Försäkra? Mouahahaha


Tyckte det kunde vara kul att testa iallafall...

Ringde Trygg Hansa eftersom jag har de andra barnen försäkrade där. Jo tjena. Blev kopplad till någon annan avdelning först. Nån typ riskbedömningsavdelning och fick prata med en kvinna där som först påstod sig känna igen namnet Langerhans cell Histiocytos men fick snabbt ta tillbaka det när jag började förklara.

"Jag ska kolla vad våra riktlinjer säger" sa hon sen och jag svarade att hon antagligen inte hittar några på den här sjukdomen. Det gjorde hon inte heller utan fick ursäkta sig och gå iväg och prata med en expert.

När hon kom tillbaka sa hon bara blankt nej. Det går inte för sig. Inte över huvudtaget. Jag är välkommen att återkomma när han är 18 månader och vi vet hur det hela utvecklat sig så kanske de kan göra ett nytt ställningstagande då om en reducerad försäkring.

I dagsläget kan de enbart erbjuda en olycksfallsförsäkring (vilket han redan har till 6 måndagen iom den gratis gravidförsäkringen jag tecknade).

Well well... nu har jag försökt iaf.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Rätt sjukt att man inte får försäkra sjuka barn

2009-10-07 @ 13:16:48
Postat av: Anonym

Är du med i facket? Jag är emot facket..men tur i oturen var jag medlem i kommunal när min dotter föddes med en immunhudsjukdom. Då var hon redan försäkrad iomed medlemskapet. Hon har fått ersättning för sin sjukdom ett engångsbelopp på 104 000 kr. Vi har fått teckna en utav sjukdomsförsäkringarna. Vilket vi är nöjda med. Det är enda anledningen till att jag fortsätter mitt fackmedlemskap för vi kommer aldrig kunna teckna henne på ngt annat sätt. Vi får ersättning varje gång vi varit på läkarbesök. 400 kr per gång. Om det är ett besök som tar en dag. Bensinkostnader plus mat i restaurangen under dagen ersätter dem. Hennes slemhinnor i lungorna tog stryk av sjukdomen. Så nu får hon ut ytterligare ett basbelopp.

2009-10-07 @ 13:43:19
Postat av: Beckah

Mathias är medlem, inte jag.

2009-10-07 @ 13:59:05
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Kaiza

Har du ringt till andra försäkringsbolag? Folksam är ofta mer tilåtande fast då till en högre premie förstås. Känner en familj som fick teckna sjukförsäkring för sin hjärtsjuke son i folksam så det är inte helkört.



Vi fick också blankt nej till sjukförsäkring. :-(



Kan vara värt att kolla upp om Mathias fack har något avtal med försäkringsbolag.

2009-10-07 @ 14:11:23
Postat av: Wilma

Fick inte heller försäkra min son pga av en missbildning han föddes med. Men genom mitt fack Kommunal fick han försäkras. Se om Mathias kan ta genom sitt fack.

2009-10-07 @ 14:36:18
Postat av: sandra

Ring Ace Europe eller kolla in deras hemsida. Den färäkringen är jättebra till lite speciellare barn. Ger ju såklart inte samma skydd som en vanlig sjukförsäkring men den är bättre än enbart en olycksfallsförsäkring.

2009-10-07 @ 14:38:51
URL: http://morsandra.blogg.se/
Postat av: Maria

Testa andra bolag. Det kanske är nej hos någon som andra säger ja till.



Kram!

2009-10-07 @ 14:47:46
Postat av: Anonym

Men så är det överallt på alla försäkringsbolag man kan inte försäkra någon om de redan har en sjukdom men de kan ju göra en vanlig försäkring men som inte täcker just sjukdomen. Ingen av oss i våran familj som har astma har fått göra en försäkring över den sjukdomen vi har. Tyvärr är det så och det är samma när det gäller djur.

2009-10-07 @ 15:41:43
Postat av: Beckah

Jag vet att det är så. Alvin är fö.rsäkrad fullt med undantag för Öroninflammation eftersom han redan hade haft det 2 ggr när jag tecknade försäkringen.



men Elmer ville de inte ta emot alls, inte ens med en reducerad försäkring eftersom sjukdomen är så ovanlig och kan sätta sig precis var som helst. Allt som händer Elmer skulle kunna vara sjukdomsrelaterat så därför går det inte ens göra en sån specialförsäkring.

2009-10-07 @ 15:48:30
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men kolla med Aca för som du beskriver så kunde vi inte få ut något på en vanlig sjukförsäkring för lunginflamationera/öronflamationerna/uvi:n, krupp ja allt kunde ha att göra med hans extra kromosomer, men med Ace har vi fått ut varje gång vi legat inlagda för något....

2009-10-07 @ 16:29:24
Postat av: Anonym

jag som skrev nyss :-)

2009-10-07 @ 16:30:09
URL: http://morsandra.blogg.se/
Postat av: syrran a

mathias kan ta folksams nya barnförsäkring genom facket den e den bästa... jag har ace försäkringen oxå den e bra för vissa saker som tex tänder.. och billig..

2009-10-07 @ 17:30:45
Postat av: Anonym

Hoppas ni hittar ett sätt att fösräkra er lille goding på ..Jag har oxå genom facker..Folksam.

2009-10-08 @ 08:06:00
URL: http://metrobloggen.se/Dedes


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback