ALDRIG Kidelin för min del iallafall!

Jag ber om ursäkt! Jag hade fel!

Färgad av mina egna erfarenheter trodde jag självklart att Kidelin var ett bra företag som gav vissa bloggare en rabattkod som läsarna faktiskt tjänar på. Det trodde nog alla bloggare som fått en kod att använda också! De blev meddelade att de kunde erbjuda sina läsare en kod så skulle läsarna få gratis frakt, kunna förhandsboka och få marknadens bästa priser på Nova Star.

Jovisst stämmer alla dessa saker ...men detta får ALLA kunder, oavsett om de använder en kod eller inte. Min vän är inte ensam om att ha en kod. Kidelin har varit smart och gett koder till många bloggare för att många ska göra en massa reklam för dem och "lura" sina läsare utan att de ens vet om att de gör det.

Nä fy fan, TUR det inte var jag för jag hade blivit jävligt förbannad! Hoppas verkligen Kidelin läser detta!

Jag kan genom Willvin erbjuda en kod för att folk ska få fraktfritt och en överaskning med i paketet. På så sätt tjänar kunderna på att använda min kod. VARFÖR ska de annars använda koden???!!! Tänk om de surfade in på hemsidan och fann att ALLA får fraktfritt och en överraskning??! Fy satan vad arg JAG hade blivit och så besvikna mina läsare hade blivit!

TUR att jag samarbetar med ett seriöst företag som aldrig i helvete skulle göra något så fult. Men som sagt, jag är van att jobba med sådana bra företag så jag tog för givet att Kidelin var lika seriöst men så var inte fallet.


Men känner ni ändå för att handla hos Kidelin får ni gärna uppge geshiia. Ni får inget för det men min vän tjänar på det. Ja, jag har jättesvårt att motivera varför ni ska använda koden men ja, om ni ändå ska...

Kommentarer
Postat av: Himmelohelvete

Jag hade också fått en kod av en kompis men när jag kom in såg jag ju att jag inte behövde använda den. har dock inte beställt än eftersom jag är pank. Men ja lite fult att göra så det håller jag med om!



kram

2010-08-17 @ 09:43:36
URL: http://www.himmelohelvete.se
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Kunde du inte ha väntat med detta inlägg tills jag fått svar på mitt mail från Kidelin?

2010-08-17 @ 09:44:53
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag har lurat ett par tusen personer ...nej jag kunde inte väntat! Jag upptäckte det nu och vill berätta det NU för mina läsare.



Det är ju inte ditt fel att det blivit så här.

2010-08-17 @ 09:46:52
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sophie

Trist med oseriösa företag.. Såna vill man inte samarbeta med för det slutar oftast med att man känner sig dum pga saker företaget inte håller

2010-08-17 @ 09:53:36
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Skriver här med eftersom du gjorde reklam för min kod.



Jag vill be om ursäkt för att jag skrev galet i mitt inlägg, det är inte Kidelin som gjort fel utan jag. Det är jag som har skrivit helt galet eftersom jag missuppfattade allt. Jag ber om ursäkt till Beckahbitch, Kidelin och alla ni läsare som läst och kanske använt sig av koden. :(



Det jag skrev först: Vill ni förhandsboka NOVA STAR kläder från nyaste kollektionen? Vill ni få bästa konsumentpris och fraktfritt över 200 kr? Vill ni det så ska jag nu ge er en rabattkod. När ni shoppar Nova Star hos Kidelin så ska ni lämna ordet "geshiia" i kommentarsfältet i din beställning.



Jag har nu ändrat till: Vill ni förhandsboka NOVA STAR kläder från nyaste kollektionen? Vill ni handla för bästa konsumentpris och fraktfritt över 200 kr? Då är Kidelin.se rätt ställe att handla på. :) Väljer ni att handla där så får ni gärna använda er av denna kod: geshiia. Så när ni shoppar Nova Star hos Kidelin.se så ska ni lämna ordet "geshiia" i kommentarsfältet i din beställning.



Än en gång så ber jag om ursäkt! :(

2010-08-17 @ 10:11:45
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Niclas L

sv; Du får redigera hur mycket du vill, alltid slutresultatet som räknas :)



Däremot, får man inte göra fotomanipulationer med hjälp av andra bilder! :)

2010-08-17 @ 10:12:42
URL: http://nlstudio.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nä Becca - det är Kidelin som gjort fel. Att du uppfattade det som du gjorde är en SJÄLVKLARHET, alla andra bloggare som lagt upp sina koder har skrivit på liknande sätt så alla har fått samma uppfattning som du.



Dessutom BORDE det vara så ...att läsarna får något för att använda koden. Dessa saker de blir lovade borde enbart kodanvändare få och inte alla som handlar.



Nej jag tycker det är Kidelin som gjort fel, hur man än vänder och vrider på det. Hade jag varit du hade jag skrivit likadant och trott att jag erbjöd mina läsare ngt bra.

2010-08-17 @ 10:14:38
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: saramedm

en helt nyöppnad shop som gör så här, inte en chans att jag kommer att handla där!

2010-08-17 @ 11:41:58
Postat av: Johanna M

Jag gjorde faktiskt en beställning och använde mig av koden. Jag fick svar att "koden är godkänd" (alltså ska jag ha gjort rätt om den nu betyder något), jag skulle få fraktfri order. Läste dock på hemsidan att det var fraktfritt över 200 spänn så jag blev förvånad och undrade vad koden fyller för syfte. Någon prisändring blev det ju inte heller!



Ska jag maila dem och undra vad koden gjorde för skillnad, egentligen?

2010-08-17 @ 13:04:06
URL: http://anotherplaceincyberspace.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men gud så fult gjort! Jag var precis påväg att handla därifrån men så läste jag detta så det blev ingen beställning. Usch...hoppas dom går i konkurs...haha

2010-08-17 @ 13:17:42
URL: http://veronicamamman.blogspot.com
Postat av: Elin

ANvänder man koden så får "kodägaren" % på det som handlas, att själv handla för.

Så man som kodägare gör ju som man vill om man vill marknasdföra det eftersom det är denne som tjänar på det.



2010-08-17 @ 13:24:04
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Kidelinbloggen - Therese

Angående Nova Star kampanjen så funkar den som vilket "affiliate program" som helst. Givaren får betalt, inte användaren. Jag tyckte mig läsa att du svarade på en kommentar om att man som bloggare t.ex. inte håller en kampanj/gör reklam utan att få någonting för det och precis så är det ju. Bloggaren/givaren får 10% av det totala shoppingvärdet som kodanvändarna handlat. Då vi startade kampanjen listade vi några punkter som givaren kunde "locka" sina bloggläsare, bekanta, etc. med. Bl.a. att det var fraktfritt över 200 kr, bästa konsumentpris, utökningen av storlekar, etc. Då Nova Star inte får rabatteras på nätet ville vi ändå göra någonting "roligt" av det hela och tog en annan väg som tyvärr inte uppskattats av en del. Många tycker att vi skulle givit en generell rabatt på Nova Star men eftersom detta som sagt inte varit tillåtet var det uteslutet, så vi erbjöd istället alla som ville vara med en kampanj om att få tjäna ihop "shoppingpengar" i vår webbshop. Att det är fraktfritt över 200 kr och att vi har bästa konsumentpris på NS kan ses på vår hemsida. Kampanjen är alltså för givaren och egentligen inte för användaren, som det t.ex. framgår hos den här bloggaren:

http://rosakoriander.blogspot.com/2010/08/nova-stars-host-och-vinter-kollektion.html

På vänster sida av din blogg ser jag annonser för t.ex. LinusLotta och Babyshop som jag antar att du får betalt/provision per klick/köp och användaren ingenting annat än en hänvisning dit. För mig blir det lite samma sak men jag ursäktar mig ödmjuk om jag har fel! För de som känner sig lurade och redan lagt sina beställningar hos oss är det bara att annulera ordern då öppet köp självklart finns. Är det någon som har ytterligare frågor får ni gärna maila på: [email protected] så ska vi försöka svara så tydligt som möjligt.

2010-08-17 @ 14:40:22
URL: http://kidelin.se/blogg


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback