Modemtrassel

Tänkte bege mig till Kinna idag men det är såå trist väder! Om jag ska dit så är det för att fixa min dator, eller rättare sagt mitt modem. Jag har ju använt Mathias dator i flera veckor nu och det är därför det kommer så lite bilder för det är så krångligt att fixa bilder i min dator, föra över till hans dator för att ha tillgång till internet.

Men jag vill inte gärna ge mig ut i regn med min dator av förklarliga skäl.

Det som verkar vara felet är att USB-modemet behöver nya drivrutiner. lagomt jobbigt att LADDA NER drivrutiner när det som behöver drivrutiner råkar vara just modemet! :-)

Lösningen är att få bredband från någon annan källa, samtidigt som modemet är inkopplat i datorn men Mathias vägrar låna ut sitt modem till min dator och jag får inte sätta mitt modem i hans dator. Han tror att han kommer få virus då. Lagomt irriterande.

Så jag måste alltså ta med mig datorn och modemet till butiken där jag köpte grejerna i augusti men att gå ut med en dator i regnet är en ganska dålig idé så vad gör man? Jag är så trött på detta!

Kommentarer
Postat av: Jossan

du kan väl lägga datorn i en väska?

2009-11-23 @ 11:31:37
Postat av: BeckaHBitcH.se

ja naturligtvis läggs den i en väska! Men det är ändå väääldigt fuktig luft och riskerar att komma fukt i datorn.

2009-11-23 @ 11:33:02
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Malin - brandteknologen

Har Mathias inget virusprogram på sin dator? Finns gratis att ladda ner annars...

2009-11-23 @ 12:16:56
URL: http://detbrinner.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag hade gärna hjälpt dig, men nu bor jag inte på assberg än ;)



Jag har aldrig lyckats få virus i någon av mina datorer, så det är jag inte speciellt orolig för ;)



Hoppas det löser sig.

2009-11-23 @ 14:03:32
URL: http://bampi.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback