Äntligen en kallelse

Elmer har fått en kallelse. Han har tid för sin biopsi den 6 maj på Östra sjukhuset i Göteborg. Det är alltså om precis 2 veckor. Han ska ta prov på "knasfläcken" på benet som vi trott är ett Mastocytom men som experterna tycker låter konstigt att han skulle ha både Langerhans cellhistiocytos och Mastocytos. Vi får väl se. Barnens farmor ska åka med mig och Elmer så vi får skjuts och sällskap.

Provet ska sedan jämföras med provet som togs när han var nyfödd för att få alla fakta på bordet.

Men förrutom knasfläcken på benet så har han ju en liten fläck på axeln också, helt slät, går inte att känna med fingret och oftast är den i det närmaste hudfärgad men den går att "aktivera" precis som knasfläcken så att den blir illröd. Dessa två hudförändringar tycks alltså bete sig likadant.

Knasfläcken uppstod i slutet av september/början av oktober ungefär medan lilla fläcken kom i typ januari.

Nu har det även uppstått ytterligare en lite mer permanent hudförändring som sitter på bröstet (han har ju haft massor av olika prickar men de har varit övergående) den växer långsamt men inte i diameter utan i tjocklek. Svårt att förklara men den är ganska liten och går knappt att se med blotta ögat för den är näst intill hudfärgad men den är utbuktande lite böldaktigt men ännu för tunn för att jag skulle kalla det för en böld men den går lätt att känna med fingret.

Det är precis som ett ärr skulle man kunna säga, bara det att när jag kollar på gamla foton så kan jag inte hitta att han haft någon prick där på bröstet.

Denna har jag alltså inte hunnit "rapportera" till hans läkare men jag tänker att det kan vänta så visar jag den om 2 veckor på provtagningen.

I övrigt har han som sagt varit väldigt prickig sista tiden, liknande de prickar som kom och gick hela hösten men samtidigt så är han ju förkyld och har varit av och till jättelänge. Så det kan ha med det att göra.

Så ser läget ut nu, många frågetecken men det händer iallafall lite nu iom kallelsen som kom idag. Kanske en del frågetecken kan suddas ut sen så vi kan lämna det här bakom oss äntligen.



Elmer IDAG - sötisen :-D

Märket under ögat, där han hade en äcklig tumörlikande böld när han föddes, har verkligen börjat bli riktigt fint nu :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Han är SÅ lik dig!

Ja, den där bölden han hade när han var nyfödd såg jätteläskig ut. Var det något i den? Eller bara skrumpnade den ihop?

2010-04-22 @ 23:47:35
Postat av: anna-i kampen mot min 6-årings cancer

Hoppas att ni får bra svar och inga något tråkigt.Kram.

2010-04-22 @ 23:50:39
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Bölden bara skrumpnade/torkade ihop. Allt han hade när han föddes började läka/torka ihop omedelbart när han föddes men för den bölden tog det lite tid. Tror det tog 3 veckor innan såret var borta om jag inte minns fel.

2010-04-22 @ 23:50:41
Postat av: j-s

Hej!

Jag har lagt upp en tävling i bloggen precis som jag tänkte att du nog skulle kunna vara inresserad av att delta i! http://hansmunmotminhud.blogg.se/2010/april/vill-du-vinna-ett-paslakanset-i-lantligstil.html

Kram Johanna-Sofia ♥

2010-04-23 @ 01:02:56
Postat av: Petra

Vilken tur att du är en så fokuserad mamma som har koll på allt ;-) En mamma som inte varit lika fokuserad hade säkert lätt missat hälften och inte varit lika påstridig på att få läkartid ;-)

Kram

2010-04-23 @ 05:22:22
Postat av: Bodil

Fina, fina Elmer!! Håller alla tummar jag har för att allting ser bra ut.

2010-04-23 @ 06:54:51
Postat av: Helena med Eskil och Simon

Håller alla tummar!

2010-04-23 @ 08:42:51
Postat av: thile

Fineste, kramgoe Elmer, tycker så

meget om deg <3

Tenker du kan sudda ut dine spørsmål

etter lege-besøket <3



Holder tomlene!!!



Klem

2010-04-23 @ 10:24:56
Postat av: Anonym

Å jag håller tummarna för er.

Fin din blogg har blivit.

Min lilla tjej är nästan lika gamal som Elmer, skiljer bara några dagar. förra v fick vi åka ambulans in med henne. Gå in o läs på min blogg så ser du vad om hände :o(. Riktigt läskigt.

Ha det bra nu o lycka till.

2010-04-23 @ 10:29:59
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hoppas din lilla tjej mår bra nu men jag kan inte gissa mig till din bloggadress ;-) så jag kan inte läsa.

2010-04-23 @ 10:34:13
Postat av: cicci

Hej i gen.

Glömde ju srkiva ut blogg adressen.

cizziandesson.blogg se.

Det va jag som skrev innan om min lilla tjej som fick åka ambulans förra v.

ha det gott.

2010-04-23 @ 11:31:14
Postat av: Carolina

Jag hoppas verkligen att ni kommer få svar efter den här undersökningen! kram

2010-04-23 @ 19:28:21
URL: http://carolina1979.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback