Sista dagen

Ett dygn kvar (ganska exakt) tills vi ska vara på förlossningen i Borås. Den här gången blir det ingen hemskickning för den här gången kan jag mer än väl motivera varför just jag ska bli igångsatt och just imorgon och inte kan vänta en minut till. Jag önskar jag hade vetat i måndags hur jag skulle må igår...

Kvällen och natten har varit mycket bättre än dagen igår. Mathias kom hem vid 20-tiden och hade med sig Thaimat mmm och sen blev det film, dusch och lägga sig lite tidigare än vanligt.

HAHAHA Så jäkla roligt! Jag släpade fram vågen och tvingade Mathias att väga sig för jag misstänkte att vi nog väger ungefär samma nu. Jorå *LOL* vågen stannade på 88,4. Nollställde den och klev själv upp: 88,4! Klockrent :-D

Ett sista försök till färdknäpp fick det bli bara-för-att lixom. Det har uppenbarligen inte funkat dock och jag fattar inte ens hur det gick att genomföra rent praktiskt men det gickfast det är roligt och krångligt :-D

Var vaken 2 timmar inatt mellan 2-4 och kunde verkligen inte somna om! Fattar inte vad felet var heller. Kunde inte sluta tänka på en vän som är inne och föder barn (fast jag hoppas hon är klar nu). Det sista jag läste på Facebook innan jag stängde datorn igårkväll var att vattnet gått så jag antar att det var därför hon fastnade i tankarna.

Skönt att jag kunde sova sen ända till halv 8 i morse istället för att springa upp klockan halv 7 och jaga Alvin i drygt 2 timmar innan det äntligen blev dagisdags.

Idag känns allt helt okej. Händer och fötter värker av svullnad men det gör inget. Det är bara ett dygn! Visserligen vet jag att jag kommer få leva flera månader med karpaltunnelsyndromet i händerna för så blev det sist men det är lugnt. Fötterna blir iaf normala.

Förkylningen är kvar men kroppen känns inte lika "trött" idag. jag skulle orka att föda barn om det satte igång idag, det hade jag inte gjort igår.

Tack för allt visat stöd <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt och mysigt att ni snart har eran lilla Ada hos er:-)



Lycka till i morgon

2009-09-02 @ 09:10:38
Postat av: mitha

Lycka till idag!!! <3

2009-09-02 @ 09:12:55
URL: http://himmelohelvete.se/wp
Postat av: Nina

Lycka till imorgon nu : )

Så himla spännande : )

2009-09-02 @ 10:54:56
URL: http://cheerilee.blogg.se/
Postat av: rebecca

Härligt med sådan post. :)

2009-09-02 @ 13:12:04
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: rebecca

fel inlägg.. suck.. virrig tidigare kommentar ska ju vara på senaste inlägget som handlade om post och gåvor. :)

2009-09-02 @ 13:13:31
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Karttu

Vi ska tro att morgondagen är en glädjens dag! Lycka till!!

2009-09-02 @ 14:04:38
Postat av: Marie, Markus mamma

Lycka till imorgon,(eller i natt om hoppsan skulle vilja ta sig ut iallafall)=)

2009-09-02 @ 21:11:01
Postat av: Bodil

Hoppas att det är på G nu, eller att det rentav är klart!

2009-09-03 @ 11:05:52
URL: http://enmynta.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback