BVC - 6 veckor

Imorgon blir Elmer 6 veckor gammal och idag hade vi BVC-tid.  Egentligen orkade jag inte gå eftersom jag har mjölkstockning och feber men jag ville ändå få iväg Alvin till dagis så efter mycket kämpande och krångel tog jag mig iväg med Alvin och då var det ju bara att fortsätta vidare till BVC när vi ändå var klädda och klara.

Elmer hade inte ätit på en lång stund så jag förstod att han inte skulle ökat lika mycket som sist då han var nyäten vid vägningen.

Fick svara på frågor också, något formulär som är till för att upptäcka deprimerade mammor. Jag fick 9 poäng.

Nästa BVC-tid är läkarbesöket/tvåmånaderskontrollen men han kommer att vara 2 månader och 6 dagar gammal.

Här kommer senaste siffrorna:

091015, 6 veckor (5v+6d)
Vikt: 5970 (+230 , 32,8/dag)
Längd: 60,2 (+1,3)
Huvud: 39,8 (+ 0,3)

091008, 1 månad+4 dagar (4v+6d)
Vikt: 5740 (+570 , 57/dag)
Längd: 58,9 (+1,6)
Huvud: 39,5 (+ 1,1)

090928, 3,5 veckor (3v+3d)
Vikt: 5170 (+170 , 42,5/dag)
Längd: -
Huvud: -


Kommentarer
Postat av: Elin

ja just ja, dessa frågor.

sist tyckte ja bvc kärringen va så jobbig så jag hittade på en massa :-D haha.. hon blev helt förfärad och frgade om ja inte ville ha kontakt med kuratorn. HAHAHA...

satt en hel jävla timme hos henne och kom aldrig därifrån. så numer säger ja bara att allt är så bra så, ler och ser glad ut, så ja kommer därifrån.

bvc här är inte som många andra bvc. denna kärring är totalt inkompetent.

idag fick jag dock komma till en som va jättetrevlig och framförallt BRA.



han växer ju så det knakar den lille rackaren s



2009-10-15 @ 11:42:16
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej! Hittade din blogg på FL och tycker att den är skitbra särskillt den delen om amning! Ha det bra!

2009-10-15 @ 14:36:58
URL: http://www.metrobloggen.se/frufasth
Postat av: Helene

Han hade ju gått upp jättebra! 230 g på en vecka är ju inte fy skam!

Ang. formuläret, 9 poäng av?

2009-10-16 @ 14:46:35


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback