Efter Alvin

Kan ju visa upp resultatet efter Alvin då bara-för-att ;-)

Jag vägde 58 kg före graviditeten, 62 kg på inskrivningen, 81 kg när han föddes den 5 juli.

Jag hade som delmål att komma under inskrivningsvikt före efterkontollen och målet var att vara nere på före-gravid-vikt innan jul.

Facit blev att jag vägde 61,7 kg på MVCs våg på efterkontrollen (när Alvin var exakt 11 veckor) och den 19 december vägde jag 58 kg :-)

Så här såg det ut:



Magen var mycket större efter förlossningen än på 2-veckorsbilden men jag har inga foton på det.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Gjorde du några speciella magövningar för att få magen så liten igen? Tacksam för tips! :)

2009-09-25 @ 11:57:35
Postat av: Beckah

Tyvärr har jag inga tips för jag gjorde ingenting. Jag gick till och från affären och öppna förskolan och BVC typ så ett par promenader i veckan blev det. Det var all träning.

2009-09-25 @ 12:05:45
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Emelie

Oj, nu mår jag dåligt. På tisdag är det 11 veckor sedan jag födde barn. Gick upp 15 kilo under graviditeten och har 8 kilo kvar!!

Säg att du åtminstone höll en bra diet efter Alvins födelse? Är avundsjuk på din återhämtningsförmåga.



Ps. Alla dina söner är jättefina.

2009-09-25 @ 12:25:50
URL: http://litenfamilj.bloggplatsen.se
Postat av: Beckah

Tyvärr ingen diet heller. men jag kan glädja dig med att den lilla påsen på magen faktiskt också var det, en slapp tom skinnpåse som aldrig kommer försvinna (annat än med kirurgi).



Sen gick jag ju upp 4 kilo igen förra hösten när Alvin var dryga året och inte ammade lika mycket längre ;-)

2009-09-25 @ 12:29:07
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Marie, Markus mamma

Ja, jag håller med om att det var fort du gick ner. Har presis nått den vikten jag hade innan graviditeten med Markus. Notera han är 25 månader nu=) Hoppas det går lika bra för dig den här gången. Kram

2009-09-25 @ 15:19:40
Postat av: jessica

är nyfiken på hur det har gått med din "operation återställning" med tanke på att jag själv är inne på samma :) men kan tänka mig att det tar ett tag för dig för du hade en fin kula=)

2009-10-09 @ 16:13:55
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: Beckah

Min viktnedgång stod stilla på 73 en vecka och är nu nere på 72 så det går väääldigt sakta tyvärr.

2009-10-09 @ 18:54:16
URL: http://beckahbitch.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback