Anna Wahlgrens barnmisshandel

Är det barnmisshandel? Är det en kränkning? Ett övergrepp?

Ja, men självklart är det allt ovan. Vad är? Anna Wahlgrens sova-hela-natten-kur (SHN).

Ska försöka dra det kort.

AW har under mängder av år "hjälpt" föräldrar att sömnkura sina barn och räddad dem från femminutersmetoden" som hon säger sig avsky så starkt.

Hur hon på något vis kan se sina egna verktyg i sin sova-hela-natten som något annat än lika vidrigt är för mig en gåta. Dessutom tycks hon tro att det är gamla 5mm-barn hon räddar vilket är långt ifrån sanningen. Tvärt om är det barn som oftast samsovit med sina föräldrar sedan tidigare och som har föräldrar som inte ens vill prova femminutersmetoden eftersom de finner den hemsk och tror att AWs metod är en mjuk och snäll metod.

AW ger alla möjliga konstiga råd om barnuppfostran - tvätta munnen med tvål på svärande barn, rök gärna vidare när du är gravid osv - allt hon själv gjort med sina nio barn är per automatik rätt och hon är alltid snabb med att påpeka detta för stackars föräldrar med problem att OM de hade gjort som henne (alltså rätt) så hade de inte haft några bekymmer. När hennes metoder inte fungerar så är det ALLTID utövaren som helt enkelt gör fel.

Men nu tänkte jag fokusera på sömnen som alltså är den bit som fått henne polisanmäld nu. Anledningen är att många, bland annat folk på familjeliv.se reagerat på de filmer AW har och har haft på sin hemsida.

AW hugger emot med en krönika där hon kallar folk på FL för korkade, får Jesper Juul att framstå som pedofil och gör sig själv till martyr. I sitt forum på hemsidan skriver hon och tycker synd om sig själv, att detta tar livet av henne. Hon tröstas av sina anhängare med kramar coh fina ord.

Hjärntvättade människor som själva plågat sina barn med AWs metoder och alltså nu för livet stenhårt måste hävda hur rätt SHN är (för annars vorde det ju att erkänna att de gjort fel med sina barn). Forumet på AWs sida är riktigt vidrigt. Att komma dit med avvikande åsikter är omöjligt. Allt sådant rensas bort och inga svar ges. man får icke ifrågasätta. Föräldrar som plågar sina barn hyllas och hetsas. barnen ska sova till en viss tid på morgonen. Bajs, hunger, skrik osv skall ignoreras. Smörj rumpan med ett tjockt lager Inotyol så tål barnet att ligga i bajs.

Det finns trådar om problem av detta slaget som får en att gråta. En av de värre exemplen finns länkad här nedan tillsammans med en del andra länkar. Ta gärna del av dem.

Men först tar vi den omtalade filmen - tryckpressen. Den går ut på att AW lånat ett barn (ett glatt, vaket barn som inte ens ska sova nu) och lägger henne i en vagn - på mage (AW kräver magläge i sina metoder) och sedan trycker hon ner den stackars flickans huvud gång på gång och pressar samtidigt som hon rycker i vagnen. Se hela om du klarar av det. det blir inte bättre. Är det risk för skador? Mja, kanske inte fysiska så som W gör men ta samma situation och samma metod fast med en trött, frustrerad och desperat spädbarnsförälder istället...

...som rycker lite hårdare, trycker lite hårdare, håller fast lite längre. Då finns risk för både Shaken-baby-syndrome, kvävning och krossade revben. Läskigt.

För skojs skull. Se filmnen och tänk dig tanken att man skulle behandla någon annan på det viset. En pensionär på hemmet? Ett femårigt barn? Din 30-åriga sambo? Hur sjukt hade man inte ansett det vara då?




Länkar:

AWs hemsida:
Läkaren Lars H Gustavsson ang Tryckpressen:
Artikel i Aftonbladet:
Snälla får jag byta blöja?
AWs försvarskrönika där FL:are kallas korkade

och den fruktansvärda historien om den lille huvuddunkande pojken. Hans föräldrar ägnade flera månader åt att bryta ner barnet totalt. Glatt påhejade av AW med anhängare:

Glöm inte...

Namninsamlingen mot AWs metoder:

Kommentarer
Postat av: Schumiferrari

BRA att någon tar upp det! Hoppas att det blir slt med denna människas metoder!

2009-05-03 @ 10:21:59
Postat av: mian

hej beckah!

roligt att se att du fortfarande engagerar dig även utanför Familjeliv! =)



har också reagerat på filmerna och på attityden bakom shn. på hur hon och hennes kurare uttrycker sig och hur långt de pushar desperata föräldrar i jakt på 12 timmarssömnen. sjukligt.



har ägnat ett antal timmar i AW.coms forum och läst historier och svar. och hennes knäppa krönikor.

och jag är verkligen äcklad och förbluffad.



men jag är väl en hemsk kvinna som böjt mig under nån slavdrivare. ?



"Det riktigt otäcka är ju att allt detta hat, alla dessa verbala spyor, alla dessa lögner och ohemula invektiv stammar från kvinnor och slavinnor - lydfolk under herr P - som själva har små barn i sin vård. Vad lär de dem?" AW i sin krönika

2009-05-03 @ 10:34:43
Postat av: Anonym

Ush säger jag bara!! Bra att du tar upp det ....hoppas det blir ett slut på Annas "metoder"

2009-05-03 @ 12:09:33
URL: http://metrobloggen.se/Dedes
Postat av: Helena med Eskil

Läser man hennes krönika förstår man att hennes uppsåt är gott och att hennes metoder är tänkta att tas till då situationen gått över styr och barnet behöver akut vägledning. Trodde att du var smartare och kunde tänka djupare än såhär, Beckah. Men det verkar för de flesta vara lättare att måla upp en sadistisk bild av AW istället för att ta in de kloka åsikter hon har. Jag gissar att många har för mycket frustration som behöver komma ut.

2009-05-03 @ 13:25:39
Postat av: Mia

Helt sjukt!

Får man verkligen göra så??? Är det lagligt? Mår ju dåligt av att se det! Fy 17.

2009-05-03 @ 16:07:22
Postat av: Mia

Vad kan man göra för att stoppa denna misshandel?

2009-05-03 @ 16:11:36
Postat av: Beckah

Helena, jag läste barnaboken första gången redan för 11 år sedan. Jag har läst otaliga trådar i hennes forum och massvis av berättelser och artiklar med mera. Detta är inget som jag hastigt och lustigt hasplar ur mig. jag vet precis vad AWs intentioner är/var från början. Jag tror det är du som läst klantigt faktiskt eller blivit förblindad av att du själv testat hennes metod?

2009-05-03 @ 16:44:45
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Snexig

shit.. såg filmklippet ovan.. heelt sjukt ju..

måste vara ngt fel på människan!

aldrig att jag skulle behandla mina barn så.

adrig.



att hon inte skäms!

2009-05-03 @ 17:05:42
URL: http://snexig.webblogg.se/
Postat av: sussie

men gud det där är ju helt sjukt (syftar på filmen)

Varför i allsindar ska man TRYCKA ner barnets huvud på det viset?? HEMSKT JU!



Vad är det för föräldrar som vill göra så??

2009-05-03 @ 17:38:20
URL: http://entrebarnsmammasvarld.blogg.se/
Postat av: Helena med Eskil

Ja, jag vet ju att du läst Barnaboken och det är därför jag blir så förvånad. Man kan ju tycka olika om AWs metoder men att hävda nåt annat än att hon vill att barn och föräldrar ska må bra låter i mina öron väldigt udnerligt om man som sagt läst henne. Ingen av hennes metoder är ju tänkta att ta till i normalfallet utan då det redan gått allvarligt snett. Man kan skriva en (egen) roman om detta om man hade hunnit, men det får räcka såhär för nu. Jag tycker bara att det är sorgligt att många så gärna vill(?) missförstå och kritisera. Personligen har jag inte använt mig av SHN eftersom Eskil redan börjat få ordning på sovandet då jag läste om den på allvar.

2009-05-03 @ 18:30:17
Postat av: Christer Romson Lande

Helena med Eskil: SHN-kuren är väl tänkt att ta till för alla barn som inte sover enligt AW:s normal-schema, trodde jag. Är det fel?



Och inte skrev väl Becka att AW vill barnen illa. Barn kan fara illa, även om avsikterna är goda.

2009-05-03 @ 21:18:23
Postat av: åsa (rödtopp på FL)

läste om den lille gossen som i förtvivlan dunkade sitt huvud! fy fan totalvidrigt,hur kan man som förälder ens tänka tanken att hålla på sådär???



"Mja, kanske inte fysiska så som W gör men ta samma situation och samma metod fast med en trött, frustrerad och desperat spädbarnsförälder istället...



...som rycker lite hårdare, trycker lite hårdare, håller fast lite längre. Då finns risk för både Shaken-baby-syndrome, kvävning och krossade revben. Läskigt."

Det va min tanke oxå när jag såg filmen.

2009-05-03 @ 21:26:06
Postat av: hellan

Jag har läst om barnet som dunkade huvudet, barnet med blödande sår i rumpan och AW's sjuka jävla krönika??!

Så jävla BRUTALT HEMSKT!!! Stackars små barn, jag kan inte ta in riktigt. HUR kan man som förälder ens tänka tanken att låta ens bebis/barn ligga i bajsfylld blöja och efter denne fått BLÖDANDE SÅR eller VÄTSKEFYLLDA blåsor fråga om "LOV" att få ta upp barnet?



Det här är ingen jävla filosofi, det är en SEKT! Fyfan, nu är jag upprörd.. hade ingen aning om denna brutalitet förän jag läste om tryckpressen; dessa foruminlägg du länkat till Beckah gav mig magont och tårar i ögonen. Tvi för AW!!!!

2009-05-04 @ 01:34:34
URL: http://lifeofhesa.blogg.se/
Postat av: Natha

De där från forumet om ungen som fått sår i rumpan, man undrar ju då vad fan det är för fel på mamman som inte fattar att hon gör fel när hon låter sitt barn ligga i sitt eget bajs för att nån idiotisk kärring anser att man ska göra så. Inte fan låste min mamma in mig på rummet å tvvingade mig sova 1 timme till när jag vaknade på morgonen, hade hon gjort de kan jag garantera att jag inte hade haft kontakt med den kvinnan idag. Vill dom att ungarna ska visa dom respekt när dom blir äldre kanske dom ska respektera ungarna med, kanske ska ta och blli medlem på forumet bara för att tracka ner på alla?

2009-05-04 @ 11:57:20
URL: http://nathaliedeniz.blogg.se/
Postat av: Filura

Gud, jag mådde skitdåligt när jag såg denna filmen! Får man göra sådär tänker jag? Jag har AW:s bok här hemma, men har aldrig följt den då jag tyckte att metoderna lät hur sjuka som helst!

2009-05-04 @ 22:13:42
URL: http://www.mysfias.se
Postat av: Caroline

Precis som hellan skrev var min tanke också att det var en sekt.

Sedan kan man inte fatta att Anna W som nu ska ha utvecklat detta i 30år vissa saker samt vara skolad inom saker och ting (kanske har uppfattad det sista fel) uttrycka sig så om familjelivs medlemmar.

Nästan att man skulle kunna stämma henne för kränkning.

Tack för en trevlig blogg!

2009-05-04 @ 22:39:26
Postat av: Emma

Är det du som skrivit ihop denna texten? Har sett den på en annan blogg nämligen eller så har tjejen där kopierat dig

2009-05-05 @ 09:56:31
Postat av: Beckah

SJÄLVKLART har jag skrivit texten. Herregud. Bara en efterbliven idiot behöver kopiera andras texter.



Länka också, när du skriver så.

2009-05-05 @ 10:13:08
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Emma

Här är bloggen: http://miggsmiggs.blogg.se/

Gå ner några inlägg, är inte det samma text som din?

2009-05-05 @ 11:07:16
Postat av: Beckah

Jo det är min text. Jag har sagt till henne. tack för uppmärksammandet.

2009-05-05 @ 12:21:51
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Beckah

nej den andra har gjort som man ska; länkat till mig så folk kan gå in till mig och läsa.

2009-05-05 @ 12:36:54
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: xenaa

Va fan är det för jävla människa!!

Jag har stör mig på henne innan men att det vad video visar ska vara en av henns s.k metoder är ju sjukt! Hon är en stööörd människa! Ärligt!!

Hon är en barnmisshandlare och borde inte få "lära" ut dessa s.k metoder!!



Förbjud kärringen!!

2009-05-05 @ 23:52:52
URL: http://varmchocklad.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback