Woooohooooo BARNLEDIG!

Wiiiiiie! Vi har barnfritt här ikväll!

...nej Elmer räknas inte ;-) han är ju jag och jag är han. Iaf tror ju Elmer det, så vi kör på det  :-p

Men Alvin och Victor är borta :-)

Victor gick hem till min syster i går och har bott där hela helgen :-D ja alltså, egentligen är det väl sina kusiner Celine och Oliver han är hemma hos och inte sin moster då ;-)

Jag har bara sett till honom två korta snuttar. Igår när han kom hem för att hämta tandborste och idag när han kom hem ett tag för att duscha, byta kläder och hämta lite grejer.

Jag har varit iväg idag och shoppat med Mathias mamma och vi kom hem lagom till jag skulle hämta ballen på dagis så han hann ju se farmor och ville följa med henne hem men hon hade inte bilstolen insatt så det gick inte och han blev så besviken. Vi fick lova honom att pappa skulle köra dit honom efter jobbet istället.

Sagt och gjort - Alleballen fick åka hem till farmor och farfar efter vi ätit middag och så ska han sova över. Så nu är vi barnlediga!!!

Jobbigast här hemma för tillfället är utan tvekan Alvin. Han tar mest uppmärksamhet, kraft, tid, energi och tålamod. Det är han som vaknar på nätterna och skriker - inte Elmer. Elmer vaknar till och gnyr, får bröstet, somnar om. Alvin vaknar och gråter, skriker, gnäller, klättrar och klänger, klagar och kräver bröstet (men får inte - jag tänker INTE nattamma en tvååring) och vill ha välling och vatten och allt möjligt. Han vaknar MINST 2 gånger varje natt. SJUKT påfrestande! Han har sovit bra på nätterna precis hela sitt liv men som några kanske minns så testade vi egen säng åt honom i somras och trots att det verkade gå bra så blev det totalt fel. Han började ju sova i min säng igen + att han började med ovan beskrivna beteende med uppvak.

Men visst, nu vet jag ju inte om uppvaken beror på att vi försökte börja med egen säng eller om det blev så här för att Elmer föddes. I vilket fall hoppas jag att det ska gå över snart. Jävligt snart.

Det är också Alvin som vaknar typ 6 på morgonen och vill kliva upp - inte Elmer. Elmer skulle lätt sova till 9-10 om han inte blev störd av Alvin och av att jag alltid måste gå upp med Alvin.

Det är Alvin som river ut, stökar ner, kladdar, förstör, klättrar osv. Han är kort och gott väldigt väldigt krävande.

Meeen å andra sidan är han ju den största glädjespridaren hemma också :-) med sina clownaktiga påhitt, bubblande skratt och knasiga ideer. Man blir varm och glad hela tiden och man får skratta hjärtligt flera gånger om dagen tack vare Alvin.

Men nu ska det bli väldigt skönt med en skrikfri natt + en sovmorgon! :-D ...om Elmer vill, alltså ;-)

Kommentarer
Postat av: Sassa & Seb

Låter alldeles perfekt sådär en natt;)

2009-10-31 @ 09:19:37
URL: http://ourson.blogg.se/
Postat av: thile

Håper dere har hatt en skön sovmorgon <3

2009-10-31 @ 10:21:01
Postat av: Jelika

Känner igen mig til viss del i din beskrivning om Alvin för Tore är likadan.

Värst är det när jag måste amma el ta Zeb överhuvudtaget!

Men de mysiga och bra stunderna väger upp allt och gör att man får ny kraft till att orka dagen :-)

2009-10-31 @ 10:41:20
URL: http://jelikas.blogg.se/
Postat av: sussie

Usch det är verkligen inte så roligt alla gånger. Här hemma har vi 2 st som inte sover hela nätter, och Ebba äter fortfarande på natten. Ibland är det riktigt jobbigt men av nån konstig anledning så vänjer man sig. Man får väl sova när man är pensionär.

Jag hoppas att ni snart får ordning på sovandet och kommer in lite rutiner som passar hela familjen. Du är duktig Beckah tycker jag.

Och barnen är jättefina!

Kram Sussie

2009-10-31 @ 10:48:58
URL: http://dejagalskar.blogg.se/
Postat av: Cdot

Det är jävligt skönt att läsa din blogg Beckah!! Min 2-åring är precis lika krävande PLUS att hon försöker sig på flertalet mordförsök på sin lillabror!! Vi skulle behöva ha ett secretservice team till sonen! Hon vaknade varje natt första 2 veckorna med lillebror. nu sover hon men vaknar ofta av honom runt 5....suck...

2009-10-31 @ 13:01:51


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback