Jag prioriterar kläder!

Fråga från flera läsare: Hur har du råd att shoppa så mycket barnkläder jämt?

Jag vet inte vad det är för fantasibild ni har av att jag shoppar "hela tiden" eller var den här fantasibilden kommer ifrån? Tycker ni verkligen att jag handlar kläder sååå himla ofta??! Kolla igenom kategorin "shoppat" - är det verkligen sååå mycket och sååå ofta så att det inte går att förstå hur jag har råd? Eh....?

1. Handlar jag märkeskläder så gör jag det nästan enbart på rea eller Tradera! Det är ytterst ytterst sällan jag köper kläder till ordinarie pris om det inte är GeKås, Lindex och andra billiga affärer.

2. Räkna bort ALLT jag köpt från Nelly under året för det är köpt med presentkort jag fått gratis genom GratisBio.

3. Räkna bort nästan allt jag köpte på midsommar, tex allt från polarn o pyret, för det var också köpt med presentkort från GratisBio.

Blev det hemskt mycket kvar? Blev det hemskt mycket pengar om du räknar ihop?

Jag har inget hus, ingen bil, inga lån och inga andra liknanande stora utgifter (förrutom CSN då). Jag är inte ute och flänger på en massa nöjen, går aldrig på bio, hyr aldrig film, går inte på restaurang (visst, det blir väl någon Burger King emellanåt och sånt). Jag lägger inte pengar på inredning och möbler och sånt för jag tycker det är ointressant. Jag sparar och prioriterar efter vad JAG vill lägga mina pengar på. Kläder är en sån grej som jag vill lägga pengar på.

Idag har jag varit på GeKås. Hade tänkt lägga upp bilder som vanligt men jag vet inte om jag har lust längre när folk ska hålla på så där. I fortsättningen är det väl bäst att skita i att visa vad man köper så man slipper bli ifrågasatt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha då skulle folk se hur mycket jag handlar! Vi är inte heller någon rik familj, så ja det handlar om prioriteringar säger jag med.

2010-08-01 @ 23:45:34
Postat av: Camilla

Jag handlar oxå gärna kläder:-) kul ju;-)

2010-08-01 @ 23:52:05
Postat av: Trollis

Snälla, jag vill hemskt gärna se vad du handlat i Ullared. Det är alltid så mysigt. Kraaam.

2010-08-01 @ 23:53:05
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Carola m 8

Skit i folk, det svider väl bara för att de själva inte kan prioritera rätt;)

Jag vill jättegärna se vad du shoppat!!! Bor för långt från Gekås för att åka dit, men vill se v ad de har:) Sen gillar jag att du shoppar från små web butiker jag aldrig hört talas om , men via dig så hittar jag dit:)

2010-08-01 @ 23:56:21
URL: http://wetterholm.bloggplatsen.se/
Postat av: Annika - tre barn i huset och ett på väg!

Precis som du säger - det handlar om prioriteringar.



Skit i vad folk säger. Du säger ju själv att du struntar i möbler och inredning. Du äter inte ute eller roar dig på annat sätt. Ditt sätt att roa dig är att lägga pengarna på snygga kläder till dig och dina barn. Låt det vara så!



Folk är bara avundsjuka. De har inte råd med kläder själva - just för att de lägger pengar på annat, som bio, utemat m.m - och då går de på dig som istället lagt pengarna på klädesfynd!



Kör DITT race Beckah, fortsätta fynda kläder - och fortsätt att dela med dej! Det är extra skoj att läsa vad andra shoppat, vart andra hittat fynd osv... Kom igen nu! :)

2010-08-01 @ 23:57:49
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Amakoie

Säger som de andra! Skit i vad folk säger. Jag tycker inte du handlar mer än vad jag gör faktiskt. Vi är inte heller rika, men vi föredrar att shoppa kläder för det är så himla skojigt. Vi gör som du och övriga här, vi väljer att lägga pengarna på det =)

2010-08-02 @ 00:06:44
URL: http://amakoie.wordpress.com
Postat av: Lena

Den svenka avundsjukan är underbar! ;-)

2010-08-02 @ 00:10:38
Postat av: Anonym

Haha, mina kids fick kläder för nästan 4000:- denna månad, jag själv fick för 2100:- (+ lite Dior make)! ^^ Både jag och barnen behövde, och jag skiter högaktningsfullt i om det sticker någon i ögonen eller inte. Dock så skyltar jag inte med vad jag köper, hur mkt det kostar eller att det är märkesgrejer! Varför, liksom. Vi ska ha det vi förtjänar, dvs det bästa! ^^

2010-08-02 @ 00:18:11
Postat av: Egomamma.se

Hahaha tycker folk verkligen att du shoppar en massa? Det finns klart bättre ställen att fundera på var alla pengar kommer ifrån i så fall. Personligen har jag ibland funderat på Foki, var kommer alla pengar till hennes shopping och resor (just nu i Rom, nyligen New Yourk, och tidigare Thailand och Japan.. under ett år.. på studiebidrag/CSN antar jag?) Mycket sponsrat osv det fattar jag med, men ändå.. Lite mycket känns det faktiskt. Där ligger du i lä, om det är någon tröst!

Personligen avskyr jag allt vad klädshopping heter både till mig och alla andra, men å andra sidan gör jag annat för mina pengar, t ex går en stor del av mina pengar till filmer i olika former (bio, hyra eller köpa) eller böcker eller inredning etc. Det är bara det att jag inte redovisar allt, för folk skulle tro att jag var knäpp när jag skriver om att jag köpt ett seriealbum (Elvis, Rocky, Nemi m fl) för ett par hundra kr. Eller en film. Eller vad det nu kan vara. Man "får" inte köpa saker som inte går till barnen om man är förälder är vad jag har fått höra i diverse kommentarer, sug på den! Alltså är DIN shopping helt ok enligt MINA läsare asgarvar Trösta dig med det!!

Och fortsätt shoppa, det är som andra säger, kul att se var du hittar saker, barnkläder kan vara kul enstaka gånger. (Sen bor ju mina föräldrar så lyxigt till att jag kan hoppa in på Vingåkers Factory Outlet o få t ex Lundmyr-kläder väldigt billigt.. ett märke jag faktiskt upptäckte via en blogg, vet ej vilken dock.)

SKIT i dem. Tycker jag!!

2010-08-02 @ 00:36:49
URL: http://egomamma.se
Postat av: Johanna

Du vill inte bli ifrågasatt? Se det istället som något BRA, att folk bryr sig tillräckligt för att undra. Hade du gillat bättre att aldrig få en enda kommentar alls, om något?

2010-08-02 @ 09:37:52
Postat av: Ellen

Klart vi vill se vad du shoppat!

Japp lite avundsjuk är jag allt som typ inte har en suck att åka till GekÅs och shoppa :P

Får väl bli en semestertripp dit nästa sommar och shoppa loss ;)

2010-08-02 @ 13:36:43
Postat av: Lotta

Andra har alltid åsikter oavsett om det handlar om kläder eller annat. Dina pengar, använd de till vad du vill :-)

Trevlig blogg!

Ullared blir man ju grymt sugen på. Snygg jacka....får nog ta mig en resa dit :-)

2010-08-02 @ 16:52:44
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Cdot

Jag är precis likadan, lägger alla mina pengar som jag kan på kläder. Har inte heller bra ställt just nu men lyckas alltid få lite pengar över och se till att jag och barnen ser ut som jag vill MED billiga märken dock.

2010-08-02 @ 18:47:31
Postat av: Ajdinsmamma

Men snalla du, du behover ju inte forklara dig. Det e dina pengar och du har ratt att handla precis hur mycket du sjalv vill. Tack gud att du har rad och att dina sma kan ha saker och ting :)



Alskar din blogg forresten, trots att jag ej kommenterar sa mycket :)

2010-08-02 @ 20:59:42
URL: http://chicmommy.blogg.se/
Postat av: Monica

Men du verkar handla som jag:på rea,på gekås på tradera o man har ofta kuponger från olika klädaffärer,,klart du ska lägga ut bilder:kul o se vad andra köper!!Mvh Monica

2012-01-08 @ 14:28:13
URL: http://ploppviola.bloggplatsen.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback