Första dagen + klippning

Idag började Mathias jobba igen och stack iväg 05:30 som vanligt. Jag har haft FULLT UPP med andra ord :-) Victor hade utedag idag så min dag började med att göra matsäck förrutom att ta hand om de två små. Alvin skulle ha frukost och sånt innan dagis och så Elmer som också ville ha frukost (några gånger) och kläder.

Sjalade på mig Elmer och skulle gå till dagis och såklart - spöregn! Najs..

Alvin har ju bara 3 timmar dagis numera också. UTAN frukost och lunch eftersom våran bajskommun sparar pengar på barnen. Jag hann med att greja en del dessa timmar iaf. Tvätta två tvättar och hänga tex. Diska.

Dumt nog lagade jag inte lunch innan Alvin kom hem och han var ju vrååålhungrig och världens gnälligaste så från och med i morgon kommer jag ha lunchen klar när jag ska hämta honom - bara att gå hem och äta.

Har också klippt de Victor och Alvin idag :-) det var ju verkligen inte en sekund försent om man säger så haha. dessutom har Victor skolfotografering imorgon så det var tvunget i hans fall.

Lyckades till och med "laga mat" i bra tid :-) dvs steka på lite pyttipanna ;-) men det duger ju det med.

Det går att få ihop dagarna, fattade inte hur jag skulle lyckas själv men tvärt om så har jag nästan fått mer gjort idag än när Mathias varit hemma också. Märkligt det där.

Jag har lagt upp en massa bilder i bilddagboken på killarnas nya frisyrer. Men kolla även bakåt för det finns lite nytt även andra dagar.


Ballen blev sååå fin nyklippt <3

Kommentarer
Postat av: thess

Men så upplever jag det också. Att det blir mycket mer gjort när den andra inte är hemma :p

2009-09-22 @ 19:25:06
URL: http://www.morriis.blogspot.com
Postat av: Tessan

Jätte söta barn du har :)

2009-09-22 @ 20:22:54
URL: http://varvagmotbarn.blogg.se/
Postat av: klara

det är precis likadant här, inget blir gjort när man är två hemma. då kan man ju umgås istället för att städa och sånt tråkigt ;)

2009-09-23 @ 07:31:26
Postat av: Johanna M

Jag håller med om att man stressar på mer och får mer avklarat när man är själv.



Och självklart är Alvin söt som socker i sin nya frilla... Ska kolla in de andra bilderna också.

Postat av: åsa

vilken bajskommun!!

Isabella är på dagis mellan 9-15,men det är i Stockholms kommun.

Fina grabbar du har,alla tre!

2009-09-23 @ 12:29:14


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback