Värt att läsa! Om allt möjligt

Jag går lixom och samlar på mig en massa som jag tänker att jag ska skriva men det blir aldrig av eftersom jag vill göra egna inlägg om sakerna men ja... osv.

Men nu tänkte jag att jag i detta samlingsinlägg tar upp en del av grejerna :-)


1. Företag på facebook.
Många företag skaffar sidor på Facebook, väldigt smart, effektivt och kundvänligt tycker jag. En del håller också tävlingar vilket är mycket trevligt men jag vill uppmana er att hålla ögonen öppna och vara vaksamma. EN DEL fejkar rätt mycket och sätter upp låtsas-fans. Alltså lägger till en massa kända människor tex för att verka seriösa och sen håller de tävlingar med mera med fejkade vinnare och en massa annat fuffens. Det skadar kanske inte direkt någon allvarligt men ha ändå med er i tanken att vara uppmärksam på nätet.

2. Virus på facebook
Jag skrev för ett tag sen om något jag trodde var virus på facebook. Många kom och försäkrade mig om att "inget hänt" osv. MEN! Jag vill ändå påpeka att nästan lika många kommit och sagt tvärt om! Att deras dator faktiskt HAR pajat. Antagligen hänger det ihop med vad man har för skydd i datorn men jag är iallafall övertygad om att det faktiskt visst var skadeprogram av något slag det handlade om.

3. Min sida på Facebook. Ni har väl sätt att det finns en BeckaHBitcH-sida på fejjan? ;-) Bli gärna fans. Jag kanske håller en specialtävling där eller något annat trevligt fram över.

4. Min mamma, hur gick det med provsvaren och allt det?
Hon fick en tid för att träffa överläkaren som skulle berätta för henne om resultatet. samma morgon fick han akut operation så tiden blev inställd. Mamma väntade men fick ingen ny tid utan fick ringa upp. Då visade det sig att han gått på semester. Hon har nu äntligen fått en ny tid och den är på tisdag nästa vecka (jag fick veta tiden igår när hon inte var vid sina sinnes fulla bruk och inte var hemma men det är iaf någon gång nästa vecka).

5. Elmers provtagning, hur gick det?
Det kommer ett inlägg snart med uppdatering på allt kring hans sjukdom.

6. Rösta på Elmer
Jag vill tacka så hjärtligt för alla röster på Elmer <3 men jag vill ju ha fleeer ;-)
De har gjort så att man bara kan rösta EN gång per IP-nummer på ett barn (men däremot kan man lägga rösten på flera olika barn). Rösta gärna både på hemmadatorn, jobbdatorn poch tipsa vänner (ye ye jag vet att det är väldigt mycket begärt hehe)

Här är länken: http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=28557
Tänk på att det bara är TVÅ klick bort. Ett klick för att öppna sidan och ett klick för att rösta. När Elmers stjärna blir grön har du röstat. TACK på förhand.

De fem med flest röster får åka och fotas och vara med i ett repotage och då börjar en ny röstomgång mellan dessa fem där man ska utse vinnaren som får åka och göra den riktiga fotograferingen i augusti för att vara på omslaget i september. JAG VIIIIIILLLLLL!!!!! :-) Det blir lagom till Elmers ettårsdag! Tänk så sött med en liten Ellebelle med röda lockar och Dorsin-leende hahaha :-D

Ni kan rösta fram till sista maj! - och ja, jag kommer att tjata några gånger till ;-) det får ni stå ut med :-)


Kommentarer
Postat av: Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Oh smart!

Samlingsinlägg, det borde jag göra med.

Drar på mej en massa jag vill skriva om så glömmer jag bort mej.. :S

2010-04-22 @ 11:27:54
Postat av: Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Okej, tack för att du gav mej ditt perspektiv på det hela. :)

2010-04-22 @ 12:05:35
Postat av: thile

Så bra dette er vennen, samlingsinnlegg. Fint med info om din mamma :))

2010-04-22 @ 14:19:05
Postat av: Anonym

Glemte, så stilig med fine farger, vårfarger, herinne!

Snygg tjej på headeren <3

2010-04-22 @ 14:20:50
Postat av: Evelina

nu har jag röstat från min egen dator oxå, hejja Elmer!!

2010-04-22 @ 17:10:41
Postat av: Linda S

Dina läsare kan lägga ut länken till Elmers omröstning på sin facebook-sida med en liten uppmaning, så deras vänner röstar. Så gjorde jag. ;)

Hoppas din lilla sötnöt vinner!

2010-04-22 @ 17:17:20
Postat av: leni*

nu har jag röstat på din söta kille!

2010-04-22 @ 17:54:32
Postat av: Anonym

Vi fick virus på vår dator pga facebook och jag kan säga att det var inte lite heller :(

2010-04-22 @ 20:39:02


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback