Känns bra nu

Idag gick Alvin sin andra dag med sina vanliga dagistider igen! japp! Nu har han fått börja med sin 9-15 äntligen!

Vilken enorm skillnad! Vilket upplyft! Igår kände jag mig mycket mindre stressad. Idag har jag lyckats åka iväg till Kinna och shoppat till och med och det bästa av allt; när jag hämtade Alvin från dagis idag hade jag tid, ork och lust att stanna ute och gunga med honom!

Det var första gången sen Elmer kom. Låter såklart både illa och konstigt men ja, så är det. Hela mitt liv är upp-och-nervänt och kaos och jag har noll energi - psykiskt.

Hemmet är dock inte i ordning just nu men jag har skitit i det de här två dagarna till fördel för annat som sagt och det känns som om jag valt rätt för jag mår så himla mycket bättre efter dessa två dagar! Imorgon ska jag ta en promenad och handla med Elmer + greja lite hemma :-) *ser fram emot*

Alvin har inte sovit middag på dagis heller dessa dagar så han har kunnat gå och lägga sig tidigt hemma. Vi har alltså haft ett mysigt och effektivt umgänge några timmar istället för hela dagarna med en trött mamma som bara gnäller och psykiskt inte orkar med någonting.

Detta var väldigt välbehövligt för oss faktiskt. För allas skull.

Kommentarer
Postat av: Katja

Vad har han gått för tider förut då? Förstår att det är skönt, ha inte dåligt samvete inte!

2009-10-21 @ 21:37:42
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Beckah

Under typ halva graviditeten, medan jag var sjukskriven, gick han 9-15 och sen när Elmer föddes och jag bara var föräldraledig så fick han gå 8:30-11:30 som alla andra men nu har jag fått beviljat utökad barnomsorg av sociala skäl så nu har han fått tillbaka 9-15.

2009-10-21 @ 21:41:50
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Kristin

Skönt! Jag förstår dig fullständigt!



Har kommunen ändrat tiderna igen?

2009-10-22 @ 07:19:26
URL: http://winnertaco.blogg.se/
Postat av: Linda

Tänk vad olika det är. För mig var det tvärtom. Jag tyckte det var så skönt att slippa dagistider Mina var tio och två när lillebror kom som är tre månader nu....njuter av att vara ute...inne..vila med barnen...läsa sagor.

2009-10-22 @ 08:33:16
Postat av: Beckah

Linda; skönt :-) så skulle jag också vilja känna men nu blev det inte så med en mamma (jag alltså) som har en kronisk depression, ett föräldraförhållande som är halvt kraschat, en 11-åring med stora problem hemma + i skolan och hjälp från soc och BUP och en bebis som föddes med en sjukdom som skapat mycket oro och tagit mycket kraft från familjen. Mitt däremellan en svartsjuk och vild tvåårig som vill styra familjen.



Men gött att du kan leva i den där mysiga drömbilden som jag och många med mig bara kan drömma om :-)

2009-10-22 @ 08:49:36
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: thile

Så godt og lese, fineste mamma <3! Det begynner 'gå seg til'for deg nu, så glad for din skyld.

Ha en herlig promenad!!! Klem <3

2009-10-22 @ 10:01:18
Postat av: Lindisen

vad skönt!!! Låter som du mår mkt bättre det är du värd. Kramar Linda

2009-10-22 @ 11:37:25
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det är väll inget konstigt att du inte orkat gå ut med Alvin, det är inte alls illa, hallå du har precis fått en liten bebis! Låt det tar sin tid, visst har man dåligt samvete men det bör du inte ha, han har ju en pappa som kan vara lite extra med honom nu första tiden. stressa inte men det är skönt att ni kommit in i en bra vardag!

2009-10-22 @ 13:12:17
Postat av: åsa

va skönt att det verkar ordna upp sig, du ska se att det blir bara bättre nu!

många kramar

2009-10-22 @ 14:38:02
Postat av: Katja

Jaha, ja då är jag med. Här är det 9-14 när man är fl. Men det är ju olika. Får han gå varje dag?

Härligt att läsa att du fixat och varit till öf. och allt! Det brukar ju kännas bättre när man fårr nåt gjort! Ha en skön kväll!

2009-10-22 @ 18:09:42
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Johanna M

Det är verkligen inte konstigt att du behöver den tiden, det är tufft i sig att ha tre barn (varav en tvååring och en nyfödd), och det finns ju faktorer som gör tillvaron extra påfrestande.



Som du själv skriver - alla mår bra av det! Sen är alla olika, det finns ingen lösning som är "rätt för alla".

Postat av: Trollis

Gott.

2009-10-24 @ 22:36:47
URL: http://www.thinki.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback