Stackars Alvin :-(


Min stackars lilla Alvin mår inte bra :-(

Han gråter och skriker då och då med någon minuts mellanrum över att han har så ont i snoppen och han har begärt blöja men vägrar kissa. Så antagligen uvi :-(

Har ringt VC men vi har sånt där idiotiskt ringa-upp-system så de ska ringa mig om en halvtimme. Han har fått alvedon iaf för 25 minuter sen.

Fast han har ingen feber så det skulle ju kunna vara skräp innanför förhuden eller något också. Jag får inte titta för då skriker han som en besatt för det gör så ont.

Lille plutten :-(

Lite mys i soffan med lillebror är en bra tröst iallafall. Mobilbild från nyss:





**

Uppdatering;

Sköterskan som ringde upp gissade på Balanit eftersom han inte har feber. Vi får väl se. Jag ska iaf gå med Alles balle till vårdcentralen kl 14:40. Nu är han rätt lugn för när alvedonet började verka vågade han kissa äntligen. Fast han fick sitta på huk och ha blöja på sig för att våga.

Kommentarer
Postat av: Elin

Är den röd och svullen?

K hade så och vägrade kissa. Men under våld nästan (låter hemskt men va nödvändigt) så sprutade jag in xolocain så det bedövade, och då kissade han och det va massa vitt gegg som kom med ut. men det va för trång förhud och vi fick nån salva att smörja med efter att han hade badat(varmt vatten mjukar upp så det blir lättare att dra tillbaka)



hoppas de ringer upp snart.

här har de nästan sånt system. man får ringa på en telefontid och ibland säger rösten att man kan trycka in sitt telenr så ringer de upp när det blir någon ledig. iofs hellre det än att man ska behöva sitta med telefonen vid örat i 30 minuter...



krya på sig

kram

2009-10-12 @ 13:28:46
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Beckah

När han väl kissat så somnade han och då tog jag en titt. Dels verkar han ha trång förhud (jag har aldrig testat innan) och sen såg jag att han är väldigt röd på insidan så ja, det är antagligen Balanit.

2009-10-12 @ 14:03:55
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Sussie

Men stackars lilla plutten.

Min älsta pojk O hade trång förhud och vi hade JÄTTEMYCKET besvär med det. Bla så som du beskriver. Tydligen är det jättevanligt.

Vi fick råd att tvätta noga varje dag bara dra bak en liten bit precis så man ser ollonet och tvätta med intim olja och vatten. Vid besvär så gjorde vi det efter varje gång han hade kissat. Vi skaffade en "dopp i snopp kopp" Låter hel knäppt, men då tog vi en liten ägg kopp med ljummet vatten och lite olja i som han doppade snoppen i. När han hade mycket besvär så fick jag av läkaren en jätteliten och smal medicin spruta som jag skulle spruta in ljummet vatten under förhuden med och det blev genast bättre.



Ja det är dom tips jag kan ge. Nu är äntligen O fri från besvären och han fick börja töja ut den trånga förhuden vid varje dusch så fort han var tillräckligt stor. Så nu ska det inte vara mer problem.



Lycka till! Kram Sussie

2009-10-12 @ 14:27:22
URL: http://dejagalskar.blogg.se/
Postat av: Anna- I kampen mot barncancer.

Lilla gubben då, hoppas det blir bra snart.

:-(

Man vill ju bara blåsa bort det onda men ibland är det svårt.

kram

2009-10-12 @ 17:52:11
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men ett sånt system är ju tusen gånger bättre än det som var förut dvs att det var upptaget JÄMT! Nu får man ju alltid tag på dem då dem alltid ringer upp!

2009-10-12 @ 18:19:28
Postat av: Elin

Ja det va det kasper hade med. Usch det gjorde så ont på han :-(

Till mig sa dr att det va bra om han badade och efter typ 20 mins i badet spola under huden med ljummet vatten med en medicinspruta.

Kasper va runt 3 då och har inte fått tillbaka det som tur är efter att vi gjorde så,plus den salvan vi fick att smörja med.

Hoppas han blir bättre snart!

2009-10-12 @ 18:20:02
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Tina

Min son har samma problem. Bara att spola rent med de där doseringssprutorna och kramas mycket. :)

2009-10-12 @ 23:50:50
URL: http://www.fejdan.com
Postat av: Amanda & Oscar

Hoppas att det blev bättre!

Underbar bild :)

2009-10-13 @ 00:48:44
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: jessica

förlåt, men varför ammar du en pojke på 2 1/2 år? ser faktikst lite äckligt ut...

men jag hoppas de går bra för lillakillen imorron då ni får alla svar!:)

2009-10-13 @ 10:18:28
Postat av: Tina

Oh lord, vad jag är allergisk mot kommentarer som ovanstående här. Huh, man ammar väl så länge man vill, det är svaret på VARFÖR

2009-10-15 @ 17:18:27
URL: http://www.fejdan.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback