Det känns inte riktigt bra...


Sjukhusbesökt igår var jobbigt.  (Bilder finns i bilddagboken: http://beckah82.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1254348001&id=413790639 )

Först kom vi till barndagvården för att sätta Emlakräm, ta foton och väga lille palten. Fotograferingen gick bra och sen i väntan på vägning så stoppade jag den nakna gobiten innanför tröjan och sa till honom "nu är det förbjudet att bajsa gubben" och självklart...

Direkt efter jag sagt orden ser jag hur det lyser till i hans ögon, han ser koncentrerad ut och jag fattar vinken och hinner tänka "neeej" innan det sprakar till och hela jag är nerbajsad :-)

Jag kan meddela att den gula färgen i bebisbajs är verkligen STARK. Trots mycket skrubbande och gnuggande fick jag ändå traska omkring med en stor lysgul fläck i flera timmar sen innan vi kunde komma hem.

:-D

Anyway...

Sen vägdes han och har gått upp bra som vanligt. Nu väger han 5330 gram nybajsad ;-)

Sen fick vi promenera genom kulvertarna bort till röntgen. Jag i min naiva dumhet trodde att "helkroppsröntgen" var just det - en bild på hela kroppen. Det är det inte. Det är en ma<ssa bilder. Var arm för sig, varje ben för sig osv osv.

För varje bild fick vi mordhålla Elmer för att han skulle vara stilla och han SKREK, fy fan :-( när som helst annars man hade behandlat ett barn så där så hade det varit barnmisshandel :-( det var verkligen inte roligt för mammahjärtat att se hans första tårar.

Sen fick vi gå tillbaka till barndagvården - och vända! Tydligen hade de GLÖMT att ta en röntgenbild! "är det ett skämt?" var jag tvungen att fråga men det var det inte så vi fick gå tillbaka.

Då sov Elmer så den bilden kunde tas helt utan skrik.

Återigen tillbaka till avdelningen och så tog de blodproverna. Sen satt vi över en timme och väntade på läkaren. varför vet vi inte för det var inte något viktigt som skulle sägas eller göras. Kanske är det bara rutin att de SKA träffa en läkare när de kommer dit?

Efter 3,5 timme på sjukhuset kunde vi äntligen åka hem.

Elmer var skrikig, gnällig och ledsen hela kvällen. Så brukar han aldrig vara. har aldrig varit.

Nu på morgonen tittade jag i munnen på honom och blev ganska bestört faktiskt. Någon gång efter sjukhusbesöket igår har det förvärrats inne i munnen. Han har blivit svullen och fått ett sår. Det har skett fort och jag blir lite nojig efter att ha sett bilder på deformerade munnar på LCH-barn...

Dessutom blir jag orolig över att han ska få problem med ätandet!

Ringde Barndagvården som sa att jag kan komma och visa upp honom för läkaren men "våran" läkare i Borås är inte där idag så jag sa att jag väntar tills på måndag istället om det inte utvecklas ännu mer under helgen. Då ville hon att jag skulle söka akut med Elmer.


Munnen är sned på bilden. Utgå ifrån mittenstrecket i gommen och tandköttet så syns det vad som är vad.

Kommentarer
Postat av: Elin

Fy vad jobbigt! Förstår att det skär i hjärtat :-(

Hoppas verkligen att ni slipper mer trassel nu och att eran goding blir frisk! Kram från Elin

2009-10-02 @ 10:41:37
Postat av: milla

Usch! Vilket hemskt läkarbesök. Gråter bara jag läser ditt inlägg. Tänker på hur jag reagerade på BB för ett ynka nålstick som fick Malte att tjuta riktigt hjärtskärande...Jag hade nog dött en smula där vid röntgenbädden. Hoppas allt ordnar sig så bra det kan. Jag tänker på er ofta. kram <3

2009-10-02 @ 11:01:52
URL: http://www.ganskahomemade.se
Postat av: Sandra

..tänker på er och önskar att allt ska bli bra!

2009-10-02 @ 12:29:27
URL: http://zandrisens.blogg.se/
Postat av: thile

Kjære du, jeg får tårer i øynene når jeg leser, hva dere må stå ut med:( lille vakre Elmer, hvor er han tapper. Du har en fin humor i dine kommentarer, og husk, Elmer trives og legger godt på seg:o)

Tenker så mye på dere, klem

<3

2009-10-02 @ 15:08:13
Postat av: jennie

Har tänkt mycket på er! Måste var väldigt jobbigt psykiskt att inte veta vad som kan tänkas vänta.. Håller tummarna att det "bara" är just huden som är drabbad!Men finns det inget man kan göra för att behandla såren?, tänker främst på de som är i munnen OM det skulle påverka honom med amning mm.?

2009-10-02 @ 15:41:25
URL: http://jenniemedtre.blogspot.com
Postat av: Filura

Hujedamig. Jag kan inte ens tänka mig in hur det är för er just nu. Onekligen så ser ju svullnaden i munnen inte "naturlig" ut. Men frågan är hur "farligt" det är. Hoppas det går tillbaka snart och han blir bättre.

2009-10-02 @ 21:48:52
URL: http://www.mysfias.se
Postat av: Trollis

Lilla gos då. Att ha sår i munnen är jätte obehagligt. Vet man juh själv. Och en så'n liten en kan juh inte annat än gråta för det. Lilla då. Blir alldeles ledsen här. Hoppas verkligen att det läker snabbt och att han inte ska få lida mycket av detta i framtiden. Svårt när man vet så lite om detta och när det är så olika för olika barn.



Stoooor styrkekraam.

2009-10-03 @ 11:19:42
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Amanda & Oscar

Usch vad mycket ni får gå igenom. Stackars liten Elmer.. men det var ju kul att han fick bajsa ner mamma sin :)

2009-10-03 @ 12:02:42
URL: http://glantan.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback