Uppdatering om Elmer 7 veckor

Idag blir Elmer 7 veckor gammal :-)

Kan meddela att Elmer inte fått en enda ny prick på 1,5 vecka och alla han hade har läkt eller är på väg!

Till och med ryggen börjar bli fin nu och han har ingenting i hårbotten alls. Det som syns är den under ögat och en svag röd fläck på kinden samt lite på ryggen men han har blivit jättefin!

Känns toppen!

I munnen syns det ännu men det försvinner säkert det också.

Jag har inte vägt honom men han ser smalare ut om magen och benen så han har antingen gått upp dåligt eller vuxit mycket på längden. Enligt vågen hemma så har han inte gått upp alls men den är ju inte så tillförlitlig.

Han har blivit varm sista dygnet och legat mellan 37,5-37,9 så ingen feber men varm med iskalla fötter + att han sover hela tiden (hans normaltemp är 36,9-37,1)

Jag är inte speciellt orolig men håller koll på tempen och har bett BVC om en extra vägning nästa vecka (har inte fått svar än) eftersom det annars skulle blivit 4 veckor mellan vägningarna.

Han utvecklas i övrigt som han ska. Har i veckan börjat le mycket mera, har börjat jollra lite och "pratar" med kroppen genom att sparka och vifta mycket när han är glad.

Kommentarer
Postat av: thile

Herlig! Toppers..:-) Tror du ikke vekten 'står stille' på så små bebiser av og til? Du går en herlig tid i møte nu <3

2009-10-23 @ 11:38:10
Postat av: Pellinell från FL

Hej, såg att du hade fått barn, hamnade här - har nu läst hela berättelsen om förlossningen och allt du har skrivit om Elmers sjukdom. Ni är beundransvärda tycker jag, coola mitt i all oro och med fantastiskt positiv inställning. Och en otroligt söt liten bebis!

Från och med nu skall jag hålla koll på din blogg.

Stort grattis och kram, hoppas allt fortsätter gå bra med lillen!

2009-10-23 @ 20:41:22
Postat av: Beckah

Tack Pellinell <3

2009-10-23 @ 20:42:21
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Trollis

Så SKÖNT! Finaste E!

2009-10-24 @ 22:33:32
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Thorla

Lilla söta Elmer, håller tummar och tår för dig och din familj.

2009-10-30 @ 20:05:34
URL: http://hemligbulle.blogspot.com/
Postat av: Pelikan

Jag har just hittat hit via omvägar från andra bloggar, och jag vill bara säga att Elmer inte har blivit jättefin, det var han från början! Elmer är inte långt efter min son (som ju är den allra finaste i världen!) Nu hoppas jag så att det fortsätter att gå bra.

2009-11-03 @ 21:59:54


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback