VÅRA ÖNSKELISTOR

Eftersom det var så jäkla känsligt när jag la ut önskelistor i slutet av sommaren så är det en självklarhet att jag nu lägger upp önskelistor inför julen också :-)


Elmer önskar sig
(enligt mamma)

Kläder strl 74 eller 74/80 , gärna glada färger, gärna po.p
Hoppgunga
Nån bebisleksak
Sängkläder storlek vagga (för det är vad hans täcke är)


Alvin önskar sig
(enligt mamma)

Filmer - tex Laban, Disney, Astrid Lindgren
Matstol (hög vanlig stol - ej bebisstol)
Kläder strl 98 och 98/104 - gärna Po.p
Bilar
Förvaring till rummet, typ plastbackar och sånt
Sängkläder storlek spjälsäng (för det är vad hans täcke är)



Victor önskar sig (hans egna önskningar)

Pengar
En Wii-konsol + spel
En dator
Internet
X-Box 360 + spel
Kläder strl 146
Strumpor och kalsonger
PS2-spel
PSP + spel
DVD-spelare
En ny TV
En TV-möbel
En ny bokhylla
Ett duntäcke
En stor kudde
En ipod
Spikmatta



Beckah önskar sig
(en kanske inte helt seriös lista)

En bil! Vilken som helst egentligen men gärna en Citroën C3 (sååå söt och perfekt)
En systemkamera. Gärna en Nikon D90 eller liknande men Nikon D60 går finfint ;-)
En ny TV. STOR och platt såklart!
Ny soffa. Gärna svart skinnsoffa.
Massor av krukväxter med svarta eller vita krukor
Färg till min  skrivare! HP Photosmart 6160
En ny tvättmaskin
Noppning och färgning av ögonbryn + sällskap dit och passning av Elmer den stund det tar (typ 20 min).
En gjutjärnsgryta
Presentkort överallt :-P
Städhjälp hemma 2 gånger i veckan i ett år
En tatuering med mina barns namn
Diskmaskin
Vattenkokare
En ryggsäck
Solariepengar + sällskap dit och passning av Elmer den kvarten
Varmt fluffigt duntäcke
Tjock mjuk bäddmadrass 105 cm

Ja ...listan är typ samma som när jag fyllde år ;-)


Mathias önskar sig (kanske inte heller 100% seriöst)

En spikmatta
PS3-konsol
1 vecka skidsemester
En teckning och en puss
Ett par fina skor strl 45
Fina kläder strl fetto
Mer tid
Godis
Fin och fröjdefull jul
En minisemester till Danmark - badhus + hotell
En platt-TV
En Bluerayspelare + filmer


Kommentarer
Postat av: carin

Ja, klart att du ska lägga ut önskelistorna!! =) herregud, har folk inget bättre o göra än att reta upp sig på kreti o pleti.. omg bra listor iaf!! =)

2009-11-22 @ 21:32:18
Postat av: Hanna

sola hade ju inte vart fel om man kunde fått göra:=)

Alvin har önskat sig en hoppgunga i julklapp men från vilken ålder/vikt osv kan dem använda den??

2009-11-22 @ 22:29:19
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se

Tror det är individuellt :-) när de är stabila nog. Eftersom Elmer kan stå själv om man håller honom i en hand så bedömer jag att han är stabil nog :-) men ja det är väl när de kan sitta med stöd typ, då bör de ju vara stabila nog :-) jag har inte haft hoppgunga till de andra så jag vet inte. Victor provade en en gång men det är ju evigheter sen :-)

2009-11-22 @ 22:36:37
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Christer Romson Lande

Presentkort överallt, är det inte samma sak som pengar?

2009-11-23 @ 06:03:39
Postat av: BeckaHBitcH.se

Pengar är fria att användas vart som helst men är tråkigt att ge. Presentkort går att använda som pengar men endast i den butik/butikskedja där de är köpta och på så vis kan givaren styra lite.



Ett presentkort i en guldbutik kan inte bli kläder, mat på ICA, en Billy-bokhylla osv medan rena pengar kan bli "vad som helst". Presentkort blir också lite mer personligt och roligare att ge.



Så nej jag skulle inte säga att det var samma sak :-)

2009-11-23 @ 09:42:46
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Hanna

ja det har du nog rätt i.. förresten ang tatuering av barnens namn så är min mamma tatuerare å bor i veddige å tar inga mega priser så plånboken får stora hål.. va å tatuera mig igår å har oxå gjort barnens namn.. säg till om du e intresserad

2009-11-23 @ 10:09:29
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: Duracellmamman

Oj vilka härliga långa önskelistor! ;-)

Hoppas att de blir uppfyllda av den snälla tomten :-D



Trevlig dag!

2009-11-23 @ 13:20:30
URL: http://www.duracellmamman.se
Postat av: Mona the allmighty pregzilla

och varför i helvete är det så känsligt att du lägger upp önskelistor på bloggen? Jag får fan spader på vissa av dina läsare ibland...riktiga jäkla nötter som gömmer sig bakom datorskärmarna.

du är bäst, Becka :)

2009-11-23 @ 19:09:22
Postat av: Anonym

Men Mona har du en aning om varför folk reagerade när hon la ut om listorna här? jag har hängt med ett tag så jag vet....

2009-11-24 @ 19:02:15
Postat av: BeckaHBitcH.se

Eh ..va?! Inte ens JAG har en aning så berätta gärna.

2009-11-24 @ 20:04:27
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.

Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.



Lottar bl.a ut ett spel till WII :)



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)



Ha det bra//M

2010-01-11 @ 14:56:31


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback