OLWs pepparchips

Minns du OLWs pepparchips?

de där lövtunna underbart peppriga chipsen i blå påse! Fanns redan på den tiden det var en varg på framsidan av chipspåsen och hängde med till någon gånbg på nittiotalet då det var en skål chips i bilden på påsen. Påsen i övrigt var mörkblå med stjärnor.

OBS! INTE att förväxlas med andra töntiga kopior eller Estrellas räfflade pepparchips!

Jag är lite galen när det gäller de här chipsen måste jag erkänna. Jag har skrivit om dem ett antal gånger inne på familjeliv under senaste åren och jag har dessutom mailat OLW typ 5 gånger och TJATAT om att få tillbaka mina chips men icke att de lyssnat.

VARFÖR kan de inte bara testa en stund?! ett halvår eller så för att se om folk vill ha dem igen?! Eller hade de någon hemlig, numera förbjuden, ingrediens som omöjliggör en nylansering eftersom det ändå inte skulle gå att få till rätta smaken?

GE MIG MINA CHIPS!!! :-D





OLW på den gamla goda tiden


***


Här kommer några andra saker jag saknar:

NICKEL - De där små rullarna med fyrkantiga hårda karameller. Förpackningen var vit och godisarna i glada färger. Fanns även gammeldags Nickel men det var inte alls lika gott.

FANTA CITRON - men inte nu längre WIIIIIIIE! Vissa företag fattar iaf att de ska ta tillbaka gamla älskade produkter!

HALSTABLETTER - vet inte vad de hette men det var små runda gröna Eukalyptushalstabletter med en massa socker på typ :-) Min farfar hade ALLTID sådana i ett skåp i köket när jag var liten :-)

SALMIAK - tablettask med små platta romber av saltlakrits.

ROSA PANTERN - rooosa läsk

PANDA - krusbärsläsk



Vad saknar du?

Kommentarer
Postat av: Kicki (storasyster)

turkisk peppar stänger!!!

Och de gamla OLW ostkrokarna med en påse som ALLTID gick sönder hela vägen ner när man öppnade den ;-) =)

2009-11-19 @ 16:42:32
URL: http://ettermyreblaj.bloggplatsen.se/
Postat av: Anonym

Haha JA dem kommer jag ihåg men hade glömt att till du skrev om dem, dem gillar vi, chipsen alltså!!!

2009-11-19 @ 16:48:39
Postat av: Pauline

Jag saknade två glassar som jag mailat GB GLASS att fixa fram igen...Den ena topp hatt och den andra tipp topp...Och dom kom ju tillbaka...Jag saknar ett par violtabletter med...Har för mig att detta hette VIOL Tabletter i ask...Tablettask...Och sedan en krusbärsdricka som mormor bjöd på förr...Jädrar vad god den va...MC Bacon saknar vi med...Den finns ju bara ibland..Beställt tröjan nu med....Hoppas dom förstår...Tack för hjälpen..

2009-11-19 @ 17:04:56
Postat av: Malin

Det fanns på coop eller konsum som det var då. Då hade dom ett paket med vaniljpraliner. Finns några tråkiga kopior i dag, men inte rätta sorten.



2009-11-19 @ 17:08:07
URL: http://purpelangel.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se

Pauline; VIOL finns! :-) köper den ibland. Åh va kul att du beställt tröjan :-) Hihi

2009-11-19 @ 17:17:05
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Snibbelina

Jag saknar salta snören. Alltså dom här som finns i kola, jordgubb och sötlakrits smak. Det fanns salta snören i en blå förpackning. Dom vill jag ha tillbaka =)

2009-11-19 @ 17:17:39
Postat av: Hanna

panda å salmiak blrv jag just påmind om hur sjukt gott d e

2009-11-19 @ 17:59:03
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag saknar glassen Banana Joe. bananglass med ljust chokladöverdag. Den var så jäkla god :)

2009-11-19 @ 18:03:08
Postat av: Terese

Jag saknar Toy (tuggimmi) och Tulo (halstabletter) Och som du skrev Pepparchipsen :)

2009-11-19 @ 18:13:28
Postat av: Linda (Lia och bäbisen)

Åh, jag saknar Bacon and cheese snacks från Mc Donalds!! inte så längesen iofs, men typ från 2003 eller nåt...satan så goda. Går INTE att jämför med chili cheese snacks och liknande...

2009-11-19 @ 18:44:11
Postat av: Krimskrams

Jag saknade också nickel..tills jag pga halsont provade Zyx citron, halstabletter från apoteket. De smakar precis som nickel! Så om du får riktigt ont i halsen så måste du prova dessa tabletter :-) Kostar 79,50 kr dock och är medicinska halstabletter så du får nog tyvärr invänta nästa förkylning, men den som väntar på nåt gott...

2009-11-19 @ 18:59:27
URL: http://krimskramsy.blogspot.com
Postat av: Linda.

Jag saknar Estrellas sourcream cheeze chips!

2009-11-19 @ 19:35:55
Postat av: Anna

Jag saknar en chokladbit som hette Bitte.Kolor som hette mjölkkyss och chokladkyss:)En läsk som hette Zingo med chokladsmak

2009-11-19 @ 19:44:41
Postat av: lisa

sån där salmiak åt jag för ett tag sen. minns inte var jag fick asken ifrån dock. kan ha fått den av en kompis som köpt den i nån lakritsbutik nånstans.



och pandaläsken minns jag! jag älskade den när jag var liten, 4-5 år, men minns inte vad det var för smak. jag kallade den bara för "pandadricka". men nu vet jag, tack :)

2009-11-19 @ 20:08:12
Postat av: Camilla

Loranga! Fanns både glass & läsk, sett läsken på vissa affärer.

2009-11-19 @ 21:05:12
URL: http://thegirlwiththestars.blogg.se/
Postat av: carro

Kan inte komma på något alls :(

2009-11-19 @ 21:17:52
Postat av: Anonym

Jag toksaknar Daim Mint!

Nickel var goda de också.

Tyckte det mesta var lite roligare och godare förr, alla färgglada läskedrycker bland annat :)

2009-11-19 @ 21:25:56
Postat av: Micaela

Å de där gröna hslatabletterna var ju underbart goda!



De åt jag som godis!

Kommer du på vad de heter så får du gärna hojjta till :-)



Mvh Micaela

2009-11-19 @ 22:34:57
URL: http://zmicca.blogg.se/
Postat av: Monika

Jag älskade också OLWs pepparchips. Tyvärr fick jag utslag och klåda av dem. OLW kanske har kommit på att de var allergiframkallande och därför kan de inte tillverka dem igen? Det tror jag inte, men det vara väldigt konstigt att jag fick utslag av dem, jag tror aldrig jag har reagerat på något ätbart varken före eller efter det.

2009-11-19 @ 22:45:08
Postat av: Pierre

Dom säljer den goda Loranga på lunchdepån vid Volvo i Varberg!!

2009-11-19 @ 23:03:13
Postat av: Emelie

Jag saknar godiset Öronvax från BonBon. De hade massa annat godis med konstiga namn också, men just Öronvax var extra gott.

2009-11-20 @ 00:03:39
URL: http://litenfamilj.bloggplatsen.se
Postat av: Madde

Jag saknar trocadero (lr finns de fortfarande??), har inte druckit det på mååånga år. Sen saknar jag en my little pony glass som fanns hos hemglass när jag va jätteliten (5-6år). Är de ja kan komma på nu :)

2009-11-20 @ 04:37:21
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Josefine

Hej

Jag har också skrivit till OLW flera gånger angående pepparchipsen..vet mååånga flera som också saknar just den smaken..satans olw..

2009-11-20 @ 08:11:01
Postat av: Helena

dom små gröna halstabletterna ni pratar om heter Jour. Det saknar jag med. Så himla goda!

2009-11-20 @ 08:29:19
Postat av: Amanda & Oscar

Jag saknar också de gamla pepparchipsen och salmiak! Salmiak var ju det absolut godaste godiset. Fanns nåt som hette salt i sol också men salmiak var godast!

2009-11-20 @ 10:36:34
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se

Trocadero finns ännu! :-) gottigt. Det finns till och med i form av godis nu för tiden men går bara att köpa i norra Sverige.



**



Jour! Okej, det ringer ingen klocka men som sagt, jag vet liten när farfar hade dem så jag läste nog inte namnet :-)

2009-11-20 @ 10:53:13
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Ulla

Trocadero dricka och godis finns överallt i göteborg. Toy finns att köpa på ikea

2009-11-20 @ 12:07:38
Postat av: Mia

Jag saknar ranchchips och en glass som någon av glassbilarna hade som hette blackorange (de åkte runt två olika glassbilar en period när jag var liten och jag kommer inte ihåg vilken av dem som hade den).

2009-11-20 @ 14:26:49
URL: http://maria-romelin.blogspot.com/
Postat av: Anna

Trocadero brukar finnas på Netto butikerna:)

2009-11-20 @ 20:23:10
Postat av: Labolina

Pommac! Men kanske framför allt Daffyglassarna från Hemglass! Suveränt goda små glasspinnar!

2009-11-20 @ 22:41:12
Postat av: BeckaHBitcH.se

Pommac köper jag ofta :-)

2009-11-20 @ 23:06:57
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Nina B

Daffyglassen saknar jag. Sen minnas jag den trekantiga? sunkisen man hade med sig på utflykt, kommer inte ihåg om den var god men det var den säkert. :)

2009-11-21 @ 21:52:05
Postat av: Emil

Jag saknar också OLWs pepparchips.

2010-01-03 @ 20:34:24
Postat av: Pierre

Det finns pepparchips i USA som smakar väldigt likt OLW´s 90-tals pepparchips.Bara att äta när du åker dit.



http://www.facebook.com/photo.php?pid=4044107&l=29f81667d3&id=509332332



http://www.popchips.com/potato-chips/salt-and-pepper-potato-chips.html



Går till och med att köpa!

http://www.amazon.com/Popchips-Pepper-0-8-Ounce-Frustration-Free-Packaging/dp/B001RVFEP2

2010-05-09 @ 03:35:06
Postat av: SweGizmo

Snygg Blogg! :P

2010-08-19 @ 23:15:03
URL: http://swegizmo.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Jäklar va jag håller med dig!!! Jag snackade med en tjej som jobbade på OLW för ett par år sen och hon försökte med alla medel också inför pepparchipsen men de gick inte!!! Varje gång jag går i affären tittar jag efter dessa :) Ha ett bra liv och lycka till med allt du tar dig för ! Kram från Värmland

2010-10-20 @ 02:23:30
Postat av: Max

Exakt!!! Måste gå att få tillbaka dom chipsen! Ska nog starta en facebookgrupp...

2011-02-19 @ 18:04:15
Postat av: Lena

Jag håller med, jag är också vansinnigt irriterad över att OLW för det första slutade sälja dem och för det andra för att de vägrar att sälja dem IGEN. Jag hör också till dem som ihärdigt väntar på att de skall komma tillbaka igen. =)

2011-03-05 @ 14:10:55
Postat av: Johan Lindén

Du har sjukt bra smak! :)

2011-10-18 @ 20:22:19
URL: http://facebook.com/johanfromsweden


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback