika - tre barn i huset och ett på väg!

Oj, Victor börjar allt komma upp i åldern nu ;) Jag som tycker att min äldste börjar bli "gammal", han är bara 6 ! (Men börjar skolan nu i aug!)...



Underbart att Elmer börjat göra behoven på pottan igen! Känns jätteskönt, till och med för mig som inte känner er irl !! :)



Sv: Det är alltid kul att se andras shopping! :) Iden om att skriva ut priserna - ja den förstår du nog vart jag fick ifrån :-D Först hade jag bara tänkt lägga ut bilderna, men din ide vart ju bra :D Såå... tack!! :) Kram

2010-08-03 @ 20:59:03
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja visst känns det lite bättre när de går innan de börjar på dagis!!

Hilma kryper lite när vi är ute, annars går hon bara, hon har dock lite för mycket vilja för att det ska vara bra för hennes mammas tålamod. hahaha

2010-08-03 @ 21:38:22
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: tessan

Va konstigt.. Du som e så smart och med i mensa och allt borde ju komma in i skolrutinerna rätt fort?..

2010-08-03 @ 22:19:19
Postat av: MA

Lycka till med dina studier. Själv var jag 29 år gammal och ensamstående till fyra små barn när jag började läsa på KOMVUX. 32 år gammal började jag studera till socionom. Idag har jag ett bra arbete och jag är stolt över det som jag har uppnått. Fast utan mina barn hade det aldrig gott, det är för deras skull som jag omskolade mig och och bara tanken på mina barn har sporrat mig oerhört mycket. Du kommer att klara detta!

2010-08-04 @ 00:39:37
Postat av: Tilda

Själv är jag bara 26 än och har ett barn som börjar högstadiet...

2010-08-04 @ 18:38:11
Postat av: Åsa

Aha, va kul med sjuksköterskeutbildningen! Att jobba som ssk är jättekul tycker jag! har förstått att du vill bli BM sen, skoj de å!!

2010-08-05 @ 19:55:04
URL: http://asonet.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback