Nej, det är inte bra just nu...

Det är väl lika bra att berätta hur illa läget är. Det påverkar ju ändå oss alla i familjen ganska fett just nu.

Jag har gjort slut med M. Det är ett bra tag sen nu men det har varit väldigt veligt fram och tillbaka. Jag har "fått nog" både en och två och tjugofem gånger men nu är det verkligen PUNKT! Våra gräl tänker jag inte gå in på och inte heller tänker jag sitta och skriva om det här på detaljnivå men jag kan ju säga så mycket iallafall att det är extremt jobbigt just nu, väldigt rörigt och väldigt psykiskt påfrestande för barnen.

Rent praktiskt är det ännu värre. Eftersom Mathias ändå hållit på och renoverat hemma hos sig så har det varit smidigast att bara låna hit hans saker när det fattats något hos mig eller något gått sönder osv. Både soffbordet och köksbordet fick tex kasseras i höstas efter att ha varit rangliga och på väg att trilla sönder en längre tid. Då lånade jag hit Mathias båda bord. Nu försvinner de strax.

Samma sak gäller tex den stora förvaringsmöbeln i Alvins rum som Mathias köpte åt honom i julklapp. Den kommer han att ta hem till sig nu tillsammans med alla andra prylar och leksaker han köpt åt barnen.

Det här är extremt jävla jobbigt för Alvin. Han förstår ingenting av vad som händer och är en otrolig känslig liten kille. Han gråter och skriker och skakar när sakerna försvinner bort. Som tex idag när DVD-spelaren bland annat fick åka hem. Jag vågar inte ens tänka på hur hans reaktion kommer att bli när hans personliga saker börjar flytta. Lilla gubben :-( allt är så mycket enklare när det gäller Elmer som varken fattar eller bryr sig och Victor som förstår allt fullt ut.

Jag hoppas verkligen att den här processen kommer att få ligga på en vuxen och mogen nivå så barnen inte hamnar i kläm mer än vad som är oundvikligt. Tyvärr har det hittills varit allt annat än vuxet och moget.


Så där, då var det sagt. Så här har vi det nu och mer än så vill jag inte tillägga.

Kommentarer
Postat av: linjes

Trist när det blir så ibland är det oundvikligt,ligger i själv i skilsmässa och ja det suger rätt rejält...

2010-04-10 @ 13:39:32
Postat av: thile

Åhh, fine kramgoe vennen min jo <3<3<3. Jeg har faktisk fattet det har vært noe, fordi du nevner ikke M i det hele tatt. Jeg kommer og trøstekramar om deg<3

(kunne jeg bare...)

Men dere skal vel dele på omsorgen? Usch ja, lille Alvin er nok veldig kjennslig. Jeg blir så ledsen, men forstår det er bedre, enn stendige krangeler.

Tapper en helt for energi.

Styrkeklemmer og trøste fra meg <3

2010-04-10 @ 13:48:41
Postat av: Anonym

Barnen mår väl inte bra utav att föräldrarna gapar och skriker på varann heller, mår inte mamma o pappa bra, märker barnen av det med tror jag. Det kommer säkert att vara jobbigt ett tag, men livet går vidare och du kommer att bli stark på egna ben.

Ta hand om dig!

2010-04-10 @ 13:49:03
URL: http://nisson.bblog.se
Postat av: Anonym

Förstår att ni har det tufft, förhoppningsvis blir det snart lättare för er alla.

Postat av: sussie

hej!

Skickar massor av styrke kramar. Jag tycker att du är stark som orkat ta tag i detta! Kraaam

2010-04-10 @ 14:05:04
Postat av: Andrea

Jobbigt. hoppas det inte blir allt för jobbigt för Alvin. Kram

2010-04-10 @ 14:09:24
Postat av: Annelie A.

Men åh vad ledsamt :-( Men hoppas att det blir bättre så här och att ni kan träffas och umgås ändå emellanåt, även om det är lite bittert just nu...



Kram!!

2010-04-10 @ 14:14:00
Postat av: Jessica

Skickar ett gäng kramar och tankar!

2010-04-10 @ 14:38:23
URL: http://frujessicas.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ojdå, hoppas allt bli bättre snart. Kram på dig <3

2010-04-10 @ 14:53:06
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vet hur de känns, jag vart med om samma situation. de kommer nog ta ett tag för barnen att komma in i de nya.

2010-04-10 @ 15:03:22
Postat av: Sofie

Precis som du skriver så är det viktigaste att ni sätter barnen i första rummet. Gör ni det så kommer nog övergången att funka bra för Alvin. Hoppas allt löser sig till det bästa.

2010-04-10 @ 15:14:08
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Beklagar verkligen!! Tycker du är stark som tar tag i det! Många bara går o beklagar sig utan att göra något åt det.

Stor Kram till dig;)

2010-04-10 @ 15:25:34
Postat av: Anonym

Hur gick det med din bild i Amelias bildtävling? Vilka vann?

2010-04-10 @ 15:52:16
Postat av: Mamma till Loke

usch så jävla tråkigt....

men de brukar ju vara bättre när man går skilda vägar än att ha massa tjafs runt barna.

Hoppas att de löser sig med alla sakerna iaf.. kan inte förstå hur de e men lider med lille Alvin just för att han inte kan försåt hur ni kan ta hans saker från hans trygga miljö..kanske hade varit lättast för han att M köper nytt hem till sig ist men lätt för en utomstående att bara tycka men för er allas skull så hoppas jag att de löser sig ta hand om er..

2010-04-10 @ 16:07:20
URL: http://dorna.blogg.se/
Postat av: ako

Grattis till en förändring i ditt liv som förhoppningsvis leder till något bättre! jag blir tokig på folk som alltid ska beklaga en skilsmässa eller separation, när det i själva verket ofta är det bästa som kan hända!



Jag är lyckligt skild och lever ensam med tre barn, lååångt bättre än att leva ensam med tre barn och en jättebebis....



Att det är jobbigt för barnen att gå igenom förändringar är ju inte konstigt. Att Alvin är ledsen är jobbigt att se, men bekräfta honom och alla hans känslor, bli aldrig arg på honom för att han skriker av sorg/ledsnad/besvikelse/ilska/förvirring, utan bekräfta och krama, så får han veta att allt han känner är OK. Han får ju ha kvar både mamma och pappa och ju fortare ni kan sluta bråka så barnen hör och ser, desto bättre.



Lycka till!!

2010-04-10 @ 16:42:38
Postat av: Linda S

Mitt hjärta blöder för dina småttingar... och jag förstår att det känns fruktansvärt jobbigt för dig. =/

Kan inte M låta alla saker vara tills du har möjlighet att få lite nya grejer på plats? Även om han vill ha saker hos sig när barnen kommer dit men dom är väl, om jag fattat rätt, mycket mer hos dig?

=( Så iaf miljön fortsätter vara densamma ett tag till så att säga...

Varma tankar till dig och barnen...

2010-04-10 @ 16:54:04
URL: http://littledevils.se
Postat av: Elin

Mycket tråkigt :-(

Men ingen mår ju bättre av att ni är tillsammans och inte kan vara sams. Bättre då att försöka vara så goda vänner som det bara går fast på skilda håll.

En kram på vägen

2010-04-10 @ 17:01:42
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Egomamma-en vanlig mamma med en ovanlig bakgrund

Å fy så jobbigt för dig(er).. Nu skäms jag för ja tog upp din tid med det där löjliga om kommentaren.. Förlåt!



Men hur tänker M när han tar sakerna som han köpt till barnen? Jag vet att min Peter är väldigt speciell, men jag trodde att de flesta resonerade som han på punkten att om det en dag tar slut så tar man inte tillbaka det som BARNEN fått?! Det är ju trots allt inte DE som gjort så det tagit slut, utan de vuxna..

Och framför allt så är det ju att skapa mer förvirring än vad som är nödvändigt, förstår inte M det? Visst så han behöver möbler osv, men inte behöver han väl BARNENS grejor? Nåja det är min spontans reaktion på det du skrev, ni löser det på ert vis. Synd att det ska vara så som det är bara..

Lider med dig och barnen.

2010-04-10 @ 17:23:01
URL: http://egomamma.se
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Trist :(

2010-04-10 @ 17:49:33
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Malin

@Egomamma: Tror du inte att Mathias tar hem sakerna till sig för att barnen ska kunna använda dem när de är där? Inte att han tar dem för att använda själv. Det vore ju bara småsint!

2010-04-10 @ 18:07:14
Postat av: Carolina

Åh, vad tråkigt att höra - jag beklagar verkligen och önskar jag kunde hjälpa dig på något vis! kramar

2010-04-10 @ 18:28:28
URL: http://www.carolina1979.se
Postat av: Mian

Vad skönt det måste vara för dig nu när du vågat/orkat ta ditt beslut. Fungerar det inte så fungerar det inte! Det är ju inte hela världen.



Men att flytta Alvins möbler blir ju lite tokigt tycker jag. Har ni inte ganska nydligen fixat till hans rum?



2010-04-10 @ 18:33:20
Postat av: Jessica

Oh fy vad ledsamt och ännu mer tråkigt när M lägger det på den nivån.

Eftersom att han inte kan ha barnen i sitt hus fattar jag inte varför han ska ta med Alvins saker och den andra sakerna med för den delen.

Snacka om egoestisk,det är ju dig han ska straffa men i själva verket blir det ju Alvin.

Usch,stackars Alvin,hoppas bara M snart inser hur fel han gör och att Alvin är den som blir lidande.

Hoppas du får behålla vagnen den gången...

2010-04-10 @ 19:08:29
Postat av: Kevins & Elliots mamma Mia

JObbigt.

Hoppas ni läser de på bästa sätt och att Alvin mår bättre snart.

Kram

2010-04-10 @ 19:21:06
URL: http://svalan87.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jessica Den här gången håller jag hårt i vagnen ;-)



Jo fast han börjar få ordning hemma hos sig nu och tanken är att han ska kunna ha umgänge med barnen hemma och växelvist till Alvin (byte var tredje dag och med start när han är 3 år). Men vi får se hur allt funkar. Det är ju barnen som är viktigast.

2010-04-10 @ 20:21:49
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Men vad är det för en störd människa som gör så mot BARN?! Herregud, vem tar tillbaka presenter och gåvor?! Man får ju hoppas att han i framtiden kommer skämmas för det här otroligt omogna beteendet och att det är en reaktion som bottnar i att han inte mår bra.

2010-04-10 @ 20:40:10
URL: http://livetparanchen.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar



Alvin får självklart behålla sina saker, de blir bara flyttade från hans rum hos mamma till hans rum hos pappa så att säga. Vill förklara detta så det inte blir något missförstånd.



Ingen tar något från Alvin, bara flyttar det.

2010-04-10 @ 20:44:10
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Daniela

Fast jag tycker det är fel av M att ta alla Alvins saker som han fått av honom. Även om de "bara flyttar plats". Det är ju Alvins saker! De ska ju vara där han är mest! Där han är van vid att de är! Så tycker jag, lilla Alvin förstår ju inte detta och får lida helt i onödan!



Det är som att min dotters pappa skulle komma och säga att han ska ha vagnen, sängen , leksaker han varit med och köpt, hemma hos sig!



2010-04-10 @ 22:09:42
Postat av: Amanda & Oscar

Gaaaah, va jobbigt.. :( Hoppas innerligen att det ordnar sig på nåt bra vis...

2010-04-10 @ 23:08:11
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Förvirrade Morsan

fy vad jobbigt=( jag och min sambo håller på och ska flytta isär, så jag vet hur otroligt jobbigt det är!

2010-04-11 @ 00:05:41
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: Liah

Jag kan förstå att det är en jobbig process för Alvin. Samtidigt kan ju flytten av saker betyda att M:s hem då har saker han känner igen och alltså har glädje av.

Du skrev förut en hel del om hur gärna Alvin var hos farmor. Jag hoppas att farmor även i fortsättningen vill vara en viktig person för honom.

2010-04-11 @ 06:47:55
Postat av: Rebecca

Vet du Beckah, när detta lagt sig kommer det vara till det bästa. Jag har själv separerat från min sons pappa då sonen var 1½ och jo det är lättare ju mindre de är eftersom de inte förstår så mkt. Även om M flyttar grejorna så blir det ju lite för Alvin som att han "tar" dom eftersom han kanske inte fullt ut förstår att de ska till hans rum hemma hos pappa. Synd ni inte kunde delat på nåt sätt. Vi delade på ALLT när vi skildes men så var vi gifta oxå, sålde hus och flyttade till 2 lgh. Stort Lycka Till önskar jag er alla iaf! Kramar

2010-04-11 @ 08:44:07
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: Christer Romson Lande

Kram!, Becka och barnen

2010-04-11 @ 09:34:18
Postat av: Angelica

Jag säger Grattis istället. Lycka till och vad skönt. Att få börja om, må bättre och starta om något nytt.



Jag är själv där, jag bor sedan några veckor tillbaka själv med barnen.

Dock av andra anledningar än era.

Det bästa beslut jag gjort, funderar på varför jag inte gjorde det tidigare.

En detox av mitt liv.



Nya rutiner, nytt liv, nytt fokus och nya känslor. Underbart!

Jätte jobbigt men samtidigt jätte skönt.

Barnen bor hos mig och kommer fortsätta göra, då pappan inte har möjlighet att ha dem själv.

Jag får väl kanske vara glad för att jag betalat 95% av alla saker till barnen. =)



Lycka till och styrke kramar till dig!

2010-04-12 @ 08:00:03
URL: http://angelicaheltenkelt.blogspot.com
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Vad jobbigt för er alla.. Jag hoppas det löser sig till det bästa för alla parter :)

2010-04-12 @ 11:14:28
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Fenomena

Tråkigt att höra. Kram på dig, Beckah!

2010-04-12 @ 13:33:18


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback