Omdömen ESC-finalen 2009

Här kommer mina omdömen baserat på kvällens uppträdanden:


Litauen Gillar den lika lite fortfarande
Israel - Denna växte, det lät inte falskt idag
Frankrike - Jag tror jag missade låten för jag somnade visst *gäsp*
Sverige - Javisst!  Malena levererar!
Kroatien - Denna gillar jag mycket, allt klaffade
Portugal - Nja jag har svårt för denna
Island - Trist men himla fin, Bra framträdande
Grekland - Nej men shit! USCH de klarade absolut inte livebiten. Falskt och jävligt
Armenien - YES! Äntligen lät det lika bra live som inspelat! Klocka!
Ryssland - Creepy bakgrundsfilm men den växte, mycket bättre än inspelningen där hon ligger och åmar sig på golvet.
Aserbajdzjan - JAAA! Detta blir farligt! Nervositeten som hördes i semin var som bortblåst, det gick super!
Bosnien-Herzegovina - Bra som den varit hela tiden
Moldavien - Lika bra som hela tiden
Malta - Javisst! Underbar röst, jag är fortfarande en av få som faktiskt gillar Maltas bidrag
Estland - Vacker, väl framförd men den är för tråkig för att synas tillräckligt
Danmark - är fortfarande ute pch rider utan häst men inte har han gjort sig av med de sura falska tonerna tyvärr
Tyskland - Passar bättre som video men okej låt men herreguud hur såg hon ut?! :-o
Turkiet - Jodå! Detta gick ju som smort och låten gillar jag lika mycket ännu
Albanien - Lilltjejen är en stjärna. Detta gick super och låten är bra som den varit hela tiden
Norge - Påminner han inte lite om Leonardo i filmen "Gilbert Grape" på något sätt? Engelskan blir aningens bättre varje gång men fortfarande usel. Dock inte lite falsk röst som vanligtvis och resten föll ju perfekt med framträdande och musik.
Ukraina - Ballaste artisten, coolaste numret, men nej låten är inte min smak även om framträdandet gick bra
Rumänien - Nä, det är ingen live-låt även om de gör det bra på scen. Jag älskar låten men det är en radio/disco-låt
Storbritannien - Jaaa hon sjunger vacker blablabla men snälla ...GÄSP
Finland - Ser mer än gärna den snygga videon och lyssnar på låten på danshaket men NEJ håll honom borta från scen och ESC. Fel forum.
Spanien - En blonderad Carina Berg? Eller är det Gry? Hur som helst har vi hört låten förr. Käckt framträdande men låten är inte tillräckligt speciell.

Min personliga topp 10-lista:


Norge
Aserbajdzjan
Sverige
Armenien
Albanien
Turkiet
Kroatien
Moldavien
Ryssland
Bosnien-Herzegovina
Malta


Men så här tror jag det går:


Norge
Azerbajdzjan
Turkiet
Armenien
Ukraina
Sverige
Frankrike
Ryssland
Israel
Albanien


Kommentarer
Postat av: T r o l l i s

Varför har du alltid rätt? Hihi

2009-05-16 @ 23:41:52
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Anonym

Jag tyckte verkligen om Malta och Island. Resten sööög enligt mig.. ^^

2009-05-17 @ 01:23:35
Postat av: helena

-och den kommentaren var från mej.. ^^

2009-05-17 @ 01:24:09
URL: http://lifeofhesa.blogg.se/
Postat av: emelie

bra gissat!

2009-05-17 @ 11:54:39
URL: http://ewelie.blogg.se/
Postat av: Christine

sverige va inge bra alls. :P

2009-05-17 @ 18:47:33
URL: http://christinenaenfeldt.blogg.se/
Postat av: Kristin

Du kunde ha skrivit allt liiite snyggare

2009-05-17 @ 20:30:42
URL: http://flicksnopp.blogg.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback