Mer mjölk önskas

Godnatt på er. Nu ska jag ta och göra mig i ordning för natten. Först en kopp Luzern-te för mjölkproduktionen, känns som det behövs.

Elmer är nöjd och glad men jag tycker att han blivit så spinkig. Får göda honom lite med oftare amning tror jag :-) Han gick ju upp typ 300-400 gram i veckan förrut men sen gick det ner till typ +200 i veckan. Sist hade han bara gått upp ynka 170 gram på 8 dagar :-( jag tror det är ännu sämre nu för han ser väldigt smal ut jämfört med innan. Ska till BVC på torsdag. Får se då.

Nepp vi hörs imorgon. Ska försöka hinna dra vinnaren i min tävling också :-) om ett valfritt plagg från http://www.babykungen.se


Elmer och Alvin ska få en varsin tjöja/body därifrån i julklapp :-) hihi då har jag 6 tröjor/bodies därifrån sen! :-)




Kommentarer
Postat av: ♥ Lill-smeds - Fotar och designar bloggar ♥

ah hej! Så du kikar in hos mig, Kul att några Markbor läser..

Nej det är inget allvarligt som hänt så det är lugnt! Blir liten bloggpause bara. Man orkar inte hålla igång hela tiden

2009-12-01 @ 01:26:43
URL: http://jessicalillsmeds.se
Postat av: Lena

min kille går inte up mer än 150-200 i veckan... Helt normalt. Visserlign gick bror upp dubbelt men alla är olika. Att skriva att 180 är lite kan ge andra ångest...

2009-12-01 @ 07:33:52
Postat av: Cdot

Jag var på 2 månaders kontrollen med min lilla prins för 2 veckor sedan...han hade gått upp 1200 gram på 4 veckor! Han ser ut som en liten buddha....

2009-12-01 @ 08:07:03
Postat av: BeckaHBitcH.se

Lena; varför skulle det ge andra ångest? Alla barn är olika. Det enda jag vill är att Elmer ska vara som HAN brukar. det betyder inte att jag menar att ALLA barn ska gå upp 300 i veckan. snittet för att följa medelkurvan är ca 200 gram i veckan. Min Alvin gick upp MAX 200 och då var det bra, han gick oftast upp mindre, runt 150. Det var helt normalt. För att vara Alvin och Alvins kurva.

2009-12-01 @ 10:02:05
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Åsa

hej!

Har du provat att göra Te på Anis,Fänkål och Kummin?

Fick tipset av min mormor som kommer från Jämtland.

Jag har druckit det under alla mina amningar de första 6 mån och har både haft gott om mjölk och ingen av "bebisarna" har haft magont.

1 tsk av hel Anis,Fänkål,Kummin 4dl varmt vatten, låt dra i 5 min. smakar mest lakrits.

Jag tycker inte han ser spinkig ut :-)))))

Kram Åsa

2009-12-01 @ 10:51:43
Postat av: Karttu

Jag tänker att kanske han förbrukar mera nu om han blivit fysiskt aktivare?! Han får det han behöver, men det blir till energi istället för hull?!

2009-12-01 @ 11:43:56
Postat av: Katta

Det känns mer som du har lite fixideer om hur vissa saker ska vara kring barnen och helst verkar det som att du vill att de ska ligga före hela tiden. Ta det lugnt i stället och sluta forcera fram barnens utveckling.

2009-12-01 @ 12:07:30
Postat av: BeckaHBitcH.se

Karttu; du kan ha rätt.



Katta; verkar mer som att du har fixideer? vad du känner och vad som är verklighet är inte samma sak. uppenbarligen.

2009-12-01 @ 12:15:33
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Johanna M

Tänkte precis som Karttu skriva att jag tror det beror på att han är mer aktiv, gör av med mer. Han kanske smalnar av mer på kurvan än genomsnittet eftersom han verkar tidig för åldern vad gäller motoriken. Är han nöjd och glad tror jag han får det han behöver.

Postat av: Magdalena

Har skrivit ett inlägg i min blogg med lite tips på hur man kan öka sin produktion:

http://www.magdis.se/?p=1553

Du verkar ha bra koll, men kanske tar jag upp något du glömt :-)

2009-12-01 @ 14:17:40
URL: http://www.magdis.se
Postat av: johanna

tror inte att katta menade något illa, men jag har märkt flera gånger hur du genast hamnar i försvarsläge när någon inte håller med dig? Alla taggar ut med en gång, intressant. Självklart känner du dina barn bäst, men åndå..

2009-12-01 @ 15:00:25
Postat av: Lena

Det gav mig ångest... Har ångest över att min lille kille är så liten... Ok han ligger över på längdkurvan och under på viktkurvan. Du kan mycket om ammning och skriver mycket om det. Därför kan det tolkas som att du "menar" att alla ska gå upp så mycket... Att då skriva att Elmer gått upp "för lite" när han går upp vad min går upp max.. Det gav mig stor ångest...

2009-12-01 @ 16:49:23
Postat av: Anonym

Barn är underbara. Dina barn är underbara.

Men jag tycker inte heller att Elmer behöver lida av mindre mat. Han är aktiv, han äter, han sover.

(Tjockare barn är inte friskare än magra.)

2009-12-01 @ 17:38:52
Postat av: Anonym

Men Beckah acceptera du själv att alla barn är olika? Du pushar ju på Elmer en hel del, han borde väga si o så. Han väger väll det han ska och går upp det han behöver, helt normalt!

2009-12-01 @ 23:17:45


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback