En bok i bloggen?

Jag funderar på om jag skulle börja skriva på min bok i bloggen kanske. Det skulle eventuellt kunna bli ett för mig fungerande sätt att äntligen få ner berättelsen i text.

Ett kapitel finns det bara i dagsläget och det är skrivet för många år sedan. Jag kanske skulle ta och lägga upp det och sedan fortsätta att skriva direkt i bloggen under vintern, då och då, ett stycke i taget. Till slut borde det ju bli en bok av det hela?

Jag VILL ju sä gärna få till bokhelvetet nån gång! Men det låser sig alltid!

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad är det du ska skriva om? Ditt liv eller? Alla har vi en intressant historia att berätta ;)

2009-11-21 @ 12:25:27
Postat av: thile

Kom igjen vennen, denne gangen skal vi få i gang boken din:o)))) Skriv den her i bloggen! God idè!

Heie, heia <3

2009-11-21 @ 12:42:09
Postat av: Pernilla

Det vore en bra ide ;)Ett stycke då och då. Jag har påbörjat min självbiografi själv, men hur det är. Den blir lätt stillastående.



Du är stark!

2009-11-21 @ 13:38:18
URL: http://bampi.blogg.se/
Postat av: Fröken glas

Jag kämpar också med att få till en bok, en historia jag så gärna vill berätta.

Det är så svårt!

Jag försöker att sätta mig varannan kväll och öppna dokumentet och då brukar jag alltid komma igång med skrivandet.

Sen har jag en anteckningsbok med mig hela tiden, så att jag kan skriva upp saker jag kommer på under tiden, texter och ord och korta rader :)

2009-11-21 @ 15:05:17
URL: http://frokenglastankar.blogg.se/
Postat av: Monika

Jag tycker att det skulle vara intressant att läsa din bok, roligt känns som fel ordval. Skulle självklart vara kul att läsa här i bloggen.



Men om du tänkt att ge ut boken genom ett förlag, finns det inte risk att det blir problem med det om du redan "publicerat" texten här. Det är ju ganska stora pengar att ge ut en bok och jag antar att det är få förlag som vill ta på sig den utgiften om texten redan finns publicerad på nätet, där vem som helst kan läsa gratis. Jag vet ju inte hur du tänkt finansiera utgivningen av din bok. Det var bara en tanke.

2009-11-21 @ 17:24:37
Postat av: BeckaHBitcH.se

Mitt mål med boken är att helt enkelt lyckas skriva ner den. Målet är inte utgivning även om det såklart hade varit kul.

2009-11-21 @ 17:40:10
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Pia

Vilken superidé! Du som skriver så mycket annars... Ser fram emot din kommande bok!

2009-11-21 @ 18:21:01
Postat av: CandyboX Collector - nu 708 unika tablettaskar !

Skriv inte ut hela boken här på bloggen om du siktar på att få den utgiven av ngt förlag ! Om allt är publicerat kommer ju ingen köpa boken =)



Men, publicera utdrag från vissa kapitel e ju lockande / intressant och ett bra sätt att marknadsföra sig själv.



Lycka till !

2009-11-21 @ 22:13:30
URL: http://doberwomann.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback