Om matteångest och en massa annat

Har så mycket att göra idag att jag knappt vet var jag ska börja så jag fastnar vid datorn istället ;-) Måste få ändan ur!

Måste upp på vinden och kolla vad jag har för gamla skolböcker från jag gick på Komvux sist. Kanske går att sälja någon om de inte bytt böcker.

När jag ändå är uppe borde jag rota fram det som finns kvar av Alvins gamla ytterkläder. Känns lixom liiite dumt att köpa nytt till Elmer bara för att jag inte orkar gå upp på vinden hehe :-P

Sen måste jag ner till byn och handla lite till dagens middag och ta ut pengar. Sen iväg till skolan och ha lektion :-) Geografi idag och bästa läraren :-) Okej, han är en av de två bästa egentligen, men den andra har jag inte i år för jag har redan betat av hennes kurser tyvärr.

Geografi är sååå inte min grej men med rätt lärare kan det nog bli kul ändå :-)

När det gäller matten har jag kontaktat dyskalkyli-läraren för att få hjälp att klara av matten trots min matteångest. Fyyy vad jag avskyr matte. Logiskt tänkande funkar utmärkt (obviously eftersom jag är med i Mensa) och även att räkna i huvudet. Det är alla regler och konstiga termer och usch usch usch. Det går inte in. jag är allergisk mot skiten och får verkligen ångest bara jag tänker på att jag ska ha matte. Tyvärr så måste jag ju ha Matte B för att läsa vidare.

I värsta fall får väl Victor hjälpa mig :-P han är bra på matte. Okej, kanske inte riktigt gymnasienivå då men jag har Mathias som tycker att matte är det lättaste i världen just på grund av allt det jag hatar: alla regler och sånt. Han har läst Matte A, B, C, D och E :-/  *rysa*

Anyway... efter skolan är det att hämta barn på dagis och utfodra dem och så ska de iväg till sin pappa! Sova där :-) själv ska jag få skjuts av syrran S till affären ikväll så jag kan handla ordentligt. Har ju tex Victors kalas imorgon ;-)

På detta så behövs det även STÄDAS hemma, ser förjävligt ut ärligt talat...

Nä om jag skulle få tummen ur och sätta fart kanske? :-)

Kommentarer
Postat av: Petra

Fullt upp? ;-D och matten fixar du lätt... det gäller bara att komma in i tänket så brukar det lösa sig!

Kram

2010-08-20 @ 11:47:36
URL: http://www.willvindesign.se/blog/
Postat av: Kristin

Det är ingen idé att du försöker lära in formler och hur och när de ska användas, du måste förstå vad de innebär. Först måste du förstå på en abstrakt nivå, det SISTA steget är att lära sig de matematiska operationerna och att använda formlerna!



Du ÄR duktig på logiskt tänkande och därför kommer du att klara matten. Det som behövs är en lärare som kan förklara på rätt sätt, och om det behövs, börja "från början".



Men, du fixar det!

2010-08-20 @ 22:18:15
Postat av: Fia

Trodde man var bra på matte om man var överintelligent som du säger att du är...vad har man annars för nytta av hög IQ, trodde iaf man använde det i uträkningar speciellt i logiska och matematiska sammanhang, eller vart används det. Gjorde du ett test på nätet angående IQ :)

2010-08-25 @ 21:57:08
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Snacka om blåst mupp. Med den kommentaren bevisar du iallafall att DU inte är speciellt intelligent. Det är allt jag har att säga hahahaha :-D

2010-08-25 @ 22:08:07
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback