Skev dygnsrytm

Hett tips; låt bli att somna när du nattar barn!

Gah! Återigen har det hänt. Jag gjorde i ordning småbarnen och la mig med dem för att natta dem medan jag skulle titta på "Halv åtta hos mig" snaaark! Jag hann inte ens titta fram till menyn presenterats i programmet innan jag sov! Vet knappt om barnen ens hade hunnit somna då ;-)

Sen ville Elmer amma vid 23-tiden så jag vaknade och ammade och tänkte gå upp meeen tydligen somnade jag om för jag blev väckt av lilleman igen vid 2-tiden på natten :-) men då somnade jag inte om utan gick upp istället.

Kanske solen som gjort mig så trött (eeeh...eller det uppebara: sömnbristen!). trist bara för jag tänkte ju hänga tvätt, diska och surfa på nätet under kvällen, inte söööva ;-)

Solen ja, vi har varit ute i princip hela dagen idag och sugit i oss av den härliga vårsolen. solhatt och kortärmat till Elmer till och med så då kanske ni fattar vilken värme vi har.

Vi var hemma hos syster S för hon har mycket trevligare uteplats än mig. Jag har inte ens utemöbler! Mycket roligare med sällskap också och hos henne är det alltids livat med mycket folk.

Vi har ju haft containers här i vårt bostadsområde idag så hon höll på rensa så jag snodde med mig en del hem :-P sen var det mycket gamla kläder och skor och det tyckte vi var så himla onödigt att kasta så vi ringde Rumänieninsamlingen som fick komma och hämta s¨å de tog både kläder, skor och leksaker :-) BETYDLIGT goare för samvetet än att kasta. En del av kläderna var ju Victors gamla som min systerson haft efter honom. Ett par grejer tog jag tillbaka till Alvin dock.

Vi gick hem sent, vid 18 och då var Elmer gnällig och behövde gröt och Alvin kvällsmat (middag åt han hos moster) och så tog jag ett bad med barnen och sen var det alltså dags för "Halv åtta hos mig" och ZZZZzzzzzzz.

Imorgon ska små sötisarna till sin pappa igen på kvällen :-) några har frågat om vi bara kör hipp som happ eller har en överenskommelse och ja, vi har en överenskommelse. Det är både smidigast för oss och bäst och tryggast för barnen.

Snart ska jag hänga tvätt och sen kanske hinna sova en timme till ;-)

Kommentarer
Postat av: jessa

Jobbigt med så skevt dygn =/ Vill mest bara tipsa om rean på http://www.blingo.se... Underbara kläder!!

2010-04-15 @ 07:27:40
URL: http://jessa.blogg.se/
Postat av: Spiderchick

Hola hej, Jag tycker fuktnätet är en skitbra uppfinning! Det klart att min lille får frukt i näven ibland, morötter, potatis och allt jäkla möjligt och självklart får han mosad frukt också minst en gång om dagen för det älskar han!! Jag låter alltså inte min lille bli uppfödd på saker genom nät, men det kanske du förstod? =)

2010-04-15 @ 08:03:05
URL: http://spiderchick.nu
Postat av: Rebecca

Jag lägger mig alltid vid 20-tiden. Jag orkar inte vara uppe längre. Egentid får jag ha sen nån gång ;-) Hinner diska/städa och surfa på dagtid. Blir skitstressad om jag är uppe framemot 21 haha. MÅSTE ha mina timmar. Kollar på tv sen ju i sängen men sover från 21-7 vanligtvis och går ju på toa 100 gr känns det som o vänder mig lika många ggr men men. Prioritera din sömn, man måste sova!! Kram

2010-04-15 @ 09:02:16
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Ja det är svårt att inte ta åt sej och må dåligt över såna kommentarer, men för varje "puckokommantar" får man minst 10 fina kommentarer. :)



Krama

2010-04-15 @ 09:20:45
URL: http://salkert.se
Postat av: Emma

Tack för alla frågor ska bli kul och svara på.. Skönt att jag har 3 dagar och komma på vissa svar ...



ha en fortsatt bara solig dag



mvh emma

2010-04-15 @ 12:25:43
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/index.html


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback