HAN TOG ETT STEG!

HAN TOG ETT STEG! Räknas det ens som "första steget"? Hahaha de andra två har tagit noll steg och sen TVÅ steg på en gång första gången de prövat att gå :-P

Men förrut när jag ställt honom cframför mig han han bara böjt knäna och satt sig ner, eller trillat bak på rumpan eller ramlat framåt mot mig (och glömt ta med sig fötterna) men nu tog han ett steg. Flera gånger gjorde han det.

Nåja vi får väl se. jag vill nog ha två steg innan jag räknar att han tagit "första steget". Alvin var i den här åldern. Minns inte exakt men det var före han blev 8 månader. Victor var 8 månader och 5 dagar. Elmer är ca 7,5 månad.

Både Victor och Alvin gick helt fritt i samma ålder, dvs strax före 9 månader så Alvin tog lite längre tid på sig från första stegen ionnan han gick fritt.


Ellebellen igår:


heldress i velour från Buffis barnkläder :-)

Glöm inte Buffis-tävlingen där du kan vinna ett valfritt plagg:


Avslutas 30/4

Kommentarer
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Duktig han är. :)

2010-04-23 @ 18:23:38
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Himmelohelvete

Heja Elmer heja Elmer!!! Duktiga killen. DU ska se det lossar närsomhelst nu och så kommer det massa steg=) Härligt det där är=)



Trevlig helg!

2010-04-23 @ 18:34:02
URL: http://himmelohelvete.se
Postat av: Sara

Klart det räknas om han nu gör det medvetet och inte för att parera :-) Heja Elmer!

2010-04-23 @ 18:41:23
Postat av: Lina

Jag vet inte ja Beckah vad det är med dig jag har fastnat för.



I början ( för något årsedan på FL) så tålde jag dig inte.. men så började jag läsa din blogg när du startade den och jag började mer och mer fastna för dig och din familj.

Du verkar vara så otroligt duktig och bra med dina barn, du verkar ha en otroligt stark vilja och ett jävlar anamma som kallas duga.

Jag hoppas att du är stolt över dig själv och dina barn. Ni är en otroligt fin familj.



2010-04-23 @ 18:51:09
URL: http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Carolina

Vilken duktig kille, du har helt klart killar som har bråttom att utforska världen ;-) kram!

2010-04-23 @ 18:59:53
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Emma

Hej!

Tänkte bara höra om det bara blir så här för mig eller för andra också. När jag öppnar din blogg är alla å ä ö kodade eller vad man ska säga. Alltså en helsikes massa krummelurer istället för dessa bokstäver. Om jag däremot öppnar ett visst inlägg genom att t.ex trycka på "kommentera" fliken så är kodningen på just det inlägget borta. Skumt för det började för någon vecka sen... Fler som får det så?

tycker bloggen är både bra och fräsch nu;)

2010-04-23 @ 18:59:56
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Emma; jag får så när jag går in via mobilen. vet inte varför.

2010-04-23 @ 19:03:44
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sandra - Alvins mamma

Vilken duktig kille du har! Och jätte söt är han, jag har röstat på honom i den där omslagstävlingen. :) Så nu har du en röst från mig där. :) Min lille kille håller på att lära sig för fullt här hemma, just nu på att sitta och krypa! Ha det så bra / Sandra

2010-04-23 @ 19:15:34
URL: http://sandraalvin.blogg.se/
Postat av: Mirka

Oj, vilken duktig kille Elmer är:-) Tidiga dina pojkar har varit med att gå! Har en som gick när han var 8 mån + 1 v, resten har gått runt 11mån förutom Thor som var riktigt bekväm av sig och gick först runt 14mån:-D

Ha en trevlig helg;-)

2010-04-23 @ 19:16:55
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Heidi

Det där med åäö har jag med råkat ut för flera gånger. främst när jag kollar från min blogg om du fattar.



Dutti kille!! Han följer sina bröders steg:-)

2010-04-23 @ 19:30:47
URL: http://Vittsomsocker.blogspot.com
Postat av: Sara

Emma - Aldrig varit med om det..

2010-04-23 @ 19:34:42
Postat av: Annette

Vilken snygg heldress!! Duktig kille, men jag tycker lite synd om dig. Lär vara ganska jobbigt med en så liten som går :)



Ang glasögon på nätet så har jag beställt från favoptic.com Kanonbra! Bättre bilder än den du länkade till (Kommer inte ihåg vad den sidan hette), lättare att se när glasögonen sitter på en person. Dessutom har de fler bågar OCH är billigare :)

2010-04-23 @ 19:44:09
URL: http://www.annetteskriver.blogspot.com
Postat av: Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥

Hej, Va redan, det var tidigt. Min lilla Linnea tog sina första steg i måndags , fyra stycken, hon fyller 1 år på onsdag.



Får passa på att önska dig en trevlig helg.

Kramar från Camilla

2010-04-23 @ 19:48:43
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Lotta

Vad häftigt att han (och de andra) är så framåt! Och jag var glad när min dotter kröp vid 8 mån..:-/ Fast det var nog för min son (som är en dag äldre än alvin) aldrig kröp utan hoppade på rumpan, reste sig mot möbler vid 11 mån, och gick när han var 14 mån. :-) Men han är bäst ändå!!

2010-04-23 @ 20:45:01
Postat av: thile

Så go Elmer er, snyggis=)=)=)

2010-04-23 @ 23:08:59
Postat av: HåkanssonEmma.

Fin blogg ;) aw!

Så kul!

2010-04-24 @ 08:22:21
URL: http://typdenfinaste.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så är det för mig med med alla bokstäver, konstigt!

2010-04-24 @ 08:34:03
Postat av: F*

Söt och duktig : ) Är han tidigt verbalt oxå?

2010-04-24 @ 09:44:38
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

F*



Äldste pojken var väldigt tidig verbalt också, mellanpojken var/är medel-aningens småtidig men Elmer säger bara mamma ännu och är 7 månader så han är inte tidig. Äldste pojken kunde i den här åldern flera ord.

2010-04-24 @ 11:13:10
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Linda

vad fin dressen va!

2010-04-24 @ 18:31:50
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: F*

Min lilla är född 22 augusti 09 och vill/kan fortfarande inte krypa. Han ålar sig fram och så vill han heller inte stå, men babblar som tusan. Mina döttrar var tidiga med både krypandet och talet, har fått höra att pojkar brukar vara sena med nästan allt fast det verkar ju inte stämma (om man kollar dina tidiga killar ;) Sen så vågar jag inte riktigt lämna honom för lilla tjejen vill hoppa över honom hela tiden...jag skyller på det ;)

2010-04-27 @ 09:53:01


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback