Brills på nätet!

Jag har ju precis köpt nya glasögon men nu upptäckte jag att man ju kan köpa glasögon på nätet! Varför visste jag inte detta och varför har ingen skvallrat? :-P

Supersmidigt ju, jag som gillar att sitta vid datorn och handla hehe. Man får låna hem bågar helt gratis och prova i lugn och ro så det är ju väldigt smart upplägg på det hela.

Optikbutiken hittade jag genom en slump och fastnade för. Jag som trodde att man bara kunde köpa linser men nejdå, även vi glasögonormar kan handla hemma ju!



Denna gillade jag :-) ballt med en vit båge! dessutom kostar den bara 395 kr! :-D

Japp. Glasögon på nätet blir det nästa gång!

Har du köpt glasögon på nätet? Linser? Eller går du bara till butik?

   
 

Bild lånad från:

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har och blev hur nöjd som helst, företaget har kursat nu tyvärr men det var så otroligt smidigt - för att inte tala om billigt. Rekommenderas varmt!

2010-04-19 @ 13:07:42
URL: http://storiesfromthecity.net
Postat av: Magdalena

Jag köpte på ett ställe som hette favoptik för några år sedan. Man fick hem 3 par bågar att prova och sen skicka tillbaka och beställa. Men glasögonen var av usel kvalitet. De gick sönder efter nåt halvår. Gick av på mitten bara sådär.

2010-04-19 @ 13:38:29
URL: http://www.magdis.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Men OJ :-o men fick du tillbaka pengarna eller byta och sånt?

2010-04-19 @ 13:40:32
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: L

jag har köpt ett par glasögon från lensway.se. supersmidigt och jag är jättenöjd! :)

2010-04-19 @ 14:00:40
Postat av: Malin - brandteknologen

Jag har köpt mina glasögon på Optikbutiken - dock inte via internet utan i deras fysiska affär när jag ändå var i Falkenberg. Dock skickade de glasögonen till mig när de var klara, utan problem och utan extra kostnad. Jag tycker de var trevliga och hjälpsamma, så jag kan rekommendera dem!

2010-04-19 @ 14:35:16
URL: http://detbrinner.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ah så bra med en referens Malin. Skönt att höra :-)

2010-04-19 @ 14:39:22
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Johanna

Jag köper ofta linser på nätet, borde skaffa mig ett par glasögon också, man ska ju vila ögonen från linser ibland. Köpte ett par hos optikern för ett par år sedan, men då bet bamse sönder dom rätt så snart :(

Tänkt på att köpa det på nätet, men det låter så jobbigt att skicka tillbaka och grejja :)

2010-04-19 @ 15:47:34
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Ann - Tänk om jag ändå hade en blogg...

Hej!



Brukar läsa din blogg men har inte kommenterat ännu fast nu tänkte jag att jag hade nåt att tillägga.. =)



Jag har vid ett flertal tillfällen beställt glasögon från USA via denna sidan: http://www.zennioptical.com/home.php

Om man har ett par glasögon sedan tidigare som man vet passar bra så går man efter måtten på dem. Det finns hur mycket bågar som helst och de är kanonbilliga. Tar väl iofs två-tre veckor innan de kommer men det är det värt. Det kan vara lite lurigt om man har väldigt dålig syn i kombination med brytningsfel. Då ska man nog gå till en optiker.

Har även beställt från nån svensk sida men kommer inte ihåg vilken det var.

2010-04-19 @ 16:45:03
URL: http://www.annsann.com
Postat av: Carro

Linser är superbra att beställa från nätet. Lensway är ju seriösa men inte billigast.Förra gången gjorde jag priskoll och beställde från absolut billigaste stället men då kom ej mina linser. (Hade sån tur är valt faktura som jag ALLTID gör första gången från okända ställen. Annars kanske jag inte fått tillbaks några pengar. Nu bara vägrade jag ju betala fakturan.) Så fick beställa om från ett annat företag.

2010-04-19 @ 17:48:38
Postat av: Linda L2K

Jag köpte mitt sista par från Favoptic. Jag är supernöjd! Lånade hem några bågar innan och beställde favoriten. ;o) Jag snabbt och va sååå smidigt!

2010-04-19 @ 18:56:11
URL: http://l2kw.blogspot.com/
Postat av: Annelie

Jag har flera personer i min bekantskapskrets som har handlat från favoptik och som är supernöjda. Att Magdalenas gick sönder efter ett halvår skulle jag nog bara se som otur...

2010-04-19 @ 23:32:14
Postat av: Caroline - Mamma till två.

Jag har beställt hem provbågar en gång men längre än så gick jag inte. Det är så svårt att hitta glasögon till mitt lilla ansikte, men jag ska faktiskt ut i spanar svängen snart igen, nu jäklar ska jag finna mig ett par schyssta bågar!

2010-04-20 @ 10:20:01
Postat av: Anonym

Jag köpte bågar på Favoptic. Supersmidigt. Jag blev jättenöjd och leveransen var supersnabb.

2010-04-20 @ 16:36:12
Postat av: köpa linser

Många av mina kompisar funderar på att köpa linser, men har inte gjort det än. Själv har jag gjort det några gånger, och är supernöjd!

2010-04-26 @ 00:22:11
URL: http://www.köpa-linser.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback