FAN också! Förbannade CANCER! :-(

Lilla Lova <3 Lilla barn! :-(

Detta jag ska skriva om nu är ofantligt tungt, hemskt och jobbigt och det är svårt att få ihop ett inlägg men jag gör det ändå, för att det är viktigt. Viktigt att vi håller oss vakna, viktigt att vi hjälps åt att driva forskningen vidare. Alla barn med vingar, låt deras vingar få beskydda alla framtida barn med cancer genom att skänka ditt bidrag till barncancerfonden.

För en tid sedan la jag upp bloggen "Dolce Bambini" i bloggtipset (som då hette veckans blogg) och berättade om familjen med lilla sexåriga Lova som diagnostiserades med cancer i form av en hjärntumör i somras. Lova har kämpat på ända sen dess och allt har sett relativt ljust ut fram till nyligen då man upptäckte att Lovas cancer har spridit sig och blivit högmalign. Det finns inte så mycket mer man kan göra för Lova nu än att vänta, umgås, kramas och försöka göra Lovas sista tid så bra och så smärtfri som det bara går.

Lova har påbörjat en ny behandling och familjen hoppas självklart på ett mirakel in i det sista.


Mitt hjärta blöder för er och tårarna bara rinner över denna fruktansvärda jävla orättvisa! Jag VILL INTE att det ska få vara så hemskt att barn dör. Jag vill inte! FAN OCKSÅ! :-(

Bilden är lånad med tillstånd från Lovas mamma, ta den INTE
Lova - före mardrömmen började

Läste något inne i bloggen som gjorde mig helt bestört och gav mig magvärk; det finns tydligen IDIOTER där ute som på allvar skrivit till mamma Anna-Maria och kritiserat henne för att hon bloggar i denna svåra tid. Det här är bara rent förjävligt! INGEN människa orkar sitta och se på och inte få tömma ur sig, få ventilera. Gör man det så exploderar man till slut. Lovas mamma har valt att ha sin blogg som ventilation, något som faktiskt är både BRA och förståeligt. Hur fan kan man med att kritisera ett sådant val? Jag mår illa över folks sjuka beteende ibland.

Slutligen det självklara;

Besök
Lovas spargris. Hennes insamling för Barncancerfonden och skänk ditt bidrag:




Underbara fina Lova <3



Låt oss alla be för ett mirakel!

Kommentarer
Postat av: Veronica - mamma till Theo

:,(

2010-04-08 @ 16:10:46
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com/
Postat av: donna

otäckt, förjävligt,



tack som fan för dagens tårsprut ='(

2010-04-08 @ 17:10:42
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Fy vad orättvist livet är... :( Det gör ont i magen när jag läser om det här. Stackars familj!

2010-04-08 @ 18:04:49
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: Liah

Sjukdomar som tar barnen från sina föräldrar är svåra att föreställa sig.

Ingen vill att barn skall lida. Det finns inte ord till tröst.



Men orättvisa? Livet handlar inte om rättvisa och orättvisa. Sjukdom har inget med det att göra. För orättvisa och rättvisa är sådant vi människor kan skapa.



Sjukdom finns. När det drabbar barn går själva existensen sönder.

2010-04-08 @ 19:21:02
Postat av: Carro - mamma till Noel

Och hur i helvete ska jag kunna sova nu?! : / Stackars lilla barn och stackars, stackars dess föräldrar.. jag ryser, fyfan.. vad världen kan vara grym ibland.

2010-04-08 @ 23:04:52
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Elin

:-(

jävla sjukdom

2010-04-08 @ 23:44:14
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: thile

En hemsk, vidrig sykdom :(

Tapre Lova <3

2010-05-12 @ 18:45:58


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback