Telia får mig att tappa hakan!

Det här är något så sjukt osannolikt så ni kommer förmodligen inte tro mig! Det är lite som att komma och säga att man sett en liten hustomte i ladugården eller ett UFO i skyn. Ja ni fattar...

Vad har hänt?


Jo jag ringde Telia och berättade hela historien igen om hur jag blev lurad i butiken: "jaha du surfar mycket och och kollar youtube - då ska du ha telia FRI" som senare visade sig vara futtiga 5 gb. Om hur mycket krångel jag haft med byten av både modem och sim-kort och fått uppdatera och hur det legat nere osv.

Jag berättade även att jag ringde förra veckan efter att ha fått veta om de befintliga erbjudandena och att jag då mött en surkart som slängde luren i örat. Jag berättade att jag hade försökt fråga då om jag inte kunde få uppgradera till 10 gb för det tycker jag är ganska rimligt.

Lugnt och sakligt berättade jag. Utan irritation och utan anklagelse. Bara berättade. Killen på andra sidan (andra sidan tråden tänkte jag säga viljet blir lite lustigt när det gäller ett mobiltelefonsamtal) satt tyst och lyssnade. Sa ingenting förrän jag avslutade med just detta:

-Jag vill ju byta till 10 GB för det tycker jag är rimligt.

-Ja, så kan vi göra.

*tystnad*

-Va?! vaddå? K...kan ni göra det? :-o Snacka om att det rörde till sig i mitt lilla huvud. Helt fel svar, typ vad jag aldrig hade kunnat drömma om! SHIT!!! Han sa JA!


Så mina goda vänner :-D även TELIA kan vara flexibla, tillmötesgående och generösa! från och med i morgon har jag 10 GB!

...dags att ringa jävulen och fråga om han fryser om fötterna? För nu har väl ändå helvetet frysit till is kan jag tro?

Kommentarer
Postat av: MansonDust

Åh, fan vad skönt för dig ! Du hade turen att få prata med en person med empati.

2010-04-26 @ 13:06:27
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: Ariella

Grattis!!

Jag hade lite problem med min digitalbox i början men det var inga problem att ringa supporten och få hjälp. Till slut fick jag ny box för det var den det var fel på sen har det inte krånglat alls. Har allt från Telia, adsl, mobiler och mobilt bredband.



Konstig bemötande första gången. Så ska inget företag bemöta sina kunder.



Kram!!

2010-04-26 @ 13:12:44
URL: http://busfamiljen.com/wp
Postat av: Junibarn

Älskar att bli provad wrong när det är något jag verkligen stör mig på, bra! :D

2010-04-26 @ 17:08:16
URL: http://interumsren.blogg.se/
Postat av: Carolina

Härligt att få prata med en person som verkar vara på rätt plats, skönt med bra kundbemötande till slut! :-)

2010-04-26 @ 19:00:28
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Bodil

Gött!! Den snubben önskar jag att jag också fått tag på...

2010-04-26 @ 21:15:29
URL: http://enmynta.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback