Trånga stövlar och barnpassning

Här sitter jag med en kopp kaffe. Bebisen har somnat just. Idag är det städning som står på schemat. Vill ju få lite fint så man kan ta fram ljusstakarna i helgen.

Skulle vilja ha en sån där klassisk orange julstjärna i papper för det blir så himla fint ljus av dem. Undrar om man ska försöka leta rätt på en sån. Annars blir det bara några vanliga stakar i fönstren. Inget gardinbyte heller. Har inte ens några julgardiner tror jag. Hahahaha bra koll.

Julgran skulle jag vilja ha men det får inte ens plats här! Inte för att den ska sättas upp ännu i vilket fall men ändå. Julpyntat är mysigt och fint men nackdelen är att det ska plockas bort sen = döjobbigt. Jag brukar vara sist med det typ slutet av januari eller så...

I kväll ska jag passa systersonen Tiger, han är rolig han :-) 4-åringar brukar vara det hehe. Eller, han fyller 4 nästa söndag :-) Han såg mig när jag skulle lämna Alvin på dagis och blev så glad för han trodde han skulle bli hämtad redan haha :-D

Smarta dagisfröknar... "Alvins fodrade gummistövlar är för små" stod det på en lapp som låg i hans väska igår efter dagis. Hittade den i morse när vi skulle gå till dagis. "va? märkligt" tänkte jag. När vi kom fram stod det ett par miniatyrstövlar på Alvins plats. typ strl 20 eller MAX 21. Inte konstigt att de tyckte stövlarna var små med tanke på att Alvin har 25/26 :-D hahaha SMAAAART! Tanken slog dem aldrig att det kanske inte var hans?

Förklarade läget och de skrattade lite generat. Jisses, alla Alvins ytterkläder är alltid namnmärkta, det borde de veta vid detta laget.

Nepp om man skulle ta och börja städa?

Kommentarer
Postat av: Jaqueline

Typ ICA o alla vanliga affärer brukar ha sån orangefärgade stjärnor. Har själv såna hemma, dom är underbara!

2009-11-27 @ 12:38:53
URL: http://whistle.blogg.se/
Postat av: thile

Du er en mamma som har kontroll på støvler og ytterkläder på dagis, det tror jeg bestemt:)

Herlig med Tiger da. Jeg kan tenke meg, kidsen tycker om deg:)Du er lett og tycke om :-)

2009-11-27 @ 13:10:19
Postat av: Anonym

Har ni INDISKA i din stad? Dem har massor av pappersstjärnor... Åhléns oxå!

2009-11-27 @ 22:09:58


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback